Awal Kehidupan

751 47 5
                                    

Setelah selesai acara, semua anggota Tapops kembali ke biliknya masing-masing termasuk dua sejoli y/n dan Kaizo yg baru sah menjadi pasangan.

Mereka berdua sedikit canggung saat akan tidur dalam satu bilik yg sama.
Tapi kaizo mencoba utk menetralkan suasana dan memulai pembicaraan.

"Anu....y/n, apa kau nak mandi lebih dulu?, soalnya aku ada urusan sekejap". Ucap Kaizo gugup.

"Tentu kapten, aku akan mandi lebih dulu nanti kita gantian ya". Angguk y/n lalu mengambil handuk dan baju ganti lalu berjalan masuk ke kamar mandi.

Kapten kaizo menghela nafas setelah y/n masuk dan mencoba menetralkan kegugupannya.

"Tenang Kaizo, ini awal kau akan tinggal selamanya dengan y/n jadi kau tak boleh kacaukan semuanya". Batinnya lalu keluar bilik utk menemui seseorang.

Saat kapten kaizo baru saja keluar dari bilik, terlihat Kana sedang menunggunya sambil bersandar di dinding dengan tangan dilipat di dadanya.

"Kau oke ke tanpa kursi roda tu?, bukannya kau belum pulih sepenuhnya?". Tanya Kaizo.

"Aku emang belum pulih sepenuhnya kapten, tapi aku dah bisa berjalan tanpa kursi roda tu meski kena perlahan". Jelas Kana.

"Kenapa kau kat sini?, bukannya kau kena berehat?".

"Tampaknya kau macam tak suka aku ada Kat sini ye kapten?".

"Bu...bukan tak suka, aku cuma-".

"Aku nak berbincang dengan kau sekejap, boleh tak?". Tanya Kana.

"Boleh je, tapi aku ada hal yg kena dikerjakan, jadi kalau kau nak kau boleh tunggu aku selesai".

"Huh~ baiklah, aku akan menunggu, jadi sementara kau pergi aku akan berbincang dengan akak tercinta aku, bye Abang ipar". Ucap Kana dan masuk menemui y/n.

Kaizo tersenyum tipis mendengarnya dan melihat Kana masuk ke dalam bilik.

"Abang ipar katanya". Batin Kaizo lalu menemui seseorang.

Kana yg baru masuk ke dalam bilik langsung duduk ditepi ranjang menunggu y/n selesai mandi.

Pintu kamar mandi terbuka dan y/n keluar dengan memakai baju tidur.

Pintu kamar mandi terbuka dan y/n keluar dengan memakai baju tidur

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Mode baju tidurnya y/n kek gini ya

Y/n sedikit terkejut melihat Kana yg sedang menunggunya sambil duduk dengan tangan dilipat didadanya.

"Eh Kana, kau kat sini rupanya, aku kira kau dah tidur".

Kana hanya diam dan menatap penampilan y/n dari atas kebawah dengan tajam.

"Kenapa menatapku macam tu?, ada yg salah ke dengan penampilan ku?". Tanya y/n.

Bukannya menjawab Kana malah menarik y/n hingga duduk disampingnya dan ia memeluk y/n dengan erat.

kapten kaizo X Reader Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang