Misi

909 69 1
                                    

Setelah mendapat misi dari laksamana maksmana, y/n dan ForceBot mulai bersiap-siap utk pergi ke planet yg di koordinatkan.

"ForceBot, planet mana yg akan kita datangi?". Tanya y/n.

"Kejap". ForceBot mulai membuka data dan mencari koordinat yg di berikan.

"Kita akan pegi ke planet bubble". Ucap ForceBot sambil menunjukkan informasi terkait planet tu.

"Planet bubble?, Pelik nye planet tu". Ucap y/n sambil memeriksa informasi terkait planet itu.

"Tak kesah lah planet tu, yg penting mengikut maklumat, Kat sana ada power spera BubbleBot, yg memiliki kuasa gelembung mematikan". Jelas ForceBot.

"Betul ke?".

ForceBot mengangguk dan menunggu perintah y/n utk segera berangkat ke planet itu.

"Baiklah, kita pegi ke planet tu, bawa kita kesana ForceBot!". Perintah y/n.

"Baik". ForceBot mulai mengatur koordinat dan bergerak menuju planet bubble.

"Jangan lupa pake kuasa halimunan Kat pesawat ni dan jangan sampai pesawat kita dikesan!". Perintah y/n.

ForceBot mengangguk lalu menggunakan kuasa halimunan Kat kapal angkasa dan menyembunyikan koordinat pesawat mereka.

Sementara ditempat Boboiboy, dia dan Gopal memutuskan utk berangkat ke planet quabaq atas arahan komandan bersama papa Zola dan pipi.

Mereka berjumpa dengan tok kasa dan berlatih bersamanya.

Disisi lain, kapten kaizo dan fang mengunjungi planet gur'latan dan mereka terkejut dan shock saat melihat keadaan pasukan guruhan telah dikalahkan oleh retakka.

POV y/n

Y/n dan ForceBot telah sampai dan mendarat di planet bubble.
Mereka langsung berkeliling mencari power spera BubbleBot yg dicari.

"Y/n, jauh lagi ke?". Tanya ForceBot.

"Mengikut koordinat, lokasi power spera tu tak terlalu jauh dari sini, jadi kita kena bersabar dan terus mencari". Jelas y/n sambil melihat peta lokasi power spera.

"Hm...iyelah". Angguk ForceBot dengan lesu dan terus terbang disamping y/n.

"Lagian kenapa kau bertanya?".

"Aku penat lah, kita rehat kejap boleh tak?".

"Ish kau ni, padahal kau tu cuma terbang kut ngk jalan macam aku". Ucap y/n dan terus berjalan.

"Tapi aku lapar lah, nak makan karipap". Ucap ForceBot lalu berhenti dihadapan y/n.

Y/n terhenti didepan ForceBot dan menatapnya dengan tajam.

"Boleh ya y/n, kecap je". Pinta y/n dan terus memohon.

"Iyelah, kita akan rehat kejap Kat sini". Ucap y/n lalu berehat Kat bawah pohon dan mengeluarkan bekalnya.

"Yeeee, kita makan karipap". ForceBot senang lalu duduk disamping y/n dan menikmati karipap.

Y/n terkekeh dan tersenyum melihat ForceBot yg sedang menikmati karipap sambil mengusapnya lembut.

"Kau nak juga ke?". Tanya ForceBot.

"Tak nak lah, kau saja yg makan". Tolak y/n dan duduk bersandar dibawah pohon.

ForceBot mengangguk lalu kembali menikmati karipap dan membiarkan y/n beristirahat.

POV end y/n

Sementara ditempat anggota Tapops,
Mereka sedang mengawasi pergerakan retakka yg mengarah ke planet rimbara.

Fang, Yaya dan Ying berusaha secepat mungkin utk mengevakuasi warga kampung di planet rimbara sebelum kedatangan retakka.

kapten kaizo X Reader Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang