Kaizo POV
Pukul 6.00 pagi, Aku mulai terbangun dari tidur dan meregangkan otot ku yg pegel lalu berjalan turun utk mencuci wajahku Kat tandas.
Setelah selesai mencuci muka, aku duduk diruang tamu Karna suasana rumah masih sepi Karna Boboiboy dan yg lain belum bangun.
Saat sedang duduk, aku mulai termenung memikirkan pembicaraan y/n dengan seseorang tadi malam.
"Apa yg maksud y/n tadi malam?". Batih kaizo.
Lalu ochobot tiba-tiba datang menghampiri ku dan berbincang.
Kaizo POV end
"Kau ni kenapa kapten?, Dari semalam melamun terus". Tanya ochobot.
"Tak ada ape ochobot, aku cuma memikirkan sesuatu je". Balas kapten kaizo.
"Kau ni... masih memikirkan pasal y/n semalam ye?". Tanya ochobot dan sedikit menggoda nya.
"Taklah, mana Ade aku memikirkan y/n". Bantah kapten kaizo yg sedikit gugup dan memalingkan muka.
"Kan aku dah cakap, kau tak payah lah rahasiakan sesuatu dariku, kapten. Tengok muka kau je aku dah tau". Ucap Ochobot sambil menepuk pundaknya kapten kaizo pelan.
"Iyelah tu".
"Btw soal y/n, kau ada nampak dia ke ochobot?". Tanya kapten kaizo.
"Oh Ade nampak, pagi tadi dia pamit nak pegi balek rumah".
"Pagi sangat dia bangun, nak kemana emang die tu?". Tanya kapten kaizo penasaran.
"Entahlah, saat aku dan tok aba nak ke kedai tadi, dia nak ikut dan bantu kita sekejap lalu pamit nak balek rumah". Ochobot menjelaskan.
" Oh macam tu, okelah makasih dah bagi tau aku ochobot".
"Tak Ade hal kapten, tapi btw kenapa kapten tiba-tiba tanya pasal y/n?".
"Malam tadi, aku dengar dia masih terjaga dan bercakap dengan seseorang, dan katanya dia nak pegi esok pagi". Jelas kapten kaizo.
"Sama siape dia bercakap?". Tanya ochobot.
"Entahlah, aku cuma denger apa yg mereka cakap tapi tak tau apa dengan siapa y/n berbincang". Jelas kapten kaizo sambil meminum secangkir kopi panas.
Ochobot mengangguk paham dan ikut berpikir apa yg dilakukan y/n pagi-pagi.
"Okelah kapten, aku pegi tolong tok aba dulu ye, nanti kalau Boboiboy tanya, cakap je aku buka kedai dengan atok".
"Iye ochobot, nanti aku cakap Kat dia".
"Baiklah, kalau macam tu, aku pamit dulu ya kapten, bay bay". Pamit ochobot dan pegi membantu tok aba.
Kapten kaizo mengangguk dan menatap ochobot yg pergi menjauh dan kembali memikirkan perbincangan y/n tadi malam.
Sekitar pukul 8 pagi, Boboiboy pun terbangun dan langsung bersiap-siap dan turun kebawah.
Dan dibawah kapten kaizo dan fang sudah menunggunya bersiap-siap.
"Kau nih lama sangat lah Boboiboy, kan kita ada janji nak ke pantai pagi ni". Ucap fang sedikit kesal Karna menunggu Boboiboy.
"Maaf la, aku terlambat bangun tadi".
"Iyelah tu, nasib baik kau tak ulang kesilapan macam dulu, kalau tak, mesti kita orang dah kecewa macam dulu". Tegur fang.
"Iyelah, aku salah".
Saat Boboiboy dan fang asik berdebat, tiba-tiba seseorang mengetuk pintu.
Tok tok tok
"Assalamualaikum, Boboiboy, ini Yaya, kau dah sedia ke?".
"Waalaikum Salam, udah Yaya, jom kita pergi ke pantai".
Yaya tersenyum dan mulai berjalan pergi sambil membawa keranjang kue ditangannya.
Saat hendak berjalan, Boboiboy melihat kapten kaizo yg sedang duduk sambil menikmati kopinya.
"Kapten kaizo, macam mana kalau kau ikut kita orang ke pantai juga?". Tawar Boboiboy.
"Jom lah bang, kau kan tak pernah bercuti Kat bumi". Ajak fang.
Kapten kaizo merenung sejenak lalu mengangguk mengiyakan ajakan mereka dan ikut pergi ke pantai.
Sepanjang jalan, kapten kaizo masih terus termenung memikirkan pembicaraan y/n dan penasaran apa yg ia kerjakan.
Saat sedang berjalan, Boboiboy tiba-tiba salfok duluan keranjang kue ditangannya Yaya.
"Yaya, apa kau bawa tu?". Tanya Boboiboy.
"Oh ini biskuit aku je". Jawab Yaya.
"Ape?, Biskuit kau?!". Tanya Boboiboy dan fang serentak dan terkejut mendengarnya.
"Kenapa Korang tampak terkejut mendengarnya?". Tanya Yaya heran.
"Tak ada ape Yaya, cuma kau tak payah repot-repot nak bahwa biskuit kau tu". Ucap Boboiboy sambil mengusap tengkuknya yg tidak gatal.
"Nah betul tu Yaya, aku yakin yg lain mesti dah kenyang sebab sarapan tadi". Tambah fang.
"Tak pe lah, aku tak repot pun, aku suka nak bagi Korang biskuit aku". Ucap Yaya sambil tersenyum.
"Iye iye". Ucap Boboiboy fang serentak dan tersenyum canggung.
Sepanjang jalan, kapten kaizo terus termenung dan terdiam memikirkan y/n.
"Oh ya Boboiboy, kau dah ada ajak belum si y/n ikut kita?". Tanya fang.
"Eh belum lah, aku lupa nak ajak dia tadi malam". Jawab Boboiboy.
Kapten kaizo sedikit penasaran dan diam mendengar perbincangan Boboiboy dan fang pasal y/n.
"Emang y/n tu siape Boboiboy?". Tanya Yaya penasaran.
"Y/n tu kawan baru kita, dialah yg menolong tok aba selama aku pegi misi". Jelas Boboiboy.
Yaya hanya mengangguk paham dan ber"oh" saja mendengar penjelasannya Boboiboy.
"Fang, kau ada nampak y/n ke tadi pagi?, Kan kau bangun awal". Tanya Boboiboy.
"Tak, bukan aku yg bangun awal, tapi kapten kaizo jadi aku tak nampak dia". Bantah fang sambil melihat kearah kapten kaizo.
"Emang aku yg bangun awal tapi aku juga tak nampak die, Ochobot cakap dia dah bangun lebih awal dan pergi balek kerumahnya". Jelas kapten kaizo dengan muka datar.
Boboiboy dan fang mengangguk paham dan ber"oh" ria saja mendengar penjelasannya kapten kaizo.
"Eh, emangnya y/n tidur kat rumah tok aba ke?". Tanya Yaya.
"Iye Yaya, tadi malam dia mampir Kat rumah Karna baru balek dan kehujanan. Makanya tok aba suruh dia nginep Kat rumah.". Jelas Boboiboy.
" Oh, macam tu". Angguk Yaya paham dan terus berjalan menuju pantai.
Setelah perbincangan itu, Boboiboy dan yg lain kembali diam kecuali kapten kaizo yg kembali merenung memikirkan apa yg dikerjakan y/n.
End...
Nampaknya Abang Kasim kita udah semakin penasaran nih dengan y/n
Saking penasarannya sampai termenung terus🤭
Jadi makin ngk sabar kan mau nunggu kisah cintanya kapten kaizo dan y/n😋
Ikuti terus ya teman-teman 😁
KAMU SEDANG MEMBACA
kapten kaizo X Reader
FantastikSiapa yg menyangka? Kalau cowok ganteng spek kapten kaizo yg cuek, dingin, Cool dan tsundere itu jatuh cinta sama cewek model y/n yg cantiknya spek bidadari, ramah, and sedikit galak. Bermula saat kapten kaizo ikut cuti ke bumi bersama Boboiboy dkk...