Hari ini adalah hari kepulangan nya kapten kaizo dari misi yg ia jalankan.
Dia memutuskan utk pulang karna merasa rindu dengan gadis yg ia cinta yakni y/n.Sedangkan gadis yg dia cintai sedang duduk diranjang bilik rawatan dengan ditemani ForceBot sambil merengek minta dikasih makan olehnya.
"Ngk boleh y/n, kau masih belum diperbolehkan memakan itu". Tolak ForceBot.
"Tapi aku nak sangat ForceBot, dah 2 bulan lho aku tak makan apapun". Pinta y/n sambil memohon dengan menggembungkan pipinya.
ForceBot merasa pusing dengan permintaannya y/n sambil memikirkan cara utk membujuk nya dengan makanan lain.
Soalnya makanan yg ingin dimakan y/n adalah Tomyam pedas, sedangkan kondisi y/n belum pulih sepenuhnya setelah bangun dari koma.
"Bolehlah ForceBot, aku nak sangat makan Tomyam tu". Bujuk y/n dengan mode imutnya.
"Tetap tak boleh y/n, kau kena makan makanan yg sehat agar pulih dengan cepat". Ucap ForceBot.
"Tapi kan Tomyam itu juga makanan sehat". Ucap y/n.
"Mana ada sehat!, Kau tu kena makan makanan seperti sayur dan buah-buahan". Tegur ForceBot.
"Tapi kan....". Ucapan y/n langsung dibantah ForceBot agar tidak mengatakan alasan apapun.
"Tak boleh!, Kau kena turut cakap aku y/n sebelum aku marah dengan kau". Bantah ForceBot dan mengancam y/n.
"Iyelah kalau macam tu". Y/n ngambek dan duduk membelakangi ForceBot.
ForceBot menarik nafas panjang melihat y/n yg ngambek seperti anak kecil dan dia harus mengalah dan membujuknya.
"Kau nak jalan-jalan berkeliling ke?". Tawar ForceBot.
"Betul ke?". Tanya y/n merasa senang dan diangguk oleh ForceBot dan itu membuat y/n tersenyum dan merasa senang.
"Yeyyy....jom kita jalan-jalan". Heboh y/n dan ingin segera keluar dari bilik tapi ditahan oleh ForceBot.
"Kenapa ForceBot?, Bukannya kita nak jalan-jalan?". Tanya y/n.
"Iya, tapi kau kena pakai kursi roda". Ucap ForceBot.
"Lho kenapa macam tu?". Y/n terkejut mendengar ucapannya ForceBot yg ia rasa itu sangat berlebihan.
"Sebab kau tu masih belum sembuh total, jadi kena pakai kursi roda". Ucap ForceBot lalu mengambil kursi roda utk y/n.
Y/n terpaksa menurut dan duduk di kursi rodanya sambil menatap masam pada ForceBot.
"Dah jangan banyak protes, jom kita jalan-jalan". Ucap ForceBot dan diangguk y/n dengan terpaksa.
Lalu y/n keluar dari bilik dengan ForceBot yg sambil mendorong kursi rodanya y/n.
Sepanjang jalan y/n hanya diam membiarkan ForceBot mendorong kursi rodanya lalu Quali datang menemui ForceBot sambil membawa sesuatu.
"Nah Kat sini rupanya kau ForceBot, puas aku cari". Ucap Quali dengan nafas terengah-engah.
"Kenapa ni Quali?, Ada perlu apa kau cari aku?". Tanya ForceBot.
"Nah ini aku ada coba bikin karipap macam kapten y/n, kau nak rasa ke?". Tawar Quali.
"Aku nak rasa". Angguk ForceBot lalu mencicipi karipap buatan Quali.
Melihat ForceBot yg asik mencicipi karipap buatan nya Quali, y/n memikirkan sesuatu lalu diam-diam kabur dari ForceBot.
"Ini masanya utk aku kabur dari sini". Batin Y/n dan perlahan turun dari kursi rodanya lalu kabur diam-diam dari ForceBot.
KAMU SEDANG MEMBACA
kapten kaizo X Reader
FantasySiapa yg menyangka? Kalau cowok ganteng spek kapten kaizo yg cuek, dingin, Cool dan tsundere itu jatuh cinta sama cewek model y/n yg cantiknya spek bidadari, ramah, and sedikit galak. Bermula saat kapten kaizo ikut cuti ke bumi bersama Boboiboy dkk...