Y/n dan ForceBot kembali melanjutkan misi mereka mencari power spera BubbleBot.
Setelah mimpi buruk itu, Sepanjang jalan y/n terus diam dan melamun yg membuat ForceBot sedikit khawatir padanya.
"Y/n".
"Hm?".
"Kau oke?". Tanya ForceBot.
"Iya, aku oke, kenapa kau bertanya?".
"Tak de apa, aku cuma... sedikit risau Kat kau". Perkataan ForceBot membuat y/n sedikit bingung.
"Apa yg kau risaukan padaku?".
ForceBot diam sejenak Karna bingung menjawab dan itu membuat y/n semakin bingung dengan tingkahnya.
"Hei kenapa kau diam?".
"Aku cuma...takut melukai perasaan kau dengan ucapan ku". Y/n tersentuh mendengar ucapan ForceBot lalu tersenyum sambil mengelus nya dengan lembut.
"Tak ape, aku paham maksud kau dan aku tak kesah pun".
"Iyekah?".
Y/n mengangguk dan tersenyum sambil terus berjalan mencari power spera.
"Aku senang dia baik-baik saja dan keadaan dia tak macam 8 tahun lepas". Batin ForceBot lega melihat y/n baik-baik saja.
Disisi lain, Boboiboy sedang bertarung melawan retakka dengan kuasa fushion, Boboiboy Frost fire.
Disaat Boboiboy hampir dibekukan oleh retakka, Boboiboy menggunakan kuasa sedutan nya Ochobot.
"Kuasa gempa dan kristal berhasil disedut". Ucap ochobot.
"Mari sini kau!". Retakka hendak menyerang Boboiboy lalu Ying datang dengan kuasa slowmo nya lalu disusul Yaya dan fang.
"Tak sangka, si budak mentah tu..".
"Budak mentah?, Siapa kau kata budak mentah?". Ucap Yaya.
"Kau dah kalah".
"Kalau aku kalah kau juga tak boleh menang". Retakka menggunakan kuasa balak dan menghancurkan bendungan.
Boboiboy menggunakan kuasa fushion glacier dan memunculkan gargantua ice utk mencegah banjir nya air bendungan dan membekukan retakka.
"Kau tak layak guna kuasa ni!". Boboiboy menyedut kuasa retakka dengan kuasa sedutan Ochobot.
"Inilah akibatnya melampau!". Boboiboy menggunakan kuasa fushion Supra dan menyerang retakka.
Y/n POV
Y/n dan ForceBot sampai disuatu tempat yg penuh dengan gelembung dan itu membuat ForceBot penasaran dan ingin memecahkan gelembungnya.
"ForceBot jangan di letupkan!".
"Kenapa?, Salah ke?".
"Mengikut maklumat, gelembung ni mengandung gas beracun kalau kita menghirupnya". Jelas y/n.
"Lagi pun lokasi power spera itu dah dekat dari sini, jom kita cari". Y/n terus mencari dan menghindari gelembung itu.
ForceBot sedikit kesal dan terus berjalan dan tidak sengaja menyenggol gelembung itu dan pecah.
"Alamak". ForceBot panik melihat gad beracun yg mulai mengarah pada mereka.
"Tak ape, biar aku uruskan ini dan kau pergi cari power spera itu". Perintah y/n.
ForceBot mengangguk dan pergi meninggalkan y/n dan mencari power spera itu.
Y/n bersedia dengan pedangnya dan menghadapi gas beracun itu.
KAMU SEDANG MEMBACA
kapten kaizo X Reader
FantasySiapa yg menyangka? Kalau cowok ganteng spek kapten kaizo yg cuek, dingin, Cool dan tsundere itu jatuh cinta sama cewek model y/n yg cantiknya spek bidadari, ramah, and sedikit galak. Bermula saat kapten kaizo ikut cuti ke bumi bersama Boboiboy dkk...