Setelah selesai bersiap-siap, kedua sejoli yg baru sah menjadi pasangan keluar dari bilik utk segera berkumpul di bilik rapat.
Sesampainya didalam, terlihat ruangan tu kosong dan tak de satupun manusia yg hadir.
"Tumben biliknya kosong?, biasanya papa suka curhat sama laksamana tarung disini". Ucap y/n heran sambil melihat sekeliling.
"Agak mencurigakan kalau biliknya ni sepi, pasti ada sesuatu". Ucap Kaizo sambil mencari tau sesuatu.
Lalu tiba-tiba semua anggota Tapops hadir dan mengejutkan mereka sambil memberi selamat.
"Tahniah untuk kesuksesan kedua kapten Tapops kita!!!". Ucap laksamana tarung heboh dan diikuti tepukan tangan oleh anggota yg lain.
Y/n dan Kaizo masih merasa bingung lalu mendekat dan bertanya.
"Ini ada acara apa sih?, tumben heboh dan meriah macam ni?". Tanya y/n.
"Kitaorang buat macam ni sebab utk melepas cuti buat Korang berdua". Ucap komandan kokoci.
"Cuti?!!". Tanya y/n dan Kaizo serentak.
"Tak payah nak terkejut macam tu, ini kitaorang buat agar Korang dapat lebih have un dan merayakan perkawinan Korang". Jelas laksamana tarung.
"Betul tak laksamana maksmana?".
"Betul tu tarung, kitaorang nak kan Korang kembali menjalankan misi tanpa terbebani dengan masalah apapun". Jelas laksamana maksmana.
"Tapi tak harus kan buat macam ni?, cuti biasa macam jadwal Tapops je kitaorang dah senang". Ucap y/n.
"Tak baik lah macam tu kapten, tak elok menolak rezeki, siapa tau pas Korang balek cuti tu bawa oleh-oleh". Ucap Gopal.
"Oleh-oleh apa yg kau maksud ni Gopal?". Tanya Kaizo yg mulai paham dengan arah pembicaraan mereka.
"Masa sih Korang berdua tak tau?, oleh-oleh yg biasa dibawa balek pasutri selepas bulan madu yaitu anak ba-". Kapten kaizo langsung membungkam mulutnya Gopal dengan aura yg mencekam.
"Cakap satu kata lagi aku buang kau ke angkasa lepas". Ancam Kaizo.
Gopal langsung mengangguk cepat sembari menelan ludah dengan perasaan takut.
Semuanya tertawa kecil melihat Gopal yg diancam Kaizo yg terlihat kesal plus malu Karna ucapannya.
"Ini...macam ada yg kurang". Batin y/n sambil menatapi semua anggota yg hadir.
"Oh ya, Kana mana?, tumben dia tak ikut bikin kejutan?". Tanya y/n.
"Kana lagi ada pemeriksaan rutin sama Shielda, dia cakap akan menyusul sih tapi nampaknya dia telat ". Jelas fang.
Y/n mengangguk dan ber'oh'ria mendengar penjelasannya.
"Jadi macam mana?, Korang terima tak cuti besar ni?". Tanya Yaya.
"Terima je kapten, sesekali bercuti kan tak salah, lagipun Korang berdua ni kan udah sah, jadi biar lebih terbiasa dan makin dekat". Bujuk Boboiboy.
"Iya wo, sayang sangat kalau Korang tak terima cuti ni, padahal seronok tau". Tambah Ying.
Y/n dan Kaizo sedikit bingung dan ragu utk menjawab lalu Kaizo dengan semangat menjawab iya sambil merangkul pundaknya y/n.
"Kitaorang terima cuti besar ni". Ucap Kaizo.
Y/n terkejut mendengarnya dan menatapnya dengan heran.
"Nah kan elok macam tu, itulah jawaban yg nak kitaorang dengar". Ucap komandan kokoci.
KAMU SEDANG MEMBACA
kapten kaizo X Reader
FantasySiapa yg menyangka? Kalau cowok ganteng spek kapten kaizo yg cuek, dingin, Cool dan tsundere itu jatuh cinta sama cewek model y/n yg cantiknya spek bidadari, ramah, and sedikit galak. Bermula saat kapten kaizo ikut cuti ke bumi bersama Boboiboy dkk...