Rancangan

650 51 4
                                    

"EJO JO?!". Boboiboy dkk terkejut melihat musuh yg telah mereka kalahkan sebelumnya.

Y/n menatap layar dengan perasaan benci dan dendam sambil mengepalkan tangannya.

"Tak sangka kita berjumpa lagi, anggota Tapops, dan khususnya kau y/n". Ucapnya sambil tersenyum jahat pada y/n.

"APA YG KAU NAK EJO JO?!". Tanya y/n dengan penuh amarah.

"Santai ncik manis, tak payah nak emosi macam tu, nanti muka cantiknya hilang". Ucap Ejo Jo dan terkekeh jahat melihatnya.

"Macam mana kau boleh hidup lagi?!, Bukannya kapten kaizo sudah mengalahkan kau waktu itu?". Tanya Boboiboy.

"Iya, si pemberontak angkasa tu emang kalahkan aku, tapi aku tak kan tinggal diam dan akan kembali membalas dendam". Ucap Ejo Jo sambil tersenyum jahat.

"Apa yg kau nak kali ni hah?!". Tanya fang dengan amarah.

"Tak ada ape, aku cuma nak...gadis tu je". Ucap Ejo Jo sambil menunjuk kearah y/n.

"Gadis?". Boboiboy dkk serentak.

"Gadis mana yg kau maksudkan?!". Tanya Kapten kaizo.

"Heh, dah tentu lah gadis yg ada bersama Kat kamu semua". Ucap Ejo Jo.

"Betul tak, y/n?". Ucap Ejo Jo sambil tersenyum smrik menatap y/n.

Y/n berdecak kesal lalu memalingkan wajahnya dan mengepalkan tangannya dengan penuh marah.

"Y/n?, Jadi dia nak y/n?". Batin kapten kaizo sambil menatap khawatir pada y/n.

"Apa yg kau nak dari y/n?!". Tanya laksamana tarung dengan penuh amarah.

"Heh, Korang tak perlu tau, ini urusan aku je dengan y/n". Ucap Ejo Jo sambil tersenyum jahat.

"Kitaorang tak kan biarkan, y/n tu kawan kami dah tentulah akan jadi urusan kami juga!". Ucap Boboiboy dengan lantang dan penuh amarah.

"Boboiboy?". Y/n merasa terharu dengan sikap peduli Boboiboy dkk terhadapnya, tapi ada juga rasa khawatir yg dirasakan y/n.

"Baiklah, macan ni je, kita buat perjanjian, Karna hal itu akan menguntungkan kita bersama". Saran Ejo Jo.

"Perjanjian?".

"Iya, perjanjian nya ialah, Korang kena serahkan gadis tu padaku dan aku akan pergi dan tidak akan menggangu galaxy lagi, macam mana?". Tanya Ejo Jo sambil tersenyum jahat.

"Tak bolehlah macam tu!". Bantah Boboiboy.

"Betul tu, jangan seenaknya je nak ambil y/n dari kita!". Ucap Sai dengan penuh amarah dan diangguk oleh yg lain.

"Heh, Korang ni emang dh hilang akal ye?, Patutlah stasiun Tapops sering kena serang musuh". Ejo Jo menatap remeh pada mereka dan itu membuat kapten kaizo semakin marah.

"Sampai kapanpun kitaorang tak kan bagi y/n kat alien durjana macam kau!". Bantah kapten kaizo dengan lantang dan penuh amarah.

Teriakan amarah kapten kaizo terdengar lantang diseluruh bilik kontrol dan itu membuat Boboiboy dkk merinding mendengarnya.

"Garangnya kau, tapi Baiklah, kalau itu yg Korang nak, bersedialah utk kehancuran yg sebenar". Ucap Ejo Jo sambil tersenyum jahat lalu mematikan panggilan.

Setelah panggilan itu terputus, Boboiboy dkk terdiam dan menahan amarah.

"Cih, macam mana boleh dia hidup lagi?!". Amuk laksamana tarung sambil memukul dinding hingga hancur.

"Bawa betenang laksamana, kita kena pikiran rancangan utk mengalahkan dia". Ucap komandan kokoci.

"Betul yg di cakap laksamana, tapi apa yg kena kita lakukan utk mengalahkannya?, Ejo Jo pasti sudah semakin kuat". Ucap shielda.

kapten kaizo X Reader Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang