Kembali

1K 80 0
                                    

Boboiboy dkk berjalan bersama ke kedai tok aba utk berehat.

"Nah dah balek pun, macam mana bercuti Kat pantai?". Tanya tok aba.

"Seronok tok aba, cuti kali ni kita orang yg tak ada pengacau". Ucap Boboiboy.

"Betul tu". Angguk Yaya Ying.

"Tok aba, nak order ice Choco spesial". Ucap Gopal

"Saya pun nak". Tambah Ying. Angguk yg lain nak ikut order ice Choco spesial.

"Iyelah". Angguk tok aba dan mulai membuat ice Choco.

"Atok, biar saya tolong".

"Eh y/n, tak payah lah, kau mesti penat seharian ni kan?".

"Tak lah tok, saya tak penat, biar saya tolong". Y/n memakai celemek dan mulai membantu tok aba.

"Iyelah, terimakasih nak tolong atok".

"Sama-sama tok". Y/n tersenyum sambil mencampur bubuk choco.

Y/n terus membuat ice Choco utk Boboiboy dkk, dan tanpa dia sadari ternyata kapten kaizo terus memperhatikannya.

Kapten kaizo terus menatap y/n yg sedang sibuk, dan ia teringat soal pembicaraan y/n tadi malam.

"Nah ice Choco spesial utk Korang semua". Y/n memberikan ice Choco pada Boboiboy dkk.

"Makasih y/n". Boboiboy dkk serentak.

"Sama-sama". Angguk y/n sambil menikmati ice Choco miliknya.

"Y/n, aku nak tanya sikit boleh?". Tanya Boboiboy.

"Boleh boleh, nak tanya apa?".

"Macam mana kau boleh sekuat itu tadi?".

"Iya wo, dengan mudahnya kau menangkis lemparan bolanya Yaya". Tambah Ying.

"Emang kenapa dengan lemparan Yaya?, Ringan je kut".

"Ringan kau kata?". Boboiboy dkk serentak kecuali kapten kaizo dan Yaya.

"Dey, ape lah kau ni, pukulan Yaya tu lebih kuat dan dahsyat tau". Heboh Gopal.

"Iyekah?". Tanya y/n sedikit bingung.

"Iyelah". Heboh mereka serentak lagi.

Y/n sedikit terdiam dan bingung dengan ucapan mereka. Karna menurutnya lemparan bola Yaya itu sangat ringan.

"Macam ni lah, Yaya dan y/n adu kekuatan saja, biar tau sekuat apa pukulan nya Yaya". Saran fang.

"Nah betul tu, aku setuju". Angguk Ying dan Gopal.

"Kau serius fang, betul ke itu akan berjaya?". Tanya Boboiboy.

"Betul lah, biar nampak pukulan siapa yg lebih kuat". Jawab fang.

Ying dan Gopal mengangguk setuju dengan saran fang. Sedangkan Boboiboy dan Yaya sedikit ragu dengan keputusan itu.

"Macam mana kalau aku siasat dulu kemampuannya y/n?, Jadi tak payah lah Korang beradu kuasa". Saran Ochobot.

"Tak payah lah macam tu Ochobot, cara ni biar lebih nampak kuasanya y/n dan Yaya". Bantah fang.

"Betul tu". Angguk Ying dan Gopal serentak.

"Tapi...macam mana kalau aku terkuat sangat?". Tanya Yaya risau.

"Kau tak payah risau, aku yakin y/n nih mesti boleh lawan kuasa kau". Ucap fang yakin.

"Iyelah kalau macam tu, jom y/n". Walah sedikit ragu tapi Yaya mengiyakan saran mereka dan mengajak y/n utk mulai bertanding.

Y/n yg masih merasa bingung cuma mengangguk dan mengiyakan ajakan Yaya.

kapten kaizo X Reader Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang