♬ Bölüm Şarkıları ♬
Vedat Özkaya - Güneş Kaçağı
***
"Ay anne geç kaldım," dedim acele edip çantamı da alırken. "Sen bana mesaj atarsın ben de gelirken alırım olur mu?"
"Olur olur tamam," dedi o da telaşla ve önümden çekildi.
"Hadi öptüm seni kocaman," dedim ve yanağını öptüm. "Akşam görüşürüz."
"Görüşürüz yavrum," dedi arkamdan. Ben de odamdan çıkıp aşağı indim hızlıca ve ayakkabılarımı giyip evden çıktım.
Koşar adım otobüs durağına giderken bir yandan da önüme gelen saçlarımı geriye itelemeye çalışıyordum.
Hava hafif rüzgarlıydı ama yine de kahküllerim sağolsun hava sanki cehennem sıcağıydı.
Tam mahalleden çıkacağım sıra bir araba durdu yanımda. Başımı o tarafa çevirdiğimde arabanın içindeki kişi benim tarafımdaki camı indirdi ve böylece bu kişinin kim olduğunu da görmüş oldum.
Savaş.
Gülümsedim.
"Atla hadi," dedi. Kapıyı açıp arabaya binerken, "Ay vallahi çok iyi oldu." dedim.
Koltuğa oturup kemerimi taktığımda gaza bastı ve mahalleden çıktık.
"Okula değil mi?" dedi.
"Hıhım," diyerek onay verdiğimde ses vermeden bir baş hareketi yaptı.
"Ee nasılsın?" dedi. "Dün balkona da çıkmadın."
Beklemiş miydi?
Dünkü düğünden sonra eve geldiğim gibi üstümü değiştirip uyumuştum. Balkona çıkmak zerre aklıma gelmemişti.
"Dün eve gelir gelmez bayılmışım," dedim. "Bekledin mi yoksa beni?"
"Bekledim." dedi net bir sesle. "Ama çıkmadın."
"Ne kadar bekledin?" dedim hoşuma giden sözlerinin üstüne.
Beni beklemesi çok hoş gelmişti gözüme.
"Balkonda uyuyakalmışım Akasya," dedi.
Elimi dudaklarımın üstüne kapatıp güldüm.
Başını bana çevirdi. "Komik mi geldi küçük hanım?" dediğinde boğazımı temizleyip gülüşümü dizginlemeye çalıştım.
"Yok canım," dedim. "Ne komiği. Ama keşke içeriye girseydin. Düğünde görmüştük zaten birbirimizi."
"Yetiyor mu sanıyorsun?" dedi. "Yetinmeye çalışıyorum ama artık olmuyor. Seni görebilme ihtimalim varsa bunun için sonuna kadar uğraşmalıyım."
"Bir saniyeliğine olsa bile mi?" dedim merakla.
"Bir saniyeliğine olsa bile." dedi. "O bir saniyeye sığan tek bir hareketin bana özeldir belki Akasya. Bu bile benim içimi ısıtmaya değer."
İçim titredi. Sevgisi çok güzeldi.
İkimiz de konuşmadık bir süre. Akıp giden yolu izlerken aklıma gelen konu ile ona döndüm. "Cansu'ya ne oldu?" dedim. "Hiç göremiyorum onu kaç gündür."
"Güvenli bir yerde yaşamaya başladı." dedi gözlerini yoldan ayırmadan.
"O gün nişana-" derken lafımı kesti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SON YOL MAHALLESİ
ChickLitBir kalbe, beyin ve kalp arasındaki o savaşı çıkaracak kişi geldiyse yandınız demektirdi benim lügatımda. Benim savaşım ne zaman başlamıştı bilmiyordum ama o savaş bir kere çıkmıştı bunu çok iyi biliyordum. Savaş. Adı gibi kalbime de savaşı getiren...