2. Bölüm

9.9K 312 68
                                    

♬ Bölüm Şarkıları ♬

Kaset - Sevmek Güzel

Ayna - Gelincik

***

Vakit ikindiye yaklaşıyordu.

Yaklaşık 5 saattir buradaydım ve bir dakika durmadan bir şeyler getirip götüren kızların arasındaydım.

Mutfaktan çıkıp salona girdiğimde ellerimi birbirine vurup dikkatleri üzerime çekmeye çalıştım.

"Hanımlar bir dakika ara veriyoruz dedikodumuza!" dedim seslenerek. "Çayı bitip de çay isteyenleri göreyim, sonra kaldığınız yerden aynen devam!"

Uğultu eşliğinde neredeyse bütün salon çayını tazelememi istediğinde çaydanlığı alıp içeriye geçtim.

Sıra sıra herkesi dolanıp çaylarını doldurduğumda tam salonun ortasına geliyordum ki biriyle çarpıştım.

Nesrin'di bu kişi.

Çaydanlık sallanıp sıcak su elime döküldüğünde çaydanlığı bıraktım o anki refleksle.

"Ay ne yapıyorsun?!" diye tiz sesiyle bağıran Nesrin'i duyduğumda hissettiğim acı ile ben de bağırdım.

"Asıl sen ne yapıyorsun gerizekalı?!" dedim yanan elimi diğer elimle desteklerken. Anında yanıma gelen kadınların bir yarısı Nesrin'i benden uzaklaştırıyorken diğer bir yarısı da beni odadan çıkarmaya çalışıyordu.

Koridora çıktığımızda yanımda sadece Narin Abla vardı. "Gel canım," dedi elime bakarken. Kendi canı yanmış gibiydi. Severdim Narin Abla'yı. İyi de anlaşırdık. "Soğuk suya tutalım bir de buz vereyim sana."

Tam mutfağa giderken dış kapı açıldı. Savaş Abi ile göz göze geldiğimde onun bakışları gözlerimden ellerime kaydı. Hızlıca çantasını yere bırakıp yanımıza geldi. Elimi eline aldığında kızarmaya başlamış olan elimi inceliyordu. "Nasıl oldu bu?"

"Soğuk suya tutacaktık biz şimdi bir dakika Savaş," dedi Narin Abla ve mutfağa girmemizi sağladı. Tezgahtaki lavabonun önüne gittiğimde soğuk su tarafına çevirdim musluğu. Elimi akan suyun altına koyduğumda hissettiğim soğukluk elime iyi gelmeye başlamıştı.

Narin Abla musluğu kapattığında elimi kurulamam için peçete verdi bana, ardından da buzdolabına ilerleyip buzluk kısmını açtı. Savaş Abi mutfak masasının etrafındaki sandalyelerden birini benim için çektiğinde, "Gel Akasya," dedi. Oraya doğru adımladım. Sandalyeye oturduğumda Savaş Abi de yanıma oturmuştu.

Narin Abla buzluktan aldığı buz tankının etrafına bir peçete sarıp bana verdiğinde hemen elimin üstüne yerleştirdim buz tankını.

O sıra kapının açıldığını duydum. Görüş açımdaki Savaş Abi ve Narin Abla'nın sırtı kapıya dönüktü ve elim ile ilgileniyorlardı. Gelen kişi mutfağa baktığında küçük bir alandan da olsa görebiliyordum gelen kişiyi.

Dila'ydı. Gözlerimi büyüttüğümde Savaş Abi ve Narin Abla bana baktı. Baktığım yere başlarını çevirirlerken aniden bağırdım. "Ay!" dedim. Bağırmam ile bana döndüler hemen. "Acıyor."

Savaş Abi kaymış olan buz tankını yerine koyarken parmakları elime dokunuyordu.

Dila hemen başını geriye çekip merdivenlere yöneldi. Basamakları çıktığında derin bir nefes verdim.

SON YOL MAHALLESİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin