♬ Bölüm Şarkıları ♬
Erol Evgin & Atiye - Tüm Bir Yaşam
Dolu Kadehi Ters Tut - Kaçar Gider
***
"Eee Akasya kızım?" diyen Selma Teyzeye baktım. "Büyümüşsün, güzelleşmişsin, maşallahın var vallahi, var mı hayatında birileri?"
Gülümsedim sözleri üzerine. "Teşekkür ederim ama yok Selma Teyze." dedim.
En mükemmelinden bir sevgilim var diyemezdim şuan bu ortamda.
Köydeki bütün kadınlar şuan büyük salonumuzda oturmuş ellerinde çaylarıyla sohbet ediyordu. Bazı teyzeler de bana sorular soruyordu.
"Aaa," dedi şaşkınlıkla. "Neyse olsun nasip bu işler. Bak ben sana ne diyeceğim." deyip elindeki bardağı önündeki sehpaya bıraktı. Yönünü bana çevirdi. "Bizim Sami'yi biliyorsun değil mi?"
Biraz düşündüm. Sami kimdi?
"Şey mi, Kamuran Teyze'nin oğlu?" dediğimde gözleri parladı.
"Evet evet o," dedi hızlıca. "Küçükken buralara geldiğinizde oyunlar oynardınız hep."
Naziklik olsun diye gülümsedim. "Hatırlıyorum." dedim.
"Heh işte," dedi. "Madem birileri yok hayatında, bir görüşseniz mi hazır buraya gelmişken acaba?"
"Ben buraya teyzem için gelmiştim Selma Teyze." dedim. O sırada salona Savaş girdi. Başımı ona çevirdim. Elinde iki bardak vardı. Tezgaha ilerleyip çaydanlığı aldığında çayları doldurmaya başladı. Gözlerimi onun üstünden çekip Selma Teyze'ye döndüm.
"Ay bu oğlanı gördüm ben, bize kapıyı açtı," dedi gözlerini Savaş'ın üstünden ayırmadan. "Yakışıklı çocukmuş maşallah. Sizinle geldi değil mi?"
"Evet." dedim. "Komşumuzun oğlu."
"İyi iyi," dedi. "Görüştüğü var mı biliyor musun?"
Gözlerim büyüdü anlık olarak. "Var var." dedim hemen. "Yani ben var diye biliyorum. Vardır herhalde."
"Aaa tüh," dedi.
Ne demek tüh?
"Selma Teyze," dedim. "Adamın sevgilisi var seviyor işte. Ne tühü?"
"Kız kim peki?" dedi merakla. "Sizin oralardan mı?"
"Evet." dedim. "Baya yakışıyorlar. Çok da seviyorlar birbirlerini."
"Kaçırdık desene." dedi. "Ben de Hande'ye düşünmüştüm."
"Hande mi?" dedim dehşet içinde. "Ne Handesi Selma Teyze? O hiç olmazdı zaten."
"Niye olmasın kız?" dediğinde kaşları çatılmıştı anlamamazlıkla.
"Nasıl, niye?" dedim. "O kız çok ters, ona göre değil."
"Hande mi ters kız?" dedi şaşkınlıkla.
"Hem de ne ters." dedim. "O hiç olmazdı. Ki olmaz da artık zaten. Evlenecek sevgilisiyle, ciddi düşünüyor."
"Bunları bildiğine göre yakınsınız herhalde baya." dedi çayını tekrar eline alırken.
"Ailelerimiz çok yakın olunca biz de yakın oluyoruz tabii." dedim.
"Hım," dedi. "İyi bakalım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SON YOL MAHALLESİ
ChickLitBir kalbe, beyin ve kalp arasındaki o savaşı çıkaracak kişi geldiyse yandınız demektirdi benim lügatımda. Benim savaşım ne zaman başlamıştı bilmiyordum ama o savaş bir kere çıkmıştı bunu çok iyi biliyordum. Savaş. Adı gibi kalbime de savaşı getiren...