♬ Bölüm Şarkıları ♬
Müslüm Gürses - Sigara
Dediler Ki - Anlarsın
***
Dila Arıkan
Bu yaşıma kadar abimden hiçbir şey saklamamıştım. Ne karar verirsem her zaman yanımda olmuştu ve beni desteklemişti. Kapı gibi arkasında durmak lafının vücut bulmuş haliydi benim için.
Ama demiştim ya, bu yaşıma kadardı işte.
Aşk benim kapımı çalmıştı ve ben bunu abimden gizlemiştim. Alışmaya çalışıyordum çünkü. Daha ben bile yavaş yavaş alışıyorken abime bunu hemen açıklayamazdım. Sonra vazgeçersem eğer dalga geçmiş gibi olacaktım çünkü. Bu hayatta her şeye en net cevabı veren bana bile sanki kendimle dalga geçmişim gibi hissettirecekti çünkü.
Yaklaşık yarım saat önce bizi sahilde gören abimle birlikte eve dönmüştük. Faruk salonda kalırken abim benimle konuşmak istediğini söylemişti ve birlikte odasına çıkmıştık.
Beş dakikadır da önümde dolanıp duran abime karşı sesimi çıkaramamıştım. Kızmayacağını biliyordum ama içindeki duyguyu bilmiyordum. Sadece içinde bana karşı kızgınlık adına bir duygu olmadığına emindim.
"Abi?" dedim odaya girdiğimizden beri ilk konuşan ben olurken. "Kızgın mısın bana?" diyerek de cevabını bildiğim o soruyu sordum.
"Ben sana bu zamana kadar hiç kızdım mı ki şimdi bana bunu soruyorsun Dila?" dedi abim bana ters ters bakarken. Adımları durmuştu ve yönü bana dönmüştü.
"Kırgın mısın o zaman?" dedim bu sefer.
Başını salladı. "Kırgınım, Dila." dedi beni onaylayarak. "Anlam da veremiyorum. Sen bana gelip benim ilişkim var, bu adamı da seviyorum desen ben seni anlamayacak mıydım? Ben sana karşı mı çıkacaktım Dila? Her zaman olduğum gibi arkanda durmayacak mıydım? Tamam emin olana kadar kısa bir süre düşünecektim ama sonra ben de emin olacaktım ve senin arkanda dimdik duracaktım Dila, sen bunu bilmiyor musun?"
"Biliyorum." dedim hemen kararlı bir sesle. "Emindim. Ama söyleyemedim. Çünkü ben de yavaş yavaş alışıyordum. Daha ilişkimin başındayken nasıl sana gelip de söyleyecektim?"
"Emin olmasan da söyleyecektin Dila, hep söylemedin mi?" dedi abim yanıma otururken. "Bir kere daha söylüyorum, ben seni anlamayacak mıydım Dila? Bir ilişki içinde olduğumu biliyorsun. Seni en yakının olarak en iyi ben anlayacaktım ve açıkçası buna kırgınım."
"Abi." dedim ne diyeceğimi bilemeyerek.
"Dila," dedi dudaklarını ıslattıktan sonra. "Senin mutluluğunu en çok ailen ister. Ben senin mutlu olmanla sanki ben mutlu olmuşum gibi mutlu olurdum. Bunu düşünememiş olmana kırgınım. Benden bir şeyler saklama ihtiyacı duyduracak kadar güven veremedim mi ben sana? Bunu düşünüyorum deminden beri. Korku mu verdim ben sana? Benden korkmanı sağlayacak bir şey mi yaptım? Düşünüyorum. Hayır diyorum. Ben hep sana ılımlı yaklaştım, yaklaşmaya çalıştım Dila. Sen benim kanımdansın. Bir tane kız kardeşim var benim. Bak, bir tane. Biriciğimsin sen benim. Bunları bilmiyor musun?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SON YOL MAHALLESİ
ChickLitBir kalbe, beyin ve kalp arasındaki o savaşı çıkaracak kişi geldiyse yandınız demektirdi benim lügatımda. Benim savaşım ne zaman başlamıştı bilmiyordum ama o savaş bir kere çıkmıştı bunu çok iyi biliyordum. Savaş. Adı gibi kalbime de savaşı getiren...