♬ Bölüm Şarkıları ♬
Pera - Platonik
***
Arabada sıcaktan pişerek giderken bir de başını omzuma yaslamış olan Dila iyice sıcak hissetmemi sağlıyordu.
"Dila?" dedim. "36,5 ile 36,5'u toplasana."
"73 oluyor aşkım niye sordun?" dedi başını kaldırırken.
"Şuan tam olarak o sıcaklığı hissediyorum aşkım da bir hesaplatayım dedim." dediğimde bana anlamazca baktı. "Ay öldüm Dila!" dedim yükselerek. "Senin vücut ısın benimki ile birleşince iyice piştim burada, hava zaten sıcak."
"Aman iyi be," dedi yüzünü buruştururken. "Yaslamıyorum."
"Zahmet oldu sana da ya," dedim. "Klima açık değil mi?"
"Kızım burada kolumu hissetmiyorum." diyen annem ile derin bir nefes aldım. Annem önde oturuyordu.
"Kapat istersen senin tarafını Serpil Teyze." diyen Savaş ile annem kendi tarafının klimasını kapattı.
Savaş kendi koltuğunda hareketlenip biraz sağa kaydığında, "Geliyor mu Akasya?" dedi.
Yüzüme vurmaya başlayan soğukluk ile, "Geliyor!" dedim. "Vallahi geliyor."
Savaş güldüğünde ben de güldüm istemsizce. Sonra arabadaki herkes gülmeye başladı.
Kısa bir süre içerisinde çarşıya geldiğimizde arabadan indik. Savaş bize hitaben, "Ben burada bekliyorum bir şey olursa ararsınız." dediğinde annem başını salladı.
"Tamam oğlum." dedi. "Hadi görüşürüz."
Yanından ayrılırken en arkada ben vardım ve son kez dönüp baktım ona. Gülümsedim. O da gülümsediğinde bir de üstüne göz kırptı.
Gülüşüm büyürken önüme döndüm ve bizimkilere yetiştim.
Annemin önderliğinde ilerlerken Dila ve ben Narin Abla'nın koluna girmiştik.
"Nasıl bir elbise arıyoruz?" diyen Narin Abla ile aklımdaki elbiseyi anlatmaya başladım.
"Saten olsun istiyorum," dedim. "Rengimiz siyah. Öyle yani böyle bir şey istiyorum. Ayakkabı için aklımda hiçbir fikir yok. Siyah elbisenin altına siyah ya da beyaz topuklu olabilir diye düşünüyorum."
"Saçlarını nasıl yapacaksın?" dedi Dila.
"Su dalgası düşünüyorum." dedim.
"Ay çok yakışır sana." dedi Narin Abla içtenlikle.
Gülümsedim. "Teşekkürler ablam."
"Rica ederim canım ne demek." dedi.
Sonrasında annemin gösterdiği ilk mağazaya girdik.
Ve böylece gün sonunda pertimizin çıkacağı o güne başladık.
***
"Akasya bir şey söyleyeyim mi?" dedi Narin Abla. Beklentiyle ona çevirdim başımı üstüme giydiğim elbiseden. "Çok güzel oldun kuzum."
"Ciddi misin?" dedim heyecanla. Ben de beğenmiştim.
"Vallahi," dedi Narin Abla.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SON YOL MAHALLESİ
ChickLitBir kalbe, beyin ve kalp arasındaki o savaşı çıkaracak kişi geldiyse yandınız demektirdi benim lügatımda. Benim savaşım ne zaman başlamıştı bilmiyordum ama o savaş bir kere çıkmıştı bunu çok iyi biliyordum. Savaş. Adı gibi kalbime de savaşı getiren...