Bölüm 17; Ateşkes.

123 8 0
                                    

Bir ağa yanıma geldi ve bana Ahmed çelebi'nin bemimle görüşmek istediğini söyledi. Hemen Mehmed'in odasına gittim. Beni orada Ahmed çelebi karşıladı. Hemen karşısında eğildim.

Ahmed: Lale hatun siz misiniz?

Lale: evet, benim.

Lale: neler oluyor böyle? Sarayın kapısına yeniçerilerin dayandığını söylüyorlar?!

Ahmed: maalesef doğru. Sarayın arka kapısından zar zor içeri girebildim. Yeniçeriler bir isyan başlattılar ve geri dönmeye niyetleri yok.

Lale: bu yeniçerilerin yevmiyelerini bir şekilde vermenin yolu yok mu?

Ahmed: hayır, yok. Şehzademiz Mehmed sancağını oldukça aksattı. Bu sırada yeniçeriler yevmiyeleri gelmeyince dayandılar, ama artık sabrı kalmadılar.

Lale: peki ne yapacağız?

Ahmed: ben hünkarımıza isyanla alakalı bir mektup göndermek istedim. Lakin aldığım haberlere göre hiçbir şekilde gönderemeyeceğiz. Yeniçeriler heryeri yakıp yıkmış.

Lale: şehzade Mehmed nerede?!!

Ahmed: şehzademizin sarayda olduğunu düşünüyordum. Sarayda değiller mi?!

Lale: hayır, yok! Ya başına bir şey geldiyse! Bunun hesabını kim verecek!!

Ahmed: sakin olun, Lale hatun. Hemen ağalara haber vereceğim, şehzademizi bulacağız.

Lale: hayır, beklekeyeceğim. Bir an önce yola çıkacağım.

Ahmed: yola mı? Nereye hatun. Şehzadenin gözdesi öyle başına buyruk hareket edemez.

Lale: Ahmed çelebi. Sen bilmiyor olabilirsin, lakin saraydaki herkes biliyorki; şehzademiz herkese ondan sonra bu saraydaki en yetkili kişinin ben olduğumu söylediler. Herhalde şehzadeye karşı gelemezsiniz değil mi?

Ahmed: ...

Lale: ağalar!

Kapıda duran ağalardan birisi içeri girdi.

Lale: söyleyin arabayı hazırlatsınlar. Topkapı sarayına gidiyoruz.

Lale: Ahmed çelebi.

Ahmed çelebinin karşısında eğildim ve çıktım. Gül ağa ve Nuray beni kapıda beklemişler. Sinirle halimle onlara bakmadım bile, hızla odama doğru yürümeye başladım.

Gül ağa: Lale hatun! Neler oluyor?

Nuray: iyi misin, Lale?

Lale: hayır, değilim! Şehzade Mehmed yok! Yeniçeriler isyan başlattı, nasıl iyi olabilirim?!

Gül ağa: şehzademiz yok mu?! Aman Allahım.. yeniçeriler bunu fırsat bilecektirler!

Nuray: o halde yeniçerilerin şehzademizin kayıp olduğunu öğrenmemesi lazım.

Gül ağa ve Nuray konuşurken birden durdum.

Lale: hayır... tam aksine, öğrenmeleri lazım. Yeniçeriler şehzademizin sarayın içinde olduğunu düşündüğü için saraya saldırıyorlar, biz ise onlara şehzademizin sarayda olmadığını söyledikten sonra sarayın kapısından geri çekilecekler.

Gül ağa: iyi fikir, güzel fikir, Lale hatun da. Daha sonra şehzademizi aramaya başlayacaklar, ya bulurlarsa?

Lale: öyle bir şey olmayacak. Bulamayacaklar, bulmamaları lazım!

Osmanlı'nın AşkıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin