Bölüm 18: Kurtuluş.

131 8 0
                                    

Mehmed'in gözünden.

Mehmed ve Rüstem paşa izmirde işini hal ettiklerinde 1 gün sonra Manisa sarayına geri dönerler.

Rüstem paşa: izninizle, şehzadem. Bende artık işlerimin baına döneyim.

Mehmed: tabii, Rüstem paşa. Gidebilirsin.

Rüsyem paşa gittikten sonra Mehmed'in ilk yaptığı iş Lale'nin dairesine uğramak oldu. Ama onu orada göremeyince bir hışınla dışarı çıktı, ve kapıda Gülfem kalfa ile karşılaştılar.

Mehmed: Gülfem kalfa!

Gülfem: şehzadem! Allah sizi bize bağışladı, çok şükür rabbim!

Gülfem: yeniçerilerin elinden nasıl kurtuldunuz, şehzadem?!

Mehmed: ne yeniçerisi, ne kurtulması? Neler oluyor! Lale nerede!

Gülfem: ş-şehzadem... siz kaçırılmamış mıydınız?

Mehmed: kaçırılmış gibi mi gözüküyorum?

Gülfem: haşa! Ama siz gelmeyince biz sizi kaçırıldınız sandık.

Mehmed: neler oluyor hemen anlat.

Gülfem:şehzadem, yeniçeriler isyan başlatınca ve siz de uzun süre gelmeyince biz yeniçerilerin sizi kaçırmış olduğunu düşündük. Yeniçeriler kapıya dayanınca Lale hatun çıktı ve onlarla konuştu, az da olsa isyanı bastırmıştı. Ahmed çelebi hünkarımıza haber göndermiş lakin yeniçeriler heryeri yakıp yıktığı için haber gitmemiş. Lale hatun da kendisinin bizzat hünkara haber vereceğini söyleyip, Topkapı sarayına gittiler, varmışlardır çoktan.

Mehmed yeniçerilerin isyan başlatmasına çok sinirlenmişti.

Mehmed: arabamı hazırlat.

Mehmed Topkapı sarayına doğru yol almak için arabasını hazırlatmalarını emretmişti. Yeniçerilerin icabına sonra kendisi de bakardı.

Lale'nin gözünden.

Gözlerimi sabah açtım. Bir ormanın içindeydim, etrafıma bakındım ve bir kaç yeniçeri yanyana oturuyorlardı. Ellerimi bağlamışlardı.

Yeniçeri: uyanmış.

Birisi diğerine başıyla beni işaret etmişti.

Lale: ne istiyorsunuz benden!

Yeniçeri: kes sesini. Senden değil, şehzadeden istiyoruz.

Lale: şehzadem hepinizin kellesini alacak!

Yeniçeri: alır alır tabii. O gitsin de ilk önce hünkara hesap versin.

Yeniçeriler arasında gülüştüler.

Lale: nasıl kısa sürede bu kadar çabuk buraya gelebildiniz?

Yeniçeri: seni takip ettik.

Lale bir kaç dakika öyle kaldı ama sonra gözü yeniçerinin belinde olan hançere takıldı, ve bu arada aklına bir fikir geldi.

Osmanlı'nın AşkıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin