Elena ile haremdeydik. Elena hemen kaynaşıp kızlarla skhbet etmeue başlamıştı bile, lakin ardından yanıma geldi.
Elena: acaba Nikos nasıl?
Lale: iyidir. Sen merak etme. Hünkarımız onu sefere almakla iyi etti, kendisi çok becerikli bilirsin.
Elena: öyle tabii, lakin ilk defa gerçek düşmanlarla savaşacak. Ya başına bir şey gelirse?
Lale: gelmez, gelmez merak etme. Hem sen kendini böyle düşüncelerle yorma, bak iyileşmeye başlamışsın. Her gün yeni güzel haberlar alıyoruz hekimlerden.
Biz konuşurken haremin önünde Bali bey göründü. Gül ağa'ya bir şeyler dedi. Ardından bana baktı ve gitti. Garipsemiştim.
Elena: ben bu adamı bir yerden tanıyorum sanki....
Lale: kimi? Malkoçoğlu Bali bey'i mi?
Elena: her neyse işte. İsmini cismini bilmiyorum ama sanki tanıyorum gibiyim.
Lale: sana öyle gelmiştir. Kendisi buraya çok nadiren urar, başka yerlerde de görmüş olamazsın herhalde.
Elena: yok, yok. Bunda bir şeyler var. Her neyse.
Elena tekrat diğer kızların yanına gitti. Elimle Gül ağayı çağirdım.
Lale: ne dedi sana?
Gül ağa kulağıma eğildi ve söyledi.
Gül: sizinle arka bahçede. Görüşmek istiyormuş.
Lale: benimle mi!? Ne zaman?
Gül: şimdi.
Lale: tamam. Benimle gel.
Gül ağa ile arka bahçeye çıktık. Ona çalılıkların arkasında beklemesini söyledim. Kafamı yana eğdim ve Bali bey'i orada gördüm. Hemen yanına gittim, ilk önce karşısında eğildim.
Lale: Bali bey. Beni çağırmışsınız.
Bali bey: sizinle bir şey konuşmak istiyorum, Lale hatun.
Lale: mühim bir şey mi?
Bali bey: o kadar mühim değil, lakin yinede içimde kalmasın.
Lale: elbette.
Bali bey: ben sizi daha önceden tanıyorum.
Lale: ne? Nasıl?
Bali bey: uzun süredir kim olduğunu düşündüm. Bir yerdne tanıdık geliyorsunuz. Lakin iyice düşündüm taşındım ve hatırladım.
Bali bey: duyduğuma göre bu zamana kadar bir ormanda çiftlikte yaşamışsın.
Lale: evet. Bu doğru.
Bali bey: o gece. Kanlar içinde derenin içindeydin. Yolum oradan geçiyordu, seni gördüm ve hemen durdum. Kucağıma aldım ve bildiğim o çiftliğe götürdüm.
Duraksadim bir bir şeyler hatırlamaya çalıştım. Ve evet aklıma bir şey geldi, beni o dereden birisinin çıkarttığım hatırladım. Zaten beni bir adam götürmüştü o çiftliğe. Demek ki bu yüzden Bali bey, Elena'ya tanıdık geliyormuş.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Osmanlı'nın Aşkı
RomanceYarı bulgar ve yarı türk olan Laletsiya, kız kardeşi Tatiana ile yaşarken, anzısın kaçırılıp saraya götürülmüştür. Orada tamamen yanlız kaldığı için hayatının bittiğini sanar. Ama aslında onu tekrar hayata döndürecek olan aşk olucak, ve aşktan doğac...