13.

2.7K 175 42
                                    

Leo mutfağa geldiği zaman etrafına şöylece bir bakındı sabah erkenden o tombul sevimli cariye onu uyandırıp mutfağa getirmişti. Mutfakta üç tane kadın çalışıyordu.
Ve bunlardan biride dün tanıştığı Dilşup'tu.

Dilşup çocuğu baştan aşağı küçümser gibi süzerek işine devam etti.

İhtiyar bir kadın yemekleri tepsiye koyarken bir yandanda konuşuyordu;
- Ah ah gecikti yemekler gecikti. Güralp Bey'e ne diyeceğiz şimdi.

-Hepsi bunun yüzünden. dedi Dilşup başıyla oğlanı işaret ederek.

Leo onu umursamadan yaşlı kadına döndü.

- Ne yapmam gerekiyor?

Yaşlı kadın oğlana bakıp hafifçe gülümsedi.

-Bak oğlum sen Beyimizin hususi hizmetkârısın bundan sonra onun yemeklerini sen götürüp getirecek, kıyafetlerini sen hazırlayacak ve odasını sen toparlayacaksın. Güralp Bey diğer işlere karışmanı istemez sadece onunla ilgilenecekmişsin.

Leo kaşlarını çatıp içinden söylendi.
O pala bıyıklı herif resmen uşağı yapmıştı kendisini.

- Beyimiz kolay kolay kimsenin odasına girmesine izin vermez. Senin neyine güvendiyse artık. Dedi Dilşup.

Leo ona bakarak sırıttı.

- Buraya geldiğim ilk günden bana bu kadar güvendiyse, senden daha iyi bir izlenim bırakmışım demektir.

Dilşup sinirinden adeta kızardı. Başını çevirip işine devam etti bu hadsiz çocuğa gününü göstermek istiyordu.

Leo tepsiyi alırken dilsiz cariye yanına geldi.

- Ah Zeynep kızım sende yardım et Leo oğlana.

Zeynep başını sallayarak Leo'nun yemekleri Güralp Beyin odasına götürmesinde yardımcı oldu.

Odaya girdikleri zaman Güralp Bey başını kaldırıp bir süre onları izledi daha sonra tekrar önüne dönüp kıyafetlerini düzeltti.

Zeynep odadan çıkarken Leo'da sofrayı düzeltip kalktı tam arkasını dönüp gidecekken Güralp Beyin konuşmasıyla durdu.

- Yemeğimi zamanında yemeği severim çocuk.

Leo kısa bir nefes vererek adama döndü.

- Bağışlayın Güralp Bey ilk seferlik. Mazur görün.

Güralp Bey yüzüne çocuğun sinir olduğu sırıtmasını yerleştirerek konuştu,
- Bu seferlik bağışlıyorum.

Leo adamı umursamayarak başını sallayıp çıkacakken

- Ve ayrıca. Diye konuştu Güralp Bey oğlanın yanına yaklaşarak.
Bundan sonra odamdan çıkarken başka bir isteğim olup olmadığını da sor.

Koskoca adam seviyordu bu gergin çocukla uğraşmayı.

Leo hızlı bir şekilde başını çevirip konuştu
- Bir arzunuz olsa söylersiniz zaten Beyim?

- Sen yinede sor. Dedi Güralp Bey sırıtmasını genişleterek.

Leo bir süre gözlerini kapatıp açtı daha sonrada yüzüne yapmacık bir gülümseme yerleştirdi.

- Siz nasıl isterseniz Beyim.
Başka bir arzunuz var mı?

- Yok, çekilebilirsin.

Leo bıkkın bir şekilde tam odadan çıkacakken adamın ona seslenmesiyle sinirden yanağının içini dişledi.

Kendini bu adamın üstüne atlayıp ona saldırmamak için zor tuttu.
Tekrar önüne dönüp sinirli bakışlarını adama yöneltti.

- Bugünlerde biraz unutkanım, mutfaktakilere söyle akşama Cemal Paşa konuğumuz olacak ona göre hazırlık yapsınlar. Dedi Güralp Bey, karşısında sinirlendiği her halinden belli oğlanın suratını keyifle izlerken.

PAŞAM B×BHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin