- Buyrun Nilüfer Hatun beni çağırmışsınız. Dedi Niko
- Ah evet oğlum. Dedi Nilüfer Hatun bir yandanda hazırlanırken.
- Bir yere mi gidiyorsunuz?
- Nuray Sultanın sarayına gidiyoruz oğlum. Haydi sende hazırlan bana eşlik edeceksin.
Niko'nun duyduklarıyla kaşları çakıldı nereden çıkmıştı ki şimdi bu?
Nuray Sultan. Esmahan Sultanın annesi.
Demek onun için gidiyorlardı.
Niko daha fazla Nilüfer Hatunun odasında durmadan hazırlanmak için kendi odasına geçti.
Boğazında bir türlü yok edemediği bir yumru oluşmuştu.
Niko, Nilüfer Hatunun koluna destek vererek konağın önündeki arabaya binmesini sağlamıştı yanlarında da Gülizar onlara eşlik ediyordu.
Arabacı atları kamçılayarak yola koyuldu.Arabanın içinde Niko'nun dalgınlığını fark eden Gülizar çocuğa doğru eğilerek kısık sesle iyi olup olmadığını sordu.
Niko zoraki bir gülümsemeyle tıpkı onun gibi kısık sesle iyi olduğunu söyledi.
Sarayın önüne geldiklerinde Niko bu seferde inmesi için Nilüfer Hatuna yardım etti. Hemen arkalarındanda Gülizar indi.
Nilüfer Hatunun arkasından saraya giren Niko gördüklerinde şaşırdı. Burası padişahın sarayı değildi ama yinede çok güzeldi gerçi Cemal Paşanın konağınında buradan aşağı kalır yanı yoktu orasına saray gibiydi.
Niko ve Nilüfer Hatun büyük bir odada oturan Sultanın önünde eğilerek selam verdiler. Odada Esmahan Sultan ve bir kaç cariye vardı.
- Hoş geldiniz Nilüfer Hatun. Dedi Esmahan Sultan güler yüzüyle.
Niko ister istemez çaktırmadan Sultana baktı gerçekten güzel kadındı.
- Hoş bulduk Sultanım sizi görmek bize büyük şeref verdi.
Esmahan Sultan eliyle işaret ederek Nilüfer Hatuna oturmasını söyledi.
Nilüfer Hatu oturduktan sonra söze Esmahan Sultan başladı.
- Nasılsınız Nilüfer Hatun?
- Sağlığınıza duacıyız Sultanım.
Esmahan Sultan gülümseyerek başını öne eğdi.
- Âla, Paşamız nasıllar?
- Onlarda iyiler çok şükür Sultanım kendi vazifelerini layığıyla yerine getirmeyeçalışıyorlar. Allah devletimize zeval vermesin.
- Amin. Dedi Esmahan Sultan.
kadının biraz gergin olduğunu fark eden Niko daha da gerilmişti.
- Nilüfer Hatun benim size sormak istediğim bir şey var.
Paşamızla alakalı malum kendileri hem çok yiğit bir savaşçı hemde iyi bir devlet adamı kendimce onu hanedanımıza denk bir damat olarak görüyorum tabi eğer Paşamızın gönlünde başka biri yoksa.Esmahan Sultan cömert ve ahlaklı bir Sultanım halk arasında yaptığı yardımlarla bilinirdi. Güzelliği ile birliktede bek çok talibi olmuş fakat o hiçbirini kabul etmemişti.
Cemal Paşaya karşı bir hoşlantısı vardı fakat Paşanın onunla ilgilenmediğini başka birini sevdiğini düşünerek bu kararından vaz geçmeyi zor da olsa düşünüyordu.
- Sultanım bu son günlerde Paşamızın birine sevdalandığını öğrendim lakin kim olduğunu bilmem bir kaç defa denedim lakin söyletemedim. Paşamızı iyi tanıdığım için onun âşık olduğunu bilirim lakin kimdir onu bilmem.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PAŞAM B×B
Historical Fiction(1486 yıllarında) Osmanlı'nın en korkulan ve saygı duyulan paşası Cemal Paşanın, biricik oğlan kölesine olan aşkı. ( kitap tarihten bağımsızdır)