Ik loop met Koran door een straatje.
Ik hoor een stem in mijn hoofd zeggen dat er iets niet klopt. 'Ga weg hier hij is niet te vertrouwen!' Hoor ik de bekende stem van het Bloesembos zeggen. Ik voel zelf inderdaad ook dat er iets niet klopt hoe kom ik hier onderuit? 'tring!' Mijn telefoon rinkelt. Ik zucht opgelucht misschien kan ik er onderuit komen. ik neem op . 'Hallo met Bloesem,' zeg ik. 'Hoi met je beschermer kom zo snel als je kan naar de bloesemboom!,' zegt de stem.
'Sorry Koran ik moet echt weg de vader van madelief is ziek en Madelief redt het niet alleen.' lieg ik. 'Oke jammer,' zegt Koran dan met een enge toon.
'doei Koran!' Zeg ik en draai me om en zet het op een lopen naar huis. Voor de voordeur merk ik pas dat de stem nog steeds aan de lijn is. 'Snel naar binnen straks volgen ze je nog!' Zegt de stem.
'Wie ?' Vraag ik terwijl ik snel naar binnen ga en de deur op slot doe.
'Dat vertel ik je zo wel maar ga nu snel naar de bloesemboom!' Zegt de stem en hij of zij hangt op. Ik ren naar mijn kamer en ren door de muur. Ik ren aan een stuk door tot ik de boom zie. Ik zoek weer het gat en leg mijn hand er in. De trap vormt zich naast me en ik ren naar boven. Als ik de kamer in loop zie ik een meisje op het Bloesembed zitten. Ze is een fee. 'Hoi ik ben Evi,' zegt ze, ik herken de stem zei is dus die stem. 'Hoi ik ben Bloesem,' zeg ik verwonderd. 'Kom zitten Bloesem ,' zegt Evi. Ik ga naast haar zitten en kijk haar nog steeds verwonderd aan. 'Dit is ongemakkelijk .'zegt Evi lachend. Ze vliegt op en gaat op een soort van onzichtbare stoel zitten. 'Waarom moest ik zo snel weg bij Koran?' Vraag ik aan Evi. 'Dat vertel ik je zo wil je niet eerst weten wat ik hier kom doen en wie ik in het speciaal ben?' Zegt ze lachend door mijn actieve vragen. 'Ja natuurlijk!' Zeg ik vlug.'nou ik ben Evi Bulinde en ik ben 12 jaar en net zo oud als jou.' 'Ik ben je beschermer.' Zegt ze trots. 'Ik weet dat ook pas een maand hoor,' zegt ze lachend door mijn verbaasde gezicht.
'Daarvoor was ik een reisfee, heb je daar wel eens van gehoord? Ik schudt mijn hoofd. 'Nou dan ben je een reisende fee je gaat van wereld naar wereld naar land naar land.' 'Het zit in je gene zeggen ze.' 'Maar ik reisde dus met vrienden en mijn vader van hier naar daar en heb veel gezien.' Maar op een dag ging een avontuur niet zoals we dachten en raakte we elkaar kwijt, sinds dien reis ik alleen.' zegt ze somber. Maar snel glimlacht ze weer .
'Maar toen ik dus bijna dacht dat ik er geweest was kwam het hart naar mij, ze is zo prachtig.' zegt Evi zwijmelend.
'Ze zei dat een speciaal iemand mij nodig had, en ze leerde mij van alles . Ik kon al gedachtenlezen maar ik wist niet dat ik ook onzichtbaar kon worden, echt zo gaaf!' 'En toen jij iemand nodig had heeft het hart een wereld voor jou aangemaakt en mij naar jouw toe gestuurd,' zegt ze met een stralend gezicht.jeetje wat is zei hyper! denk ik .
'Oja helemaal vergeten te vertellen , ik reisde altijd met een doel mijn moeder vinden.' Helaas heb ik er nog niet gevonden.'
'Ben jij altijd zo Druk?' Vraag ik lachend. 'Nou ik ben alleen druk als ik me blij of veilig voel,' beantwoord ze mijn vraag. 'Maar wil je niet weten waarom je weg moest bij Koran?' Vraagt ze. 'Tuurlijk wel!' Zeg ik snel.
'Nou hij is een spionage elf van de RSR .' zegt ze met een rilling in haar stem. 'De RSR?' Vraag ik met een vragende blik. 'De Reusachtige Stinkende Reuzen van het kwaad.' zegt ze met een vieze blik. 'Maar waarom is Koran hier dan?' Vraag ik nog steeds half begrijpend. 'De RSR willen jouw hebben waarom mag ik niet zeggen maar daar kom je nog wel achter.' zegt ze met een lieve stem. 'Maar je moet nu De vader van madelief gaan helpen want hij is ziek.' zegt ze met een knipoog. 'Het is maar voor een dagje hoor ,' zegt ze met een gerustellende toon. 'Waneer zie ik je weer?' Vraag ik aan Evi. 'Waneer je dat zelf wilt ,' zegt ze en ze verdwijnt. Ik loop de trap af en ren terug naar het portaal ik stap er door heen en plof neer op het bed. Dit is wel veel voor in een keer. Snel spring ik weer van mijn bed en loop naar de woonkamer waar Daan inderdaad ziek op de bank ligt. 'Wil je thee ?' Vraag ik hij knikt. Al denkend schenk ik de thee in.Zoals theminibee waarschijnlijk al door had, heeft zei het wedstrijdje van twee hoofdstukken terug gewonnen. En heeft haar personage Evi Bulinde gewonnen. Voor de andere die mee hebben gedaan , misschien de volgende X ! Ik zal vat nog wel is zo'n wedstrijdje doen. voor nu Gefeliciteerd theminibee . Ook raad ik je aan om haar boeken te lezen, ze kan goed schrijven en heeft veel fantasie . haar boeken zijn: Eiland voor de koning en Opstand. lezen dus!
JE LEEST
Bloesem
FantasyWat als iedereen speciaal is behalve jij? Wat als iedereen een magische kracht heeft behalve jij? Ik ben anders en dat weet ik. Elke vriendschap is misschien wel schijn want zij weten meer over mij en het geheim. Alle rechten voorbehouden. Hoogs...