We werden door Bast begeleid naar een kamer waar we ons konden om kleden en desnoods konden wassen. Koningin Florina had gezegd dat als we wilden ook een nachtje mochten slapen in het paleis. En gelukkig stemde Krina daar mee in want ik was dood op en Krina ook.
Krina is zich aan het wassen, dus ik loop wat rond en kijk in wat kasten. Ik open een grote grijs kleurige kast met goud geverfde plinten. Mijn mond springt plots open van verbazing als ik zie wat er in hangt. 'jurken! prachtige jurken!' roep ik uit. Ik haal er een paar uit de kast en zie dat ze niet voor een fee, kabouter, dwerg of iets anders is gemaakt. Het lijkt alsof het speciaal voor mij gemaakt is . Ik trek er een paar uit de kast die mij mooi lijken, en begin te passen.
Ik begin met een mooie roze jurk met glitters hij zit me als gegoten maar het roze vloekt met mijn haar. Voor als je het nog niet wist mijn haar is roze en gekruld. Ik ben best lang en mijn kleur ogen verschilt per dag. Krina zegt dat dat een gift is van de goden, dus ik ben daar erg trots op. Maar aniway het staat me dus niet zo, ondanks de jurk prachtig is. Ik pas nog een stuk of 10 jurken maar vindt er geen die me perfect zit.
Dan komt er plots een fel licht uit de grote spiegel. Het is zo fel dat ik mijn ogen moet sluiten maar uit nieuwsgierigheid kijk ik door mijn kiertje en loop richting de spiegel. Zodra ik voor de spiegel sta heb ik het gevoel dat ik om hoog zweef. Ik open mijn ogen nu echt en kijk verbluft om mij heen. Er draait een soort van vuurbal om mij heen en boven mijn hoofd klapt hij uit elkaar .Dan draait er een waterbal om mij heen en die klapt ook boven mijn hoofd uit elkaar . Dan komen er nog meer soorten ballen die net zoals die van vuur en water boven mijn hoofd uit elkaar klappen. Dan voel ik dat ik weer naar beneden ga. Ik kijk verbaast in de spiegel ik heb een prachtige witte jurk aan en in mijn haar een ketting gemaakt van bloesem bloemen. Dan zie ik een ketting om mijn nek . Elke kleur van een kracht zit er in verwerkt zoals rood voor vuur en blauw voor water.
Ik sta doodstil dan besef ik dat ik de gene in de spiegel ben .
Plots schrik ik op. Er staat een mooie dame in de deur opening het hoofd van de dienst feeën wist ik. Ze staart me verbaasd en bijna geschrokken aan. Ik lach verlegen en maak een buiging. Als ik weer recht sta glimlacht ze. 'Je hoeft niet voor mij te buigen dat moet ik voor u.' zegt ze en ze maakt een buiging. Nu kijk ik verbaasd. 'Jullie worden over een uur verwacht in de eetzaal.'zegt ze en maakt weer een buiging en loopt weg. Krina is onder tussen klaar met douchen en heeft zo te zien haar kleding kast ook gevonden want ze ziet er prachtig uit. Ze kijkt me verbaasd aan als ze mijn jurk ziet maar als ze mijn ketting ziet al helemaal ze lacht naar me maar ik weet dat ze iets verbergt. Ik laat het maar even voor wat het is en zeg: ' we worden over een uur verwacht in de eetzaal'. Ze glimlacht weer maar nu bezorgt. Ik lach terug maar voel dat er iets niet klopt.
JE LEEST
Bloesem
FantasyWat als iedereen speciaal is behalve jij? Wat als iedereen een magische kracht heeft behalve jij? Ik ben anders en dat weet ik. Elke vriendschap is misschien wel schijn want zij weten meer over mij en het geheim. Alle rechten voorbehouden. Hoogs...