'he bah het is toets week,' moppert Madelief op weg naar school. 'Ik zit nu al zo'n twee maanden op school en ben al zo'n 3 maanden op deze wereld. Wat ik alleen niet snap is dat alles hier om geld draait, bij ons is dat wel anders.
Ook snap ik niet hoe Madelief al acht jaar school heeft kunnen uit staan. Oke ik vindt het niet zo moeilijk zo als de rest uit de klas met toetsen en zo want ik sla altijd alles automatisch op. Gehoord is onthouden bij mij. Soms is dat vervelend maar hier op de aarde werkt dat wel erg prettig. De enigste drie dingen die ik lastig vind zijn, Oppassen voor Koran, Niet in slaap vallen wegens herhaling van dingen en niets te vertellen over de wereld waar ik echt vandaan kom. Verder is alles een eitje voor mij.We stappen van onze fiets en zetten hem op slot daarna lopen we de school binnen. Als ik binnen kom zie ik dat een van de nerdjes wordt gepest ik vindt dat zo zielig steeds als ik het zie wil ik er wat van zeggen maar iets houdt mij tegen. Het meisje dat Robin heet wordt aan haar haren getrokken en dan zie ik een schaar te voorschijn komen van uit de tas van een van de pesters. Plots komt er een gedichtje in mijn hoofd, ik moet het zeggen , hard op zeggen, waarom weet ik niet maar het moet. 'Stop daarmee en gauw anders gebeurt het straks bij jou!' Schreeuw ik plots verschrikkelijk kwaad. Zo kwaad dat ik er zelf van schrik. De pester schrikt er ook van aan stopt even maar dan wilt hij weer verder gaan. Plots draait de schaar zich om richting de pesters hij maakt zich vrij uit de hand van een van de pesters en begint als een gek allemaal happen uit hun haren te nemen. Het is een grappig gezicht. Robin lacht keihard, en alle andere kinderen lachen ook behalve de pesters zelf natuurlijk. Plots komt er nog een zin in mijn hoofd die ook graag gezegd wilt worden. 'schaar je bent voorlopig klaar. ga terug in de tas en wordt weer zoals je was.' zeg ik zacht. De schaar went zich van de jongens af en gaat de tas in en blijft daar. Madelief kijkt me raar aan. 'D...deed jij dat nou?' Vraagt ze stotterend. 'Nee joh hoe zal ik dat gedaan moeten hebben?' Zeg ik vragend. 'Dat rijmpje.. De schaar luisterde naar dat rijmpje. ' zegt ze met een bibber in haar stem. 'Nee joh, er vast een logische verklaring voor .' Zeg ik zelf verzekerd ook al ben ik er niet meer zo zeker van. 'Even later loopt iedereen naar hun lokaal nog na lachend over de pesters, maar sommige waren bang want had de schaar nou gezweefd? Ook Madelief is nog in shock en kijkt me bang aan alsof ik een heks ben , niet dat heksen slecht zijn in tegen deel ! Ze zijn een van de behulpzaamste uit onze wereld maar dat weten zij hier niet natuurlijk.
'Gaat tie wel ?' Vraag ik bezorgd aan Madelief. ze knikt en dan lopen ook wij naar ons plekje in het lokaal. Er is een hoop geroezemoes in het lokaal tot dat de docent binnen komt gelopen en zegt dat we vandaag de eerste toetsen krijgen van de toetsweek. Meteen hoor ik iedereen zuchten. 'We beginnen met wiskunde .' Zegt de docent en legt bij iedereen een antwoordenblad neer . 'jullie mogen beginnen succes.' Zegt ze met een scheef lachje. Ik begin niet zoals de rest meteen aan het proefwerk want anders ben ik binnen 5 minuten klaar en blijkbaar is dat niet zo normaal. De vorige keer dat ik het zo snel af had. Moest ik naar de directeur toe omdat ze dachten dat ik misschien de toets al had gezien. Dus daarom wacht ik nu even. Ik kijk even rond en dan valt mijn blik op Robin ik concentreer me op haar. Plots hoor ik de stem van Robin . 'het kwartaal keer het hoekgraad is?...' Ik moet er best om lachen hoe ze haar sommen op somt. ik kijk naar mijn klasgenoten of zij het ook gehoord hebben. Maar blijkbaar niet want ze werken gewoon door. Laat ik ook maar is beginnen. Ik pak mijn pen en begin al gauw ben ik klaar terwijl de hele klas nog aan het ploeteren is met de sommen.
Zo moeilijk is het toch ook weer niet denk ik . En ik kijk naar buiten ik zie een eekhoorntje van boom naar boom springen erg schattig . Trinnnnnngggg! 'Jullie antwoordenblad voor in , in leveren graag , jullie hebben zo aardrijkskunde succes.' zegt de docent.
Op naar het volgende vak dan maar en ik loop het lokaal uit.
JE LEEST
Bloesem
FantasíaWat als iedereen speciaal is behalve jij? Wat als iedereen een magische kracht heeft behalve jij? Ik ben anders en dat weet ik. Elke vriendschap is misschien wel schijn want zij weten meer over mij en het geheim. Alle rechten voorbehouden. Hoogs...