عادو للمنزل ودلف كالثور الهائج يبحث عن شقيقته
كانت والدته تجلس في الصاله حينما صرخ الياس بجنون وكأنه جُن تماما.. "لــوجـَين"
ركضت مودة خلفه للاعلي لتنفذ الكارثه التي ستحل بشقيقته
صرخت فريال برعب وهي تحاول ايقاف مودة التي تركض للاعلي بخوف.. "في ايه"
"معرفش.. سبيني قبل ما يروحلها".. صرخت مودة بهذه الكلمات وجرت للاعلي سريعا وخلفهم فريال
لم تستطيع اللحاق به اغلق الباب وشقيقته تصرخ بالداخل يبدو انه سيقتلها
صرخت مودة وهي تطرق الباب بعنف..." اليااااس... افتح البااااب حرااام عليك سيـبـها"
سريعا التفتت لفريال وهي تصرخ.. "نسخة المفتاح فين بسرعه"
جرت فريال واحضرت النسخه وسريعا فتحت مودة الباب
وجدت الياس يقبض علي خصلات شقيقته بقوة ولوجَين تبكي بعنفجرت سريعا وحررتها من قبضته قائله بعنف بعد ان احتضنت لوجَين.. "انت اتجننت.. بدل ما تروح تحاسبهم هماااا جااي تضربها هي"
اختبأت لوجَين داخل احضانها بخوف وقال الياس.. "عايزاني اعمل اي وانا شايف****مع ابن الكلب ده"
صرخت مودة بـ.. "تحاسبه هوو.. عشان هو اللي عمل كده.. مش تيجي عليها هي.. كفاااايه حرام عليك"
اقترب الياس وقال بفحيح.."فعلا.. انا هحاسب اللي عمل كدا... ومن ضمنهم اخوكي.. عزالدين"
شحب وجهها حينما رأت التعبير الوحشي المرسوم علي وجهه وقالت برعب.. "عز"
الياس بعنف.. "اااه عز"
خرج كالمجنون من الغرفه ومودة قالت بسرعه لـ لوجَين.. "ماتخفيش.. هرجعلك تاني"
جرت مودة برعب خلفه وجدته يقف في منتصف الغرفه يدور حول نفسه بغضب جنوني
اقتربت منه قائله بتحذير.. "انت مالكش دعوة باخويا.. كفايه عليك اوووي انتقامك مني انا.. انت.."
قطعت كلماتها بشهقه الم قويه انبعثت من بين شفتيها وقال بصوت غاضب كأنه خرج من قاع الجحيم... "اخوكي... اخوكي الوسخ ده انا مش هسيبه.. فاااهمه.. هجبهولك جثه... هقتله.. اقسمبالله هقتله.. فاكر بنات الناس لعبه في ايديه.. اللعبه الوسخه دي مش علي اختي.. ولعبته الوسخه دي انا هردهاله.. بس انا بقي هردها بأنه يدفن تحت التراب".. قال الجمله الاخيرة بهسيس مرعب قذف في قلبها الرعب
استجمعت نفسها وقال بارتعاش.." لعبه ايه.. عز ماله ومال اختك والصور اصلا.. "
قبض علي يده بعنف ثم ضربها جوار رأسها عدة مرات قائلا وهو يجز علي اسنانه.. "اخوكي هو اللي ركب الصور لـ لوجَين"
بُهت وجهها وشلت كلماته لسانها وكأنها استعادت شراستها في الدفاع باستماته عن شقيقها.. "مستحيل... عز مستحيل يعمل كدا"
أنت تقرأ
طريــــدته"نبض عاشق"
Romanceوجد فيها وسيله للانتقام.. ولكن دون ان يعي انتقم من نفسه فوقع اسير لعشق عيناها.. فهل سيخضع له ولسلطان العشق.. امَ ان سلطان عقله الصلب سيجعله يخضع له؟!!!!