"Raiden, bangun. Dah pagi ni," panggil Crystal yang telah tersedar sepuluh minit yang lalu. Raiden menarik selimutnya kerana kesejukkan.
"Bangunlah! Nanti lambat ke sekolah," Crystal bangun dari baringnya dan duduk di atas katil. Raiden mengendahkannya kerana dia masih berasa mengentuk.
"Susah betul dia ni nak bangun," rungut Crystal. Dia menarik selimut sehingga ke kaki. Raiden menariknya semula.
"Budak ni," Crystal menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Dah tak ada cara lain," Crystal baring dan tarik selimut. Dimasuknya tangan kiri di dalam baju Raiden dan dia meraba sehingga ke dada. Raiden tidak sedar tentang perkara itu.
"Tak nak bangun juga," keluhnya. Kemudian, tangan kirinya di masukkan ke dalam seluar Raiden dan boxernya di tarik.
Raiden terkejut lalu dia menampar pipi Crystal. Raiden bangun dari baringnya dan duduk di atas katil sambil menghadap ke arah Crystal.
"Apa kau nak buat, ha? Berani betul kau....." kata-katanya dipotong oleh Crystal.
"Kau tu yang payah sangat nak bangun. Dah lambat ni. Kau nak pergi ke sekolah ke tak nak?" Marah Crystal sambil memegang pipinya yang sakit. Dia duduk di atas katil.
"Kalau ya pun, janganlah buat macam tu. Geli tahu tak?"
"Kau yang paksa aku buat macam tu," Crystal berdiri dari katil dan berjalan menuju ke tingkap bilik. Ditariknya langsir tingkap.
"Bila masa pula aku paksa kau?" Dia masih dalam mood marah.
"Bila kau tak bangun," dia berjalan menuju ke pintu bilik. Dipulasnya tombol pintu dan dia keluar dari bilik itu.
"Jangan ambil kesempatan dekat aku la. Knight tak guna!" Raiden membaling bantal ke arah pintu tanda amarah.
'Apa lagi yang dia dah buat dekat aku masa aku tidur tadi? Kan bagus kalau dia masih lagi seekor kucing yang comel macam dulu. Perkara pelik ini tak akan berlaku. Kalau darah aku tak kena pada badan dia, mesti dis tak akan jadi menjengkelkan macam sekarang ni,'dia kusut dengan situasi sekarang.
"Knight tak guna!" Jerit Raiden sekuat hatinya.
Extra morning~ ^_^. Jangan cuba buat macam tu dengan sesiapa pun nanti tak pasal-pasal kena penampar free. Comel pipi merah lambang lima jari. Sampai di sini saja untuk hari ini. Jumpa lagi. Harap anda bersabar untuk bab yang seterusnya.
-Mizuki_Anazuki-
YOU ARE READING
Aku Adalah Aku
VampireNoir Raiden adalah seorang pelajar lelaki yang sering dibuli oleh pelajar-pelajar di sekolah menengah tinggi. Dalam dirinya terdapat jiwa yang lain iaitu jiwa vampire, Rikiya. Raiden adalah anak kepada seorang vampire dan manusia yang telah meningga...