Adriana dikenal sebagai bintang bola baling di sekolahnya. Dengan kehebatan di atas gelanggang, kehadirannya selalu ditunggu-tunggu oleh rakan sepasukan dan penonton. Setiap kali bola berada di tangannya, semua mata tertumpu padanya, mengharapkan gerakan yang hebat dan gol yang gemilang. Dia seperti mesin yang tak pernah berhenti, selalu penuh dengan semangat juang.
Namun, di sebalik ketangkasan dan kemahsyurannya, ada sisi gelap yang tersembunyi Adriana adalah seorang pembuli. Mangsa utamanya? Amani, pemain bola baling yang mempunyai bakat setara, mungkin lebih baik, tetapi jarang mendapat perhatian kerana personalitinya yang pendiam dan sederhana. Walaupun Adriana berada di puncak permainan, ada satu perkara yang dia tak mampu menerima hakikat bahawa Amani lebih cantik dan lebih bijak mengatur strategi di atas padang.
Setiap kali selepas latihan, Adriana sering mencari jalan untuk menghina atau merendahkan Amani. Kata-kata sindiran seperti, “Kau ingat kau hebat sangat ke?” atau “Tanpa aku, kau tak ada apa-apa dalam pasukan ni” sering terngiang di telinga Amani. Amani, walaupun menyimpan segala perasaan kecewa dan sedih di dalam, tidak pernah melawan. Dia lebih memilih untuk fokus pada permainannya, berharap bahawa suatu hari bakatnya akan bersinar dengan sendirinya.
Suatu hari, sekolah mereka akan menghadapi pertandingan besar yang menentukan sama ada mereka layak ke peringkat negeri atau tidak. Persiapan latihan semakin ketat, dan Adriana mula merasakan tekanan yang tak pernah dirasakannya sebelum ini. Kejayaan pasukan amat penting baginya ini merupakan peluangnya untuk menonjol di mata jurulatih negeri dan mungkin mendapat tawaran bermain di peringkat lebih tinggi.
Namun, di sebalik keghairahannya untuk menang, Adriana tak dapat menafikan sesuatu. Amani semakin menonjol dalam latihan. Taktik dan pergerakannya di atas padang semakin sempurna. Rakan sepasukan mula memuji Amani lebih daripada Adriana, dan ini menggores egonya. Rasa cemburu bertambah, dan kebenciannya terhadap Amani semakin mendalam.
Pada hari pertandingan, saat yang paling dinanti-nantikan tiba. Gelanggang penuh dengan sorakan penonton. Adriana berusaha sedaya upaya untuk menguasai permainan, tetapi setiap kali bola sampai di tangannya, dia merasa terganggu. Tekanannya semakin berat, dan kesilapannya semakin banyak. Sebaliknya, Amani tampil dengan tenang dan berkeyakinan. Setiap kali dia menerima bola, dia membuat gerakan yang licik dan tak terduga, membantu pasukannya mendahului skor.
Di hujung permainan, Adriana membuat kesilapan fatal dia melepaskan bola dengan cuai, memberi peluang kepada lawan untuk merampas dan menjaringkan gol kemenangan. Semua mata tertumpu padanya dengan rasa kecewa. Sebaliknya, walaupun Amani bermain cemerlang, dia hanya diam, tidak mempamerkan apa-apa reaksi kemenangan yang berlebihan. Adriana berdiri kaku, merasakan dunia berputar di sekelilingnya.
Dalam perjalanan pulang ke bilik persalinan, Adriana bertembung dengan Amani di lorong sempit. Adriana mula menyalahkan Amani atas kekalahan tersebut. " Ini semua salah kau Amani, Kau punca Aku tak dapat dipilih wakil Johor," Amani hanya mendengar dan memilih untuk berdiam diri. Dia ingin melupakan kata kata Yang pedas daripada Adriana Yang menyakitkan hati.
YOU ARE READING
Disebalik Jaring Bola Baling [gxg] ✅
RomanceAdriana, seorang bintang bola baling yang disegani, mempunyai reputasi bukan hanya kerana kehebatannya di gelanggang, tetapi juga kerana sikap egois dan kasarnya di luar padang. Dia sering membuli rakan sepasukannya, Amani seorang gadis pendiam yang...