Adriana, masih dalam keadaan terkejut dan bercampur aduk emosi, memandang Amani dengan mata yang penuh dengan air mata. “Aku juga minta maaf kerana tidak memberi peluang untuk kita berbincang. Aku hanya terlalu marah dan kecewa. Tapi aku perlukan masa untuk memikirkan semuanya,” katanya dengan suara yang lembut.
Setelah suasana tenang, Adriana memutuskan untuk kembali ke Jerman untuk perlawanan final yang sangat penting. Walaupun hatinya berat, dia tahu bahawa tanggungjawabnya sebagai pemain utama pasukan Borussia Dortmund Handball Team perlu diteruskan. Dia bersedia untuk memberikan yang terbaik dalam perlawanan akhir itu, dan akhirnya, pasukan mereka berjaya meraih kemenangan, menambah lagi kejayaan Adriana dalam kariernya.
Namun, selepas perlawanan akhir, Adriana membuat keputusan besar. Dengan segala pencapaiannya dan refleksi mendalam mengenai masa depannya, dia memutuskan untuk pulang ke Malaysia dan bergabung semula dengan pasukan tempatan, Johor Tigress. Keputusan ini bukan sahaja kerana ingin mendekatkan diri dengan Amani tetapi juga untuk merapatkan semula hubungan dengan keluarga dan tanah airnya.
Setelah membuat keputusan, Adriana menghubungi Amani dan memberitahunya mengenai langkah baru dalam hidupnya. “Amani, aku telah memutuskan untuk pulang ke Malaysia. Aku akan bermain dengan Johor Tigress. Aku rasa ini adalah langkah terbaik untukku dan untuk masa depan kita.”
Amani terkejut tetapi gembira dengan keputusan Adriana. “Aku sangat menghargai keputusan kau, Adriana. Ini menunjukkan betapa seriusnya kau untuk memperbaiki segalanya. Aku akan sentiasa ada untuk menyokongmu.”
Adriana pulang ke Malaysia dan disambut dengan mesra oleh pasukan Johor Tigress. Kembalinya dia membawa satu sinar baru kepada pasukan dan kepada Amani, yang berharap hubungan mereka dapat dipulihkan dan dibina semula.
Kini, dengan Adriana kembali ke Malaysia dan bergabung dengan Johor Tigress, mereka berdua memulakan fasa baru dalam kehidupan mereka.
Adriana dan Amani, setelah beberapa tahun melalui pelbagai cabaran dan pembelajaran, memutuskan untuk memperluas keluarga mereka dengan mengambil anak angkat. Mereka merasakan bahawa menjadi ibu adalah langkah seterusnya dalam perjalanan hidup mereka dan satu cara untuk melengkapkan kehidupan mereka yang telah mereka bina bersama.
Proses mengambil anak angkat itu berjalan dengan lancar. Mereka berdua merasakan kebahagiaan dan kehangatan ketika menyambut kehadiran anak angkat mereka dalam hidup mereka. Anak tersebut menjadi pusat perhatian dan kasih sayang mereka, mengisi kekosongan yang ada dalam kehidupan mereka.
Di sisi lain, perubahan besar juga berlaku dalam keluarga Amani. Tan Sri Hassan, yang telah menjadi figura penting dalam keluarga dan memainkan peranan besar dalam drama yang telah berlaku sebelum ini, telah pergi untuk selamanya. Kehilangan Tan Sri Hassan adalah satu kehilangan besar bagi keluarga, tetapi warisan dan ajarannya masih kekal dalam ingatan mereka.
Menggantikan Tan Sri Hassan sebagai ketua mafia ialah Datin Myshura. Dia dikenal sebagai seorang wanita yang sangat digeruni dan dihormati dalam kalangan mereka yang terlibat dalam dunia tersebut. Datin Myshura mempunyai reputasi yang menakutkan kerana sikapnya yang dingin dan bersifat kukubesi. Keputusan untuk melantik Datin Myshura sebagai ketua baru adalah sesuatu yang telah lama dirancang oleh Tan Sri Hassan. Sebelum pemergiannya, untuk memastikan kesinambungan dan kestabilan dalam organisasi.
Datin Myshura dengan karisma dan kuasa yang kuat, membawa pendekatan yang lebih tegas dan lebih berwibawa dalam mengendalikan hal ehwal keluarga dan urusan-urusan penting yang berkaitan. Walaupun sikapnya yang dingin dan tidak banyak bercakap, dia dihormati dan ditakuti kerana kecekapan dan keberaniannya dalam menguruskan organisasi.
Walaupun dunia yang berkaitan dengan mafia masih berfungsi dengan cara yang sama seperti dahulu, hubungan antara Adriana dan Amani terus berkembang dan menjadi lebih kukuh. Mereka berusaha untuk mengimbangkan kehidupan keluarga dengan tanggungjawab masing-masing dan terus membina masa depan yang cerah untuk diri mereka dan anak angkat mereka.
YOU ARE READING
Disebalik Jaring Bola Baling [gxg] ✅
RomanceAdriana, seorang bintang bola baling yang disegani, mempunyai reputasi bukan hanya kerana kehebatannya di gelanggang, tetapi juga kerana sikap egois dan kasarnya di luar padang. Dia sering membuli rakan sepasukannya, Amani seorang gadis pendiam yang...