Chap 33

39 4 0
                                    

Saat Adriana hendak keluar dari rumah, tiba-tiba Amani berlari ke arahnya dan memeluknya dari belakang. Amani menangis teresak-esak, suaranya dipenuhi dengan penyesalan yang mendalam.

"Adriana, tolong jangan pergi. Saya minta maaf, saya benar-benar menyesal atas semua yang telah saya lakukan," kata Amani, suaranya bergetar penuh emosi.

Namun, Adriana yang sedang terluka tidak mampu lagi menerima permintaan maaf itu. Amarah dan kekecewaan memenuhi dirinya. Tanpa ragu, dia menolak Amani dengan kuat, menyebabkan Amani terjatuh ke lantai.

"Aku tak boleh terima kau lagi, Amani," Adriana berkata dengan dingin. "Semua sudah berakhir. Kau buat pilihan kau, dan sekarang aku buat pilihan aku."

Amani hanya mampu terdiam, matanya basah dengan air mata sambil memandang Adriana yang berjalan keluar tanpa menoleh ke belakang. Dalam sekelip mata, hubungan yang suatu ketika dahulu penuh dengan cinta kini hanya tinggal sisa-sisa kenangan pahit.

Adriana keluar dari rumah itu dengan keputusan yang lebih jelas di hatinya. Dia tidak lagi ingin terperangkap dalam kekecewaan yang menghantui dirinya. Sebaliknya, dia memilih untuk meninggalkan segalanya, termasuk Amani, untuk memulakan hidup baru. Tidak lama selepas itu, Adriana menerima tawaran yang lebih baik dari Borussia Dortmund Handball Team di Jerman. Tawaran itu adalah peluang emas baginya, dan kali ini, tanpa ragu-ragu, dia memilih untuk pindah ke Jerman.

Dengan langkah baru itu, Adriana berharap untuk melupakan segala yang telah terjadi dengan Amani dan memulakan babak baru dalam hidup dan kariernya. Di Jerman, dia berazam untuk fokus sepenuhnya kepada bola baling, meninggalkan kisah lama yang telah melukai hatinya.

5 Bulan kemudian.

Adriana kini berada di puncak kariernya. Selepas berpindah ke Jerman dan bermain dengan Borussia Dortmund Handball Team, dia semakin berjaya, dan pencapaian terbarunya adalah terpilih untuk mewakili Malaysia dalam Piala Dunia Bola Baling yang diadakan di Perancis. Walaupun jauh dari tanah air, hatinya tetap dekat dengan Malaysia, dan dia merasa bangga dapat mewakili negara di pentas dunia.

Dalam pertandingan itu, pasukan Malaysia berusaha keras menentang pasukan-pasukan handball terkuat dari seluruh dunia. Dengan Adriana sebagai pemain utama, pasukan Malaysia berjaya melangkah sehingga ke peringkat suku akhir sebelum tewas kepada pasukan yang lebih berpengalaman. Malaysia akhirnya menduduki tempat ke-8 daripada 32 pasukan yang bertanding. Satu pencapaian yang luar biasa memandangkan tahap persaingan yang sengit.

Walaupun pasukan Malaysia tidak berjaya mara ke peringkat akhir, Adriana tidak merasa kecewa. Sebaliknya, dia merasa bangga kerana mampu mengharumkan nama negara di arena antarabangsa. "Kami berjaya membawa Malaysia ke tahap yang lebih tinggi," katanya dalam wawancara selepas pertandingan. "Ini hanya permulaan. Saya yakin kami akan terus memperbaiki prestasi dan mencapai lebih banyak kejayaan di masa depan."

Rasa bangga itu mengatasi segala keletihan yang dirasai setelah pertandingan panjang. Adriana tahu bahawa perjuangannya untuk negara, serta komitmennya terhadap bola baling, tidak sia-sia. Kini, dengan masa depan yang masih terbentang luas, Adriana bertekad untuk terus membangun diri dan membawa pasukan Malaysia lebih jauh di pentas dunia.


Disebalik Jaring Bola Baling [gxg] ✅Where stories live. Discover now