Setibanya di Jepun, Adriana merasakan semangat yang tidak pernah dirasai sebelum ini. Stadium yang besar dan penuh dengan penyokong dari seluruh Asia, pemain-pemain dari pelbagai negara yang menakjubkan, serta atmosfera pertandingan yang penuh dengan adrenalin, namun cintanya terhadap Amani kini menjadi pendorong yang kuat. Setiap langkah yang diambil di tanah Jepun ini, Adriana membawa janji dan ingatan akan ciuman terakhirnya bersama Amani, yang memberikan kekuatan luar biasa.
Hari pertama kejohanan bermula dengan suasana yang tegang. Pasukan Malaysia sudah lama bersedia untuk menghadapi lawan yang lebih berpengalaman dari Korea Selatan. Adriana, sebagai ketua pasukan, memimpin dengan penuh yakin, tetapi dalam diam, dia menyedari bahawa setiap perlawanan bukan hanya mengenai bola balingtetapi ianya juga tentang membuktikan dirinya, kepada negara, pasukan, dan juga kepada Amani yang menunggu di rumah.
Pada malam sebelum perlawanan itu, Adriana duduk bersendirian di bilik hotelnya. Sambil melihat mesej-mesej dari Amani yang memberi semangat, Adriana merasakan sesuatu yang dalam. Dia membuka telefon bimbitnya dan menulis mesej.
"Saya rasa saya takkan boleh buat ni tanpa awak, Amani."
Tak lama selepas itu, Amani membalas.
"Saya selalu di sini, Adriana. Awak lebih kuat daripada apa yang awak fikir. Kejarlah impian awak. Saya percaya pada awak."
Dengan senyuman, Adriana tahu dia perlu fokus. Ini adalah peluangnya, bukan hanya untuk pasukan, tetapi untuk dirinya sendiri dan untuk Amani.
Perlawanan Menentang Korea Selatan
Bola baling adalah permainan yang pantas dan keras. Lawan mereka, Korea Selatan, terkenal dengan taktik yang licik dan stamina yang luar biasa. Namun, Adriana tidak gentar. Setiap serangan, setiap jaringan, setiap larian di atas gelanggang adalah dedikasi yang dibuat untuk kejayaan mereka. Dia merasakan tenaga dalam tubuhnya yang tidak pernah dia alami sebelum ini seolah-olah ada kekuatan yang tidak terbatas dalam dirinya.
Pada babak pertama, Malaysia sedikit ketinggalan dengan skor 12-9. Namun Adriana tidak menyerah. Dia tahu bahawa separuh masa kedua adalah peluang untuk bangkit. Sebelum mereka memasuki gelanggang semula, Adriana mengumpulkan rakan sepasukannya.
"Kita tak boleh biarkan mereka menang. Kita sudah sampai sejauh ini, dan ini adalah pentas antarabangsa pertama kita. Jangan fikir tentang tekanan. Main untuk diri sendiri, main untuk negara, dan yang paling penting, main untuk orang yang kita sayang."
Dengan kata-kata semangat itu, mereka melangkah kembali ke gelanggang dengan tekad yang lebih kuat.
Ketika masa semakin suntuk, Adriana mengarahkan pasukannya dengan bijak, menyerang dengan lebih pantas dan memberi tekanan kepada lawan. Serangan demi serangan dilakukan, dan Malaysia mula mengejar. Jaring demi jaring dijaringkan, dan dengan semangat yang tidak pernah luntur, skor mereka semakin rapat.
Di saat-saat terakhir permainan, kedudukan terikat 18-18. Adriana menerima hantaran dari rakan sepasukannya, dan hanya beberapa detik sahaja yang tinggal. Dengan satu nafas panjang, dia melompat ke udara dan melepaskan tembakan yang kuat—bola meluncur melewati penjaga gol Korea Selatan dan masuk ke dalam jaring.
Gol kemenangan!
Stadium bergemuruh dengan sorakan. Malaysia menang 19-18, dan Adriana diangkat sebagai wira pasukan. Dia tersenyum, letih tetapi puas. Saat itu, dia teringatkan Amani, dan tanpa membuang masa, dia segera mengambil telefon bimbitnya dan menghantar mesej.
"Saya menang untuk awak."
Amani membalas cepat.
"Saya tahu awak boleh buat. Saya bangga dengan awak, Adriana. Jangan berhenti sekarang."
Selepas kemenangan itu, Malaysia mara ke peringkat separuh akhir, dan Adriana terus menunjukkan prestasi yang mengagumkan. Setiap perlawanan adalah satu lagi langkah ke arah impian yang lebih besar, dan setiap detik yang dia habiskan di Jepun membuatnya semakin menghargai sokongan Amani yang sentiasa ada walaupun mereka berjauhan.
Adriana tahu bahawa perjalanan mereka di kejohanan ini belum berakhir, dan begitu juga perjalanannya dengan Amani. Apa pun yang terjadi, sama ada menang atau kalah, dia telah menemui sesuatu yang jauh lebih bermakna daripada sekadar kejayaan di gelanggang iaitu cinta yang mendalam yang tidak mungkin digoyahkan oleh jarak atau masa.
Dan dengan itu, Adriana melangkah ke perlawanan seterusnya, membawa bersama cintanya, impiannya, dan harapannya untuk masa depan yang penuh dengan kejayaan baik di gelanggang mahupun dalam hidup peribadinya dengan Amani.
YOU ARE READING
Disebalik Jaring Bola Baling [gxg] ✅
RomanceAdriana, seorang bintang bola baling yang disegani, mempunyai reputasi bukan hanya kerana kehebatannya di gelanggang, tetapi juga kerana sikap egois dan kasarnya di luar padang. Dia sering membuli rakan sepasukannya, Amani seorang gadis pendiam yang...