Setelah mengetahui tentang kecurangan Amani, Adriana berubah. Kecewa dan terluka, dia memilih untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada kariernya. Latihan demi latihan dilalui dengan lebih keras, dan dia semakin menunjukkan kehebatannya di gelanggang. Perasaan dingin yang menguasainya kini menjadi bahan bakar untuk terus maju, mengalihkan seluruh emosinya kepada permainan.
Ketekunannya membuahkan hasil. Adriana bukan sahaja berjaya memenangi piala dalam liga Jepun, tetapi juga diiktiraf sebagai pemain terbaik, bukan hanya di Jepun, tetapi juga di Malaysia. Penghargaan demi penghargaan diterima, dan Adriana menjadi simbol kejayaan antarabangsa dalam sukan bola baling wanita. Namanya semakin dikenali, dan setiap kemenangan membawa kepuasan yang sementara, mengisi kekosongan dalam hatinya yang ditinggalkan oleh Amani.
Namun, walaupun prestasinya luar biasa, hati Adriana masih penuh dengan luka. Semasa majlis anugerah, di mana dia menerima penghargaan tertinggi sebagai pemain terbaik, Adriana naik ke pentas dengan penuh keyakinan. Wajahnya tidak lagi menunjukkan emosi yang lembut seperti dahulu, sebaliknya lebih tegas dan tenang.
Ketika dia berdiri di hadapan mikrofon untuk menyampaikan ucapan kemenangannya, Adriana mengucapkan terima kasih kepada keluarganya, pelatih, rakan sepasukan, dan mereka yang menyokongnya sepanjang perjalanan karier. Namun, satu nama penting tidak disebut. Amani, orang yang suatu ketika dulu paling dekat dengannya, tidak pernah disebut langsung dalam ucapannya. Ucapan itu disampaikan dengan lancar, tetapi kosong dari emosi yang pernah ada dalam hubungan mereka.
Keluarga Amani, yang turut hadir dalam majlis tersebut, tidak dapat menyembunyikan rasa tidak puas hati mereka. Ibu Amani, terutama sekali, merasakan ucapan itu sebagai satu bentuk penghinaan secara halus. “Adriana tak sebut langsung nama Amani,” kata ibunya dengan nada kecewa kepada ahli keluarga yang lain. “Apa Yang dia fikirkan?”
Mereka merasakan seolah-olah Amani dilupakan, dikesampingkan oleh Adriana yang kini dikuasai oleh kejayaannya. Walaupun Amani telah melakukan kesilapan besar, keluarganya tetap beranggapan bahawa Amani memainkan peranan penting dalam kehidupan Adriana pada suatu ketika dahulu, dan ia tidak patut diabaikan begitu saja.
Di pihak Amani pula, ucapan Adriana itu memberi tamparan hebat. Walaupun dia tahu hubungannya dengan Adriana telah hancur, Amani tetap berharap ada sedikit penghargaan terhadap masa lalu mereka. Namun, kenyataan itu lebih menyakitkan. Adriana kini benar-benar sudah meninggalkannya, tidak hanya dari segi fizikal, tetapi juga dari segi emosi.
Amani mula menyedari bahawa perbuatan curangnya telah membawa kepada akhir yang tidak dapat diperbaiki. Kini, Adriana berada di puncak kejayaannya, sementara dia terpaksa menanggung akibat dari keputusan yang salah.
YOU ARE READING
Disebalik Jaring Bola Baling [gxg] ✅
RomanceAdriana, seorang bintang bola baling yang disegani, mempunyai reputasi bukan hanya kerana kehebatannya di gelanggang, tetapi juga kerana sikap egois dan kasarnya di luar padang. Dia sering membuli rakan sepasukannya, Amani seorang gadis pendiam yang...