Chap 29

38 2 0
                                    

Karier Adriana di Jepun semakin cemerlang. Setiap perlawanan memperlihatkan peningkatan prestasinya, dan dia menjadi penjaring terbanyak dalam liga bola baling wanita Jepun. Kepantasan, ketangkasan, dan daya saingnya menarik perhatian ramai, termasuk pihak pengurusan Osaka Lovvits. Tawaran untuk menjadi pemain tetap selama tiga tahun datang kepada Adriana sebagai satu pengiktirafan besar terhadap kebolehannya, dan tanpa banyak berfikir, dia menandatangani kontrak itu.

Berita mengenai kontrak baru ini sampai ke telinga Amani, dan ia menjadi pukulan berat. Amani merasakan dirinya semakin ditinggalkan. Adriana kini komited untuk tinggal di Jepun selama tiga tahun lagi merupakan sesuatu yang Amani tidak sangka akan berlaku selepas perpisahan mereka yang panjang sebelum ini.

Perasaan kecewa dan dikhianati mula menghantui Amani. “Dia pilih Jepun lagi,” gumam Amani kepada dirinya sendiri. Meskipun dia mencintai Adriana, perasaannya semakin kabur. Dia mula meragui apakah hubungan mereka masih berharga jika Adriana terus mendahulukan kariernya. Di tengah kekeliruan dan kesepian yang melanda, Amani mulai membuka dirinya kepada orang lain.

Dalam waktu yang singkat, Amani mendapati dirinya semakin dekat dengan seorang wanita baru yang dia kenali di tempat kerja. Wanita itu, Lisa, seorang yang penyayang dan selalu mendengar rintihan Amani tentang hubungan jauhnya dengan Adriana. Pada mulanya, hubungan mereka hanya sebagai teman bicara, tetapi lama-kelamaan, Amani mulai merasakan kehangatan yang dia rindukan dalam hubungan tersebut.

Suatu malam, selepas keluar makan malam bersama Lisa, keadaan menjadi lebih intim daripada yang Amani jangkakan. Perasaan bersalah menyelubungi Amani, tetapi dia juga tidak dapat menafikan bahawa keintiman itu memberikannya ketenangan sementara. Walaupun hati kecilnya tahu bahawa dia sedang melakukan kesilapan besar, Amani memilih untuk terus curang, melepaskan kekecewaannya terhadap Adriana.

Setiap kali dia bersama Lisa, Amani merasakan luka dalam hatinya sedikit sembuh, namun pada masa yang sama, rasa bersalah itu semakin mendalam. Dia tahu bahawa tindakan ini tidak akan menyelesaikan masalah dengan Adriana, tetapi kehadiran Lisa menjadi pelarian yang sukar untuk ditolak. Adriana, yang terlalu sibuk dengan kehidupan barunya di Jepun, tidak menyedari apa yang sedang berlaku di antara Amani dan Lisa.

Disebalik Jaring Bola Baling [gxg] ✅Where stories live. Discover now