Majlis perkahwinan Adriana dan Amani berlangsung dengan penuh gilang-gemilang. Setelah melalui pelbagai ujian dari Tan Sri Hassan, kini Adriana berdiri dengan yakin di hadapan ratusan tetamu yang hadir untuk menyaksikan detik bersejarah itu. Bunga-bunga putih menghiasi dewan perkahwinan yang elegan, sementara alunan muzik tradisional memenuhi udara.
Amani tampak anggun dalam persalinan pengantin berwarna putih gading, senyumnya yang menawan jelas terpancar. Di sampingnya, Adriana berdiri tegak dengan busana serba hitam yang kontras, namun sempurna melengkapi Amani. Walaupun debaran jantungnya tidak berkurang, Adriana tahu dia telah membuat keputusan yang tepat untuk bersama Amani seumur hidup.
Ketika akad nikah dilafazkan, suasana menjadi senyap, dan sebaik sahaja lafaz itu selesai, tepukan gemuruh memenuhi dewan. Adriana menggenggam tangan Amani dengan erat, senyuman lega tergambar di wajah mereka berdua.
Majlis resepsi diteruskan dengan penuh kemeriahan. Keluarga Amani dan Adriana, yang kini bersatu sebagai satu, menyambut para tetamu dengan mesra. Adriana melayan ibu bapa Amani dengan penuh hormat, sementara Amani berbual dengan sanak saudara Adriana yang kelihatan kagum dengan kebolehan Adriana menyesuaikan diri dalam suasana tradisional.
---
Seminggu selepas perkahwinan, Adriana dan Amani serta seluruh ahli keluarga mereka berangkat ke Pulau Pinang untuk berbulan madu sambil berlibur bersama. Mereka menaiki sebuah bas mewah yang ditempah khas untuk percutian itu, di mana suasana gembira dan tawa memenuhi sepanjang perjalanan.
Setibanya di Pulau Pinang, keluarga itu menginap di sebuah resort mewah di tepi pantai. Dari bilik mereka, Adriana dan Amani boleh melihat laut yang terbentang luas, dengan ombak lembut memukul pantai. Mereka berdua merasa teruja untuk melupakan segala tekanan dari persiapan perkahwinan dan hanya menikmati masa berkualiti bersama.
Pada hari pertama, Adriana dan Amani mengambil kesempatan untuk bersiar-siar di sekitar Georgetown, menikmati seni jalanan yang terkenal dan mencicipi makanan tempatan. Keluarga mereka turut serta dalam perjalanan itu, menjadikan percutian lebih bermakna. Mereka mencuba nasi kandar, laksa Penang, dan cendol yang menyegarkan di bawah terik matahari.
Di malam hari, mereka semua berkumpul untuk makan malam di restoran terapung, di mana bunyi ombak mengiringi perbualan hangat antara keluarga Amani dan Adriana. Tan Sri Hassan, yang biasanya tegas, kelihatan lebih santai dan sering kali mengeluarkan gurauan yang menceriakan suasana.
Adriana dan Amani saling berpandangan dengan senyuman, merasa beruntung kerana kini kedua-dua keluarga mereka dapat bergembira bersama.
Hari-hari seterusnya dipenuhi dengan aktiviti pantai. Adriana dan Amani bermain bola tampar pantai bersama sepupu-sepupu mereka, sementara ahli keluarga yang lebih tua duduk di bawah payung sambil menikmati kelapa muda. Kadang-kadang, mereka hanya bersantai di tepi kolam renang resort, berbaring di bawah sinar matahari dan menikmati detik-detik tenang bersama.
Adriana memanfaatkan percutian itu untuk lebih mendekatkan diri dengan keluarga Amani. Walaupun dia tahu hubungan mereka sudah kukuh, masa-masa seperti ini membuatkan Adriana lebih memahami dan menghargai setiap ahli keluarga Amani, yang kini juga menjadi keluarganya.
Suatu petang, ketika matahari hampir terbenam, Adriana dan Amani berjalan di sepanjang pantai, tangan mereka saling bergenggaman erat. Ombak yang lembut menyentuh kaki mereka, sementara warna keemasan matahari senja mencerminkan kedamaian di hati mereka.
"Saya tak pernah bayangkan hidup saya akan jadi sebahagia ini," bisik Amani, matanya memandang laut yang terbentang luas.
Adriana tersenyum, memandang isteri tercintanya. "Saya juga. Segala yang kita lalui... rasanya semuanya berbaloi. Sekarang, kita boleh menikmati masa depan kita bersama."
Mereka berdua berdiri di tepi pantai, menikmati angin sepoi-sepoi dan bunyi ombak yang mendamaikan.
YOU ARE READING
Disebalik Jaring Bola Baling [gxg] ✅
RomanceAdriana, seorang bintang bola baling yang disegani, mempunyai reputasi bukan hanya kerana kehebatannya di gelanggang, tetapi juga kerana sikap egois dan kasarnya di luar padang. Dia sering membuli rakan sepasukannya, Amani seorang gadis pendiam yang...