Selepas perjumpaan keluarga itu, suasana di rumah semakin tenang. Walaupun Mira masih kelihatan tidak sepenuhnya reda, dia mula menunjukkan sikap yang lebih baik dalam pertemuan keluarga seterusnya. Namun, Adriana tahu bahawa perubahannya mungkin hanya bersifat sementara. Dia dan Amani terus berusaha untuk membina hidup mereka dengan penuh keyakinan, walaupun ada cabaran yang masih menghantui.
Beberapa minggu kemudian, Amani mendapat tawaran kerja di luar negara yang memerlukan dia berpindah untuk tempoh enam bulan. Tawaran itu adalah peluang besar dalam kerjayanya, tetapi ia juga datang dengan cabaran besar bagi Adriana, yang perlu berhadapan dengan persekitaran baru dan mungkin kembali kepada ketegangan yang lama dalam keluarga Amani.
Amani berbincang dengan Adriana mengenai tawaran tersebut, menunjukkan betapa pentingnya peluang ini bagi masa depannya. "Ini peluang yang tak selalu datang, Adriana. Tapi saya tahu, jika saya terima tawaran ini, kita mungkin terpaksa berpisah untuk seketika. Apa pendapat awak?"
Adriana, walaupun merasa berat hati, memahami kepentingan tawaran itu untuk kerjaya Amani. "Saya faham betapa pentingnya peluang ini untuk awak, Amani. Tapi kita perlu fikirkan bagaimana kita boleh menghadapinya bersama. Saya tak mahu kita jauh dari satu sama lain tanpa sebarang rancangan."
Amani memegang tangan Adriana dengan penuh pengertian. "Saya akan pastikan kita terus berhubung setiap hari. Dan saya akan cuba untuk pulang seberapa kerap mungkin. Tapi saya perlukan awak untuk sentiasa ada di sini dan menyokong saya."
Dengan keputusan yang dibuat, Amani menerima tawaran kerja tersebut, dan mereka berdua mula mempersiapkan diri untuk perpisahan sementara ini. Meskipun mereka merasakan berat hati, mereka tahu bahawa ini adalah langkah penting dalam hidup mereka.
Sebelum Amani berangkat, Datuk Amani mengadakan satu majlis kecil sebagai penghormatan kepada anaknya yang akan berpindah. Dalam majlis itu, semua ahli keluarga berkumpul untuk memberi sokongan kepada Amani. Mira, walaupun kelihatan masih agak dingin, menunjukkan sikap yang lebih baik, memberikan ucapan selamat jalan kepada Amani.
Namun, di tengah kemeriahan majlis, Adriana merasa sedikit terasing. Dia masih cuba menyesuaikan diri dengan situasi ini, dan kadang kala rasa sepi datang menghampiri. Amani, menyedari perasaan isterinya, berusaha untuk memberikan sokongan moral dengan sering bercakap dengannya mengenai rancangan mereka.
Setelah Amani berangkat, Adriana kembali ke rutinnya, dan walaupun dia melakukan yang terbaik untuk beradaptasi, dia merindui kehadiran Amani. Dia mengambil kesempatan ini untuk lebih fokus pada aktiviti-aktiviti yang boleh menghiburkan hatinya dan memperbaiki hubungan dengan ibu Amani. Dia juga mula berkawan dengan beberapa jiran dan mencari cara untuk merasa lebih diterima di komuniti baru.
Dalam masa yang sama, Amani menjalani kehidupannya di luar negara dengan tekun. Walaupun kesibukan kerja, dia sentiasa memastikan untuk berhubung dengan Adriana, berkongsi pengalaman hariannya dan mendengar cerita-cerita dari rumah. Setiap kali mereka berbual, Amani berusaha untuk menguatkan semangat Adriana dan memberikan rasa bahawa walaupun mereka berjauhan, mereka tetap dekat di hati.
Satu hari, ketika Amani pulang untuk cuti pendek, suasana menjadi sangat meriah. Adriana dan Amani saling merindui satu sama lain dan memanfaatkan masa yang ada untuk menghabiskan waktu berkualiti bersama. Mereka pergi bercuti ke tempat-tempat yang mereka gemari sebelum Amani kembali ke luar negara. Ini adalah masa berharga bagi mereka untuk mengukuhkan kembali hubungan mereka sebelum Amani kembali ke tugasan kerja.
YOU ARE READING
Disebalik Jaring Bola Baling [gxg] ✅
RomanceAdriana, seorang bintang bola baling yang disegani, mempunyai reputasi bukan hanya kerana kehebatannya di gelanggang, tetapi juga kerana sikap egois dan kasarnya di luar padang. Dia sering membuli rakan sepasukannya, Amani seorang gadis pendiam yang...