Deel 27

489 22 11
                                    

"Wat gaan we doen?" Vroeg Fenna. Ze stonden voor Carla's graf en waren een beetje bekomen van de schrik. "ik heb echt geen idee" zuchtte Bram. "ik wil dat graf openen" zei Fenna beslist. Bram keek haar verbaasd aan. "pff eerst zei je nog dat het volstrekt onmogelijk was dat Carla nog in leven was" "ik wil weten wat er in de graf ligt" zei Fenna. "daar gaan we nooit toestemming voor krijgen" zei Bram. "tis inderdaad veel te verdacht: we mogen haar niet meer zien, ze belt jou, we komen haar tegen..." "goed ik ga Ria bellen" zei Bram. Hij greep naar zijn telefoon en toetste het nummer in. "zet maar op de speaker" zei Fenna. Het duurde even tot er werd opgenomen. "Ria?" "Ria, Fenna en Bram hier, we willen u wat vragen" begon Bram. Ria zuchtte. "wat?!" "We willen toestemming hebben om het graf van Carla Vreeswijk te openen" antwoorde Fenna. Even leek het of Ria slikte. "eh nee, absoluut niet!" Zei ze. "waarom niet?" Vroeg Fenna boos. "ik wil het niet hebben, ze is dood en blijft dood" en bij deze zin was het gesprek beëindigd. "Nou ja zeg" riep Bram. Fenna dacht even na en zag vanuit haar linker ooghoek een bewaker langs lopen. Zonder na te denken stapte ze op de man af. "Fen, wat ga je doen?!" Vroeg Bram en hij rende achter haar aan. Fenna ging voor de bewaker staan en trok haar ID tevoorschijn. "Hallo, Fenna Kremer, recherche, dit is mijn collega: Bram Amezian, wij willen het graf van Carla Vreeswijk openen" "ik ben bang dat dat niet kan" Fenna zuchtte. "Wij hebben toestemming van ons hoofd, echtgenoot van de vrouw in kwestie en alle andere zaken die erbij komen kijken. we willen het nu openen" Ze keek hem doordringend aan. De bewaker keek van Fenna naar Bram en weer terug.

Binnen een mum van tijd stonden Liselotte en 2 andere analisten bij ze voor het graf. "hebben we toestemming van Ria?" Vroeg Liselotte. "nee" zei Fenna. "maar dan mogen we dit toch niet doen?!" Vroeg Liselotte verontwaardigd. "doe het nou maar, ze hoeft niks te weten" zei Bram. Liselotte zuchtte en ging met een nukkig gezicht aan het werk. Voorzichtig haalden Bram en 1 van de analisten de steen van het graf en begonnen Fenna, Liselotte en de andere analist het graf open te graven. Ze ging bijna 2 meter onder de grond tot Fenna wat hards voelde. Fenna wenkte en Liselotte en de analist begonnen het laatste aarde weg te vegen. De andere analist sprong ook het graf in hielp ook. De kist was nu zichtbaar. Bram en de analisten haalden de kist uit de grond. Ze veegden hem schoon en lieten Liselotte bij de kist. Langzaam opende Liselotte de kist. Ze verstijfde. "en?" Vroeg Fenna gespannen. Liselotte keek haar aan. "hij is leeg" zei ze. Fenna en Bram schrokken en keken nu ook in de kist. De kist was inderdaad leeg. "verrot ze zo snel?" Vroeg Bram een beetje ondaan. "nee" antwoorde Liselotte. "Zeker niet binnen 7 maanden, als ze er in had gelegen hadden we haar complete skelet aangetroffen" Fenna dacht na. "maar, waar is ze en wat is er in godsnaam gebeurd?!" "Ze was hier net, maar ik had haar in Groningen gezien" zei Bram nog in shock. We moeten het team in Groningen op de hoogte brengen, misschien kunnen zij haar vinden" stelde Liselotte voor. "we moeten het Evert en Menno vertellen" zei Bram. De analisten knikten dat zij het hier zouden afhandelen en Fenna, Bram en Liselotte sprongen in de auto naar het bureau. Het was ondertussen weer begonnen met sneeuwen en Fenna kreeg het even Spaans benauwd toen de sneeuw haar hele voorruit bedekte maar wist het tot opluchting weer schoon te krijgen. In de auto dacht iedereen aan hun ontdekking, want waarom lag Carla niet in die kist?

Moordvrouw: angstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu