#EKSİK ÜYELER? -PART 2-

170 38 5
                                    

Multi: Anka'nın parti kıyafeti

Barlas'a dönmüş bön bön bakıyordum. Ne eksik üyesi? Ayriyeten ne grubu?

" Parti de öğrenirsin. " dedi.

Umursamayarak önüme döndüm. Ders bitiminde kızların yanına geçip ne giyeceğimizi konuştuk. Hamra her zaman ki paronayaklığını kullanarak bizi alışverişe çıkardı.

Büyük bi mağazaya girdiğimizde Hamra hemen eline geçenleri denemek için kabine ilerledi. Kaya için bu kadar süslenmesi fazlaydı. Hem daha barışmamışlardı bile. Her özrüne hayır diyordu. Ben bunun için Barlas'a katlanmadığımdan kızsam da daha yaratıcı bir şeyler beklediğini söyleyip duruyordu. Beril, eline aldığı siyah elbiseyi bana uzattığında ona yakışacağını düşündüm ve kafamla onayladım. Ben hâlâ bakınırken Esila yanıma geldi. Ona kafamı çevirdiğimde sadece bana bakıyordu.

" Transa mı geçtin kızım. İyi misin? "

" Lamia hep buradan alışveriş yapardı. Yani beraber yapardık. " dedi.

Lamia bizim gruptan biriydi. Geçen yıl yani. Esila ile çok yakınlardı. Tabii Lamia yurtdışına gidip hepimizle bağlantıyı mecburi olarak kesene kadar. Nedenini açıklamadı ama zorunda olduğunu söyleyince hiçbirimiz üstüne gitmedik. Ben yüzümü asınca Esila'da elinde ki mavi elbiseyle kabine gitti.

Bir şey bulamayınca karşı mağazanın vitrininde ki beyaz elbise gözüme çarptı. Kızlara haber verip oraya yöneldim. Bedenini aldım ve hiç denemedim, bordo topuklu ayakkabı alıp mağazadan çıktım. Bu sefer de Beril'in tantanası yüzünde kuaföre yöneldik.

Saçlarımı hafif dağınık topuz yaptırdım ve elbiseyle ayakkabılarımı giydim. Hamra'nın şoförüyle okula geri döndük. Giydiğim elbiseden biraz rahatsız olmuştum. Denemezsen öyle olur Anka! Sırtı bayağı açıkmış ama ya.

Biz okulun içinde ki çardakta nedenini bilmediğim bir şey yüzünden oturuyorduk. Gözüm aniden bahçe girişine yöneldi. Barlas, Kaya ve tanımadığım iki kişi daha bize doğru gelmeye başladılar.

" Kızlar esmer olan benim. " dedi, Beril. Oha lan relax!

Barlas sırıta sırıta yanıma gelince ayağı kalktım. Siyah dar pantolon üstüne mavi kareli gömlek giymesi hoş olmuştu. Yani, evet yalan yok bayağı yakışmıştı. Gözlerine bakınca beni ağır çekimde süzdüğünü farketiim. Ne? O kadar güzel olmamıştım.

" Hiç giymeseydin Anka? "

" Ne? " gerizekalıydı bu çocuk. Ben ondan güzel olmuşsun gibi şeyler beklerken onun dediğine bak ya! Kütük kafa!

" Hiç giymeseydin diyorum! Kızım bu ne hal? Tamam taş gibi hatun olmuşsun ama bu elbiseyle benim yanımda dolaşamazsın. " ukalaya bak. Birde beni yanında istemiyor.

Bizimkilere baktığımda çoktan Barlas'ın getirdikleriyle kaynaşmış konferans salonuna giriyorlardı. Yuh yani iki dakika da sattınız aq.

" Pardon da Barlas Bey acaba ben sizin yanınızda mı olucam ha? Nereden biliyorsunuz? " dedim, göğsümü kabarta kabarta. Tabii ki mecazi anlamda.

" Bulduğun veya bulacağın partnerine ne olur sence? "

" Banane. " dedim, sonra yüzümü yüzüne yaklaştırdım ve fısıldadım " O düşünsün. "

Bana şaşkınca baktıktan sonra kolunu uzatıp girmemi işaret etti. Büyük bir zevk ve zafer sırıtışıyla koluna girdim. Sabır dileyince ufak bi kahkaha atmıştım. Ya bu çocuk beni hemen yumuşatmasa olmuyor muydu?

Konferans salonuna girdiğimizde bayağı görkemli olduğundan yüzümü buruşturdum. Bizimkileri görünce yanlarına ilerledik ama bizi doğru düzgün farketmediler. Hamra ve Kaya birbirlerine kaçamak bakışlar ata ata ölüp gideceklerdi sanırım. Beril o esmer çocuğun içine düşerken çocukta onun içine düşüyordu. İki yavşak birbirlerini bulmuşlardı işte. Allah bi yastıkta kocatsın, amin. İçimden günah olmasın diye onların dini nikahlarını kıyarken gözüm Esila'ya kaydı. Keyfi yoktu, yine Lamia'da kalmıştı aklı. Yanında ki sarışın tipli çocuk onunla konuşmaya çalışsada Esila hafif tebessüm ediyo ve önüne dönüyordu ama mal çocukta vazgeçmiyordu ki aq.

Barlas'a baktığımda hâlâ kolunda olduğumdan ani hareketle ondan kurtuldum. O bana anlamaz bakışlar atarken zoraki gülümseyip masada ki şeylerden ağzıma tıkıştırdım. Harbiden acıkmışım ya. Ya o değilde acaba burada parti yapan kişinin aklından zoru mu varmış? Okulda parti? Ne ekşın ama. Sanki bütün hocaları çatlatmak amaçlı hiçbirinin gelmesine izinde yok. Burada ki koltukları nasıl kaldırdılar lan? Neyse deyip tıkınmaya devam ettim. Müzik çalmaya başladığında masadakiler sohbeti bıraktılar çok şükür. Beril'in konuştuğu çocuk bana elini uzattı.

" Emir ben. "

" Anka bende. " deyip elini sıktım.

" Bende Ökmen. " dedi, eliyle başına vurup selam veren sarı.

" Anka. "

Bir parti anca bu kadar sıkıcı olabilirdi. Zaten bizim okulun mallarının yaptığı partiden ne beklenirdi ki. Şurdan bi Sanjar açında tam olsun yani o dereceyim şu an. Ağzımdan koskocaman bir 'offf' çıkınca Barlas bana baktı. Zavallı partneriyim ama oynamıyorum diye oda benimle duruyo.

" Sıkıldın mı, masum şeytan? "

" Sıkılmamak mümkün mü kütük kafa? Hay ben bu partiyi yapanın anasının, avradının, soyunun, sopunun, teyzesinin, halasının, amcasının, dayısının, dedesinin, nenesinin, kardeşinin, abisinin, ablasının taa- "

" Hop kızım naptın! " dedi, Barlas lafımı bölerek.

" Ya oğlum napiyim sıkıntıdan patladım burda. Bu ne biçim bi parti. "

" O biçim bi parti. Az sabret. Sonuçta bi amacı vardı bu partinin. "

" Ha? " dedim. Ne amacı ya?

" Öğrenceksin masum şeytanım benim. "

Ben nerden onun oluyosam artık. Tam ağzımı açıp küfredecekken müzik kendini slowluğa bıraktı ve biri konuşmaya başladı. Kaya senin orada ne işin var yavrum?

" Bu partinin düzenleniş sebebini hiçbiriniz bilmiyorsunuz. Ben bu partiyi eski sevgilim için düzenledim. Daha doğrusu hâlâ sevdiğim biri için. Bi aptallık ettim doğrudur ama Hamra ya ben sensiz yapamıyorum. Ben sana tekrardan sevgilim demek istiyorum. Sarılmak istiyorum sana. Her anında yanında olmak. Nolur bana bir şans daha ver. Yalvarırım. "

Oha Kaya'ya bak. Al sana daha yaratıcı bir şey Hamra, hele bi affetme bak ben sana ne yapıyorum. Tüm kitle Hamra'ya kilitlenince gariban kız gözünden gelen yaşı sildi ve kafasını aşağı yukarı salladı. Yarabbi çok şükür ya! Kaya malı sahneden iner inmez Hamra'yı öpünce tabii zinhan haramdır deyip önüme döndüm. Barlas onlara bakmaya devam edince ellerimle gözlerini kapadım. Gözlerinde ki elimi yavaşça aldı ve öptü. Ben anlına koymasını beklerken kütük kafa beni şaşırttı.

" Benimle dans eder misin, masum şeytan? " dedi.

" Sanırım böyle bir şey mümkün, kütük kafa. " dediğimde ciddi ciddi elimi anlına koydu. Salak ya yemin ederim.

Dans etmeye başladığımızda çok yakın olduğumuzdan gözlerimi kaçırdım. Kaya ve Hamra barışmış tekrar Hamka olup dans ediyorlardı. Beril ve Emir sarmaş dolaş olmuşlardı ama şaşırmamıştım. Beril bu! Esila ve Ökmen'i dans ederken görünce ister istemez güldüm. Esila üstünde ki hüznü atmış kendini Ökmen'e bırakmıştı. Ben içimden sahalarda görmek istediğimiz Esila bu diye tezavrat yaparken mikrofonun hışıltısı duyuldu.

" Birbirine çarpanlar çift değiştirsin! " dendi.

Herkes çığlık atarken Barlas'a döndüm. Bu durumdan hiç hoşnut olmamıştı. Aslında bende olmamıştım çünkü belim gerçekten çok açıktı ve Barlas bile dokunmuyordu. Biriyle çarpıştığımız da gözlerimi kapadım ve yeni eşimin kollarına gitmeyi bekledim. Sonunda bir çift eli belimde hissetmiştim. Ama narin dokunuyordu. Hatta dokunmuyordu bile. Allah senden razı olsun gardaş. Gözlerimi açtım. Esmer, beyaz tenli çocuk sırıttı. Bende hafiften tebessüm ettim.

" Selam ben Çağatay. "

" Bende Anka. "

" Hmm Anka. Garip ve güzel bir isim. Benim sevgiliminde çok garip bir ismi var biliyor musun? " çocuğun konuşmasını doctor who'ya benzetirken kafamı sağa sola salladım.

" Ne ki ismi? " dedim, merak etmiştim doğrusu. Okulda garip isimli olan pek kişi yoktu.

" Lamia. Evet sevgilimin ismi Lamia. "

Iskalama AşkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin