Ik werd wakker. Ik kijk op mijn telefoon om te kijken hoe laat het is. *zucht* 'Het is pas half 6.' Ik besluit om nog even te slapen, want mijn wekker gaat pas om kwart voor 8. Ik probeerde het een kwartier maar ik was klaarwakker. Dus ik pakte mijn laptop maar. Ik ging op msn kijken maar er was nog niemand wakker. Ik had wel een nieuwe mail. Hij was van Richard. ik dacht dat hij niet meer tegen me wilde praten? Zal ik de mail openen? Wat zal erin staan? Er kwamen veel vragen omhoog, maar ik kon op geen van alle vragen een antwoord bedenken. Ik was bang, maar tegelijkertijd ook heel nieuwsgierig naar wat hij nog te vertellen had. Mijn nieuwsgierigheid won, en ik opende de mail: 'Hey Esmee. Jij denkt echt dat je stoer bent hè? Door gewoon op te hangen terwijl we aan het bellen zijn. En dan ook nog daarna je vriendin laten bellen om me uit te schelden, wat ben jij een watje zeg. Ik stuur mijn hele kamp op je af hoor, dus ik zou maar oppassen als ik jou was. Je bent echt een stom dik trutje, dit is de laatste mail die ik aan je ga verspillen, als je nog maar iets durft te zeggen/sturen naar mij dan stuur ik mijn kampvrienden op je af. Doei stom dik wijf.' Ik begon te trillen en wist even niet wat ik moest doen. 'Rustig Esmee, het komt wel goed. Het is waarschijnlijk maar een stomme mail om je bang te maken, meer niet.' Zei ik tegen mezelf om rustig te worden. Toen ik weer een beetje rustig was las ik de mail nog een keer. Toen pas werd me duidelijk dat Nikki naar Richard gebeld had, nadat ik haar gebeld had. Dat zal ik op school wel even vragen dan. Waarom ze gebeld had.ik ging maar even filmpjes kijken op YouTube totdat ik op kon staan. Het was inmiddels half 7 geweest. Nog iets meer als een uur dus. 'Eigenlijk heb ik best wel honger.' Dacht ik ineens. Maar ik ging volhouden. Ik ga niets eten. Ik wil niet nog een dag die mislukt. Ik heb geen zin om filmpjes te kijken eigenlijk. Ik zet mijn laptop uit en pak mijn dagboek. Ik heb achterin een schema staan, waar ik precies inzet wat ik eet en hoeveel ik daarvan eet. Door alles wat er gebeurd is gisteren ben ik dat van gisteren vergeten, dus doe ik die nu even. Ik schrijf het erin en kijk naar het schema van de week ervoor: 'Maandag: 1 appel, 1 banaan, 1 snee brood zonder iets, een klein beetje macaroni, veel water. Dinsdag: 1 snee brood met boter, 1 sultanakoekje, halve aardappel+ 3 bieten, veel water. Woensdag(ruzie met papa): 3 koeken, 1 appel, friet, kaassoufflé, pudding, 2 glazen cola.( Veel te veel dus.)' Ik stop met lezen, ik baal van woensdag, ik had me verslapen en daarom had ik haast, papa was boos geworden, en had me daarom geslagen. Het liefst zou ik die hele dag opnieuw doen. Wel heb ik die avond heel veel oefeningen gedaan, om zo veel mogelijk af te vallen. Ik lees weer verder. 'Donderdag: 1 snee brood met kaas, hele aardappel, veel sap. Vrijdag: tosti met alleen kaas, 1 banaan, aardbijen, veel water.'Ik sla zaterdag en zondag altijd over, want dan zijn papa en mama thuis en valt het meer op. Doordeweeks zijn ze alleen 's ochtends thuis, en heel soms tijdens het avondeten, anders pas 's avonds laat. Dus eet ik vaak alleen samen met Luke. Luke is te jong om erop te letten dat ik zoveel eet. Ik schrijf er bij maandag bij: 2 sneeën brood, beetje friet. Ik verstop mijn dagboek weer goed en kijk hoe laat het is. Het is al half 8. Ik heb echt geen zin meer om te blijven liggen, dus sta ik op. Ik heb hele erge honger maar heb mezelf gisteren beloofd helemaal niets te eten vandaag, en daar ga ik me aan houden. Net toen ik naar beneden wilde lopen bedacht ik me. Ik besloot neem een pakje kauwgom mee, als ik dan honger krijg kan ik nog altijd een kauwgom pakken, zodat ik iets heb, en door kauwgom kom je niets aan.
JE LEEST
Esmee en haar leven.
Teen FictionDit verhaal gaat over Esmee. Esmee is een meisje van 14. Ze zit in de 2e en heeft maar een paar goede vriendinnen. Thuis gaat het ook niet goed, maar ze durft aan niemand te vertellen wat er allemaal gebeurt. Ook niet tegen Richard, haar "vriend". H...