Ik zet de tv uit en stuur Luke terug naar school. 'Esmee, ik heb een vraagje.' Zegt Luke ineens. 'Vraag maar hoor, je mag alles vragen aan me, dat weet je toch?' 'Waarom eet je de laatste tijd zo weinig?' vroeg Luke. 'Shit, ik dacht dat hij me niet door zou hebben.' Dacht ik. 'Nou Luke, dat lijkt alleen maar zo, ik eet bij vrienden en op school.' Verzon ik. 'Maar ga nu maar naar school, want anders dan kom je nog te laat.' Ik gaf Luke een kus en gaf zijn jas en tas aan. 'tot straks Esmee.' Zei Luke net voordat hij de deur dicht gooide. Ik sta op om mijn laptop te pakken en log in op het account van Fleur. Richard is niet online. Ik wil me weer afmelden en net op dat moment komt Richard online. 'Hey Fleur, alles goed?' Verschijnt er ineens in mijn beeldscherm. Ik wil niet met hem praten eigenlijk maar toch reageer ik. 'Haay, met mij gaat het prima hoor, en met jou?' Ineens kreeg ik een idee. Eens kijken hoe eerlijk Richard nou echt is. 'Oh en uhm ik heb een vraag eigenlijk.' 'Je mag alles vragen dat weet je toch.' Zei Richard. 'Zou ik heel misschien een foto van jou mogen?' Vroeg ik. Eens kijken hoe eerlijk hij is. 'Ja hoor, ik mail hem wel, mag ik er dan ook een van jou?' 'Uhm ja ik heb er nog wel een hoop ik voor je.' Zei ik maar. Ik ging naar google en zocht een foto van een meisje, een niet te opgemaakt knap meisje, maar een normaal meisje, dat het geloofwaardig over zou komen. Toen ik er een gevonden had hoopte ik maar dat Richard er niet achter zou komen dat het nep was. 'Ja ik heb er eentje, stuur jij hem eerst?' Vroeg ik. 'Ja hoor is goed.' Een klein minuutje later kreeg ik een mail. Ik ben benieuwd. Ik klikte de foto aan en zag dat het inderdaad echt Richard was. Maar dan in niet stoere kleding en kijkt hij heel lief. 'Is Richard dan echt zo?' Vroeg ik me af. 'Je ziet er lief uit op de foto.' Zei ik. 'Haha dankje. mag ik nu een foto van jou?' Ik stuurde de foto en hield mijn adem in tot hij reageerde. 'Wow je bent echt een knap meisje hoor!' Zei hij. 'Ik bloosde, ook al weet ik dat hij het niet over mij had. We gingen verder met praten en ik kwam steeds meer over hem te weten wat hij nooit aan mij verteld had. Ineens ging de telefoon. Ik liep naar de telefoon en pakte op. 'Hey meisje, ik ben vanavond niet thuis, ik ga naar Maikel toe. Pas jij op Luke? Mama is er ook niet, die gaat met mij mee. Er ligt pizza in de diepvries.' Zei papa. 'Oke, ik zal Luke een pizza geven en op tijd naar bed doen. Doei papa.' Zeg ik, en om te voorkomen dat hij zegt dat ik ook moet eten, hang ik op. Ik loop terug naar mijn laptop om af te sluiten omdat Luke zo thuis komt. 'Sorry Richard, ik moet gaan. Ik moet zo pizza maken voor mijn broertje, en daarna moet ik weg.' Dat laatste loog ik maar ik had geen zin meer om met hem te praten. Ik sloot af en ging een pizza maken voor Luke. Voor mezelf pakte ik een cracker met smeerkaas en een appel. Zo had ik toch iets gegeten en kwam ik niks aan.
JE LEEST
Esmee en haar leven.
Fiksi RemajaDit verhaal gaat over Esmee. Esmee is een meisje van 14. Ze zit in de 2e en heeft maar een paar goede vriendinnen. Thuis gaat het ook niet goed, maar ze durft aan niemand te vertellen wat er allemaal gebeurt. Ook niet tegen Richard, haar "vriend". H...