Jeg åpner øynene forsiktig og møter Isacs øyne som ser på meg med et lite smil.
"Hei," sier jeg med en trøtt stemme og smiler smått tilbake.
"Hei," smiler han og jeg føler denne dagen kommer til å bli bra allerede.
"Hvor lenge har du stirret på meg?" spør jeg og ler.
Isac smiler trøtt,"ikke så lenge. Slapp av, jeg er ikke så creepy," sier han og jeg ler kort.
"Skal vi ordne oss frokost?" spør jeg mens jeg gjesper. Selv om det hadde vært fint å være i sengen litt til.
"Nei," sier Isac og lukker øynene,"jeg sover."
Jeg ser rart på han,"jeg tar det som et nei," mumler jeg og ser på Isac som 'sover'.
"Hysj," sier han med øynene lukket,"jeg sover, for andre gang."
"Jada, jeg skjønner det-"
"Hysj, sa jeg."
-----------
Etter å ha endelig fått Isac dratt ut av sengen, sitter vi nå, en time senere og spiser frokost.
Alt vi gjør er å snakke, og fortelle hverandre historier som får oss begge til å le mye av."Gleder du deg til å dra til LA?" spør jeg før jeg tar en bit av smørbrødet mitt.
Han løfter på skuldrene,"nja. Tror det," sier han,"er egentlig litt usikker på hva jeg skal svare til det spørsmålet," sier han og ler kort.
"Hvorfor er du så usikker? Er det fordi du er redd for hva du kommer til å møte der?" spør jeg bare for å gjette meg fram til svaret.
"Kanskje," sier han og trekker på skuldrene nok en gang.
"Du er så umulig noen ganger," sier jeg oppgitt og Isac ler.
"Det er du også, Nina," sier han og jeg bare ruller med øynene før jeg ler kort.
Etter å ha spist noen flere minutter med en behagelig stillhet, hører vi noen banker på døra.
Vi tar begge øynene mot døra og tenker nok det samme om hvem det kan være.Jeg reiser meg opp fra stolen og går til døra mens Isac blir igjen sittende for å se.
Selv om han er nysgjerrig, kan han være ganske sjenert også iblandt.Jeg åpner opp døra, og der står Mats.
"Hei Mats," smiler jeg og han smiler tilbake før han gir meg en kjapp kyss på munnen min."Hei Nina," sier han og jeg drar han inn i leiligheten før jeg lukker døra.
Øynene til Mats lander på Isac som sitter ved bordet med den en armen lenet til stolryggen, og ser på han med et smil.
"Halla," sier Isac og gir han er lite vink."Hei," sier Mats men høres litt skeptisk ut.
Han snur seg mot meg,"hva gjør han her?" hvisker han slik at Isac ikke skal få høre det.
Pyse.Jeg ruller med øynene,"han er her på besøk, Mats. Slapp av," mumler jeg til han og kan se gjennom sidesynet at Isac sitter og ser på oss mens han tygger maten sin.
"Snakker dere om meg?" spør Isac, og jeg og Mats ser på han.
"Ja. Hva gjør du her?" spør Mats og jeg ser på han med et advarende blikk selv om han bare ignorerer meg.
Isac løfter på skuldrene,"jeg har overnattet her," sier Isac med et lurt smil,"noe problem med det, Mr. Sjalu?" spør Isac med en utfordrene holdning.
Mats får store øyne og ser på Isac med et blikk som viser at han kan smelle når som helst. Det spørs bare om når.
"Neida," sier Mats og prøver å holde seg rolig.
Han ser på meg,"jeg vet at Nina aldri ville ha gjort noe for å såre meg uansett," sier han og ser på meg som gir meg en ubehagelig følelse før han ser tilbake til Isac med et smil.Isac ser på han imponert,"wow. Du er flink til å ikke drepe meg," sier han og ler kort,"det skal du ha."
Mats smiler ned til meg før han legger armen sin rundt hoften min og kysser meg på hodet,"jeg gjør så godt jeg kan," sier han og ser på Isac med et smil av selvsikkerhet.
Isac ruller med øynene før han ser ned på fatet sitt og tar oppmerksomheten sin bort fra Mats.
"Men Mats," sier jeg og tar på armen hans svakt for å få han til å se på meg.
Han ser på meg og jeg fortsetter med hva jeg skulle spørre om,"var det noe du lurte på?""Ja," svarer han og snur ryggen sin mot Isac, hans fulle oppmerksomhet på meg.
"Jeg lurte på om når du skulle dra, var det i kveld du sa det var?"Jeg nikker,"ja, det er klokken seks i kveld," sier jeg,"Isac liker ikke å stresse," hvisker jeg til han og Mats ler kort.
"Det skjønner jeg," sier han og peker bak seg hvor Isac sitter og tygger på maten sin,"dere sitter og spiser frokost klokken 12 om morgenen. Det å stresse er ikke helt hans greie," sier han og ler svakt.
Jeg ler med og rister på hodet,"nope. Der har du Isac, den mest avslappende personen jeg vet av."
"Jeg vet dere snakker om meg," sier Isac og ser på oss,"og forresten, jeg er avslappende.. Men også stolt av det, Nina Pettersen!"
--------------
Har skrivesperre, så det det ble ikke akkurat det beste kapittelet jeg har øagt ut
MenmenBedre lykke neste gang hehe
Ok hade
dagens råd:
HOPE
Hold On, Pain Ends
YOU ARE READING
Need control (bok nr. 2)//Isac Elliot
Fanfiction(Du må lese No control før denne) Tre år har gått. Nina har nok en gang funnet kjærligheten, mens Isac er en verdenskjent popstjerne. Hva skjer når disse to møtes igjen etter tre lange år? Vil de gi forholdet deres en siste sjanse, eller velger de å...