"Deg og Isac? Til LA?" spør Mats etter jeg har snakket om hvor mye jeg gleder meg til høstferien. Jeg har aldri vært i USA, så det kommer til å bli litt av en reise.
"Ja!" sier jeg glad med et stort smil,"jeg skal til USA, Mats!"
Han gir meg et blikk fra sofaen mens jeg sitter på gulvet og bretter klærne mine.
Dette er en standard; jeg som bretter klærne mine på gulvet mens han ligger på sofaen og holder meg med selskap."Ja, jeg hører hva du sier, det er bare det at tanken på at du skal reise sammen med Isac som bekymrer meg," sier Mats og jeg smiler smått til han.
"Jeg og Isac er venner, Mats. Og han lovet meg at han ikke skulle prøve seg på meg, så du trenger ikke å bekymre deg," sier jeg mens jeg legger fra meg en ny brettet bukse og starter på en genser.
"Men hva om han prøver seg? Man vet aldri når det gjelder dere to, dere har jo vært sammen," sier han og jeg føler meg litt irritert over at han ikke kan stole på meg.
Selv om han har all rett til å være bekymret, jeg har jo vært utro mot han en gang.
Med Isac. Den personen jeg skal reise sammen med om bare noen dager.
Herregud... Det høres ikke bra ut.Jeg legger fra meg genseren og går til sofaen med et lite smil hvor Mats ligger.
Jeg setter meg ned ved siden av han på kanten av sofaen og ser på han mens han ser på meg.
"Hva kan jeg gjøre slik at du slipper å bekymre deg?" spør jeg mens jeg stryker hånden min gjennom håret hans.Han tar hånden min og kysser den før han smiler til meg,"du kan gi meg et lite kyss?" svarer han, men det kommer mer ut som et spørsmål.
Jeg ler kort før jeg bøyer meg ned og gir han et lite kyss på leppene. Jeg skal til å trekke meg, men han legger hånden sin bak nakken min og trekker meg nærmere han slik at kysset blir dypere og mer intens.
"Nina," mumler han i kysset etter en liten stund og jeg trekker meg unna for å høre hva han har å si.
Han puster kort ut,"unnskyld, men jeg klarer ikke å slutte og tenke," sier han og høres like bekymret ut som istad mens jeg puster ut.
"Dere to har vært sammen, og-""Mats," avbryter jeg,"jeg er sammen med deg," sier jeg og kysser han kort på leppene,"jeg kommer ikke til å såre deg igjen. Jeg lover."
-------------
"Deg og Nina? Til LA?" spør mamma og ser overrasket på meg med et smil.Jeg nikker og smiler tilbake,"jepp. Jeg har snakket med Frode, og han synes det var en god idé," sier jeg før jeg fortsetter,"siden hun skal bare være der i en uke, så er det ikke noe problem med at hun blir med," sier jeg fornøyd og mamma smiler til meg.
Jeg og mamma har snakket i nesten hele dag. Og det er ganske hyggelig også. Hun smiler mye mer enn det hun gjorde før, og hun virker på en eller annen måte stolt av meg også.
Da kan jeg trygt si at jeg har forandret meg mye den tiden jeg har vært her, og jeg angrer meg ikke et sekund på at jeg kom hit.Mamma drikker litt fra tekoppen sin før hun legger den ned på kjøkkenbordet og ser på meg med et smil,"så dere to er venner?"
Jeg nikker og smiler tilbake mens jeg holder rundt glasset mitt som er halv full med vann,"jeg tror både jeg og Nina er på godt spor igjen, og det er ikke så ille å være venn med henne heller."
"Så bra, Isac. Så bra at dere to er venner."
Jeg bare smiler tilbake før jeg ser ned på glasset mitt og tenker stille for meg selv.
Å være venn med Nina er ikke så ille? Så klart er det er vanskelig å la være og kysse henne hver gang hun gir meg det smilet som gir meg de dumme sommerfuglene i magen.
Eller latteren hennes, som man ikke blir lei av uansett hvor mange ganger man hører den.Men vi er venner. Vi er venner som en gang i tiden var sammen med følelser som man ikke kunne beskrive.
Jeg og Nina Pettersen er venner. Og det føles jævlig godt å kunne innse at man kan komme seg videre uten å la følelser komme i veien.
"Jepp, kan ikke si meg uenig der, mamma," sier jeg og ser opp fra glasset med et smil.
-----------------
Tusen takk for at du leser og stemmer. Du aner ikke hvor mye det betyr for meg <33Maraton er over for denne gang, og jeg håper du liker historien min så langt. Bare kommenter om det er noe ;))
Ok hade
Dagens råd:
Drit i hva andre mener, og vær deg selv ✌️ det er det beste rådet man kan følge
VOCÊ ESTÁ LENDO
Need control (bok nr. 2)//Isac Elliot
Fanfic(Du må lese No control før denne) Tre år har gått. Nina har nok en gang funnet kjærligheten, mens Isac er en verdenskjent popstjerne. Hva skjer når disse to møtes igjen etter tre lange år? Vil de gi forholdet deres en siste sjanse, eller velger de å...