"So macam mana date semalam?" Reena mengusik.
"Hmm biasa je. Aku balik terus tidur kan semalam."
"Lea, kau tolak Fayyadh lagi? Kenapalah kau buat macam tu?" Reena meneka lagi.
"Aku tak sukakan dia Reena, dari dulu sampai sekarang. Aku tak pernah sukakan dia. Hati aku dah tertutup."
"Kau tak boleh macam ni Lea. Sampai bila kau nk buat dia tertunggu?"
"Sampai dia cari orang lain and bosan tunggu aku." Lea membalas selamba.
"Lea, aku tahu. Kau tutup hati kau sebab sakit yang pernah kau rasa and kau tak sampai hati kan? Kau taknak aku anggap kau perampas macam dulu kan?"
Lea termenung sejenak. Panggilan perampas memang sinonim dengannya suatu masa dulu. Hakikatnya dia tetap merasa dia merampas Fayyadh daripada Reena walaupun sebenarnya dia sendiri menolak Fayyadh.
Flashback Start
"Hi Reena. Morning. Sorry semalam aku balik dulu. Aku tak biasa majlis macam tu."
"Stay away from me, Mel."
"Eh kenapa ni Reena? Kau okay tak? Kau ada masalah ke?" Mel hairan dengan sikap Reena yang angin pagi ini.
"Masalah aku ialah kau. Kau tanya diri kau sendiri." Reena mengambil bukunya dan berlalu pergi dari cafe.
"I hate you, Mel!" Reena menjerit tatkala melihat cermin di tandas.
"Woo, what happen Reena? Mana bestfriend you?" Hana mencelah sebaik mendengar Reena melepaskan geram."Dah takpayah sebut nama dia. Aku taknak dengar lagi." Nada Reena agak tegas.
"Come on Reena. Just tell me. Who knows you akan lebih tenang?" Hana masih memujuknya untuk menceritakan hal sebenar.
Terbeliak biji mata Hana mendengar cerita Reena. Cerita yang sangat panas. Kebencian Reena terhadap Mel meluap-luap. Hana berfikir inilah masanya untuk dia memanfaatkan situasi untuk dapatkan Fayyadh.
"Its okay, Reena. From now on, you boleh kawan dengan i and Fisya. Kitaorang taklah sekejam anak badak tu. Kawan makan kawan. So we should call her 'perampas', right?" Hana memberi cadangan. Reena hanya bersetuju.
Mel agak sedih. Reena yang selama ini ceria setiap pagi mula berubah menjadi panas baran. Banyak kali Mel menegur namun Reena hanya menjeling ke arah Mel. Apa yang aku buat?
"Oh, look at there. Perampas!" Hana menunjukkan Mel yang sedang duduk sendirian membaca nota. Semua gadis tertumpu ke arah Mel dan tertanya-tanya kenapa perempuan itu dipanggil seorang 'perampas'.
"Kenapa kau panggil aku perampas hah?!" Mel menengking Hana didepan orang ramai.
"Betul apa, kau tu perampas! Kawan makan kawan! Jahat."
"Eh, kau siapa nak cakap aku macam tu?! Bila masa aku jadi perampas hah?!" Mel menengking bertubi-tubi.
"Kau tak ingat, semalam kau dengan Fayyadh berduaan kat pondok. Sesi meluahkan perasaan. Padahal kau tahu kan, Reena kawan baik kau sendiri sukakan Fayyadh?" Ujar Hana. Reena hanya sembunyi di belakang Hana.
"What? Macam mana korang tahu aku jumpa Fayyadh semalam? And Reena, aku tak tahu kau suka Fayyadh. Kau tak pernah sekalipun bagitahu aku."
"I was there, Mel. Aku nampak dan dengar segala perbualan korang semalam. Kau bukan tak tahu tapi kau pura-pura! Aku tak sangka kau sanggup rampas apa yang aku suka. Selama ni aku ikutkan je kehendak kau. Ini yang kau balas?!" Reena kembali mengherdik Mel. Dia sudah berani maju ke depan. Semua jari dituding ke arah Mel.
YOU ARE READING
GEMUK fabulous!
Teen FictionMel atau nama gelarannya Comel. Seorang gadis yang agak gemuk dan happy go lucky. Kehadiran Naufal membuka pintu hatinya. Walaupun sekadar cinta monyet dia cuba mendapatkan Naufal. Halangan terbesarnya Fisya gadis bersaiz S. Satu kejadian memalukan...