Chapter 30 : Fairytale

22.7K 755 32
                                    

"Goodmorning makcik penjual gula-gula kapas."

Makcik? Dulu tak panggil makcik pun. Dah berkedut ke?

"Awak tak rindu saya ke? Tak bangun pun saya kejut. Merajuklah macam gini." Naufal mencebik.

"Saya dah bangun lah sayang, kenapa balik tak bagitahu ni? Kata balik next week? Sampai majlis Reena dengan Fayyadh pun awak cakap tak boleh datang." Perli Lea.

"Suprise! Terkejut tak? Ahaa saja je bohong awak. Dah nama pun suprise kan. Takkanlah saya taknak datang hari bahagia sahabat-sahabat saya."

"Suprise sangat." Lea menunjukkan muka annoyingnya kepada Naufal.

"Awak jangan nak nakal eh, saya cubit hidung awak merah macam badut kang."

"Nak cubit? Kejarlah saya." Lea bangun dari katil terus berlari keluar bilik.

"Sayang, jangan lari-lari. Awakkan pregnant. Kesian baby kat dalam tu. Awak kena ingat sekarang awak kandungkan satu nyawa lagi. Be careful." Pesan Naufal. Dia tidak mengejar Lea seperti selalu.

"Alaa baru nak main kejar-kejar."

"Eh sebut pasal Reena, kejap lagi majlis akad nikah dorang kan. Awak tunggu apa lagi? Bersiap cepat sayang."

×××××

"Alhamdulillah dah ada geng isteri-isteri. Tak lama lagi bakal jadi geng mak-mak. Hee." Usik Lea.

"Tahu takpe. Siapa sangka orang yang aku kejar zaman dulu datang melamar aku sendiri. Bahagia sangat aku rasa." Reena meluahkan apa yang terbuku dihatinya. Wajahnya memang berseri hari ini.

"Congrats Reena. Saya doakan awak bahagia." Suara seseorang menyapa.

"Lah Raihana awak rupanya. Come duduk sini. Awak pun pengantin baru kan." Lea melambai tangannya mengajak Raihana duduk di katil.

"I cant wait to have a baby. Zarif suka budak-budak." Raihana menyatakan hasratnya.

"InShaaAllah, Raihana. Keep pray and doa okay?"

"Kau rehatlah dululah. Lepas Zuhur nak bersanding pula. Aku dengan Raihana keluar dululah. Ingat, nak naughty tunggu malam." Lea mengusik Reena. Merah padam mukanya menahan malu.

"Fayyadh, pergilah teman Reena. Dia sorang-sorang tu." Lea berlalu sambil mengusik Fayyadh pula.

"Sayang, awak jangan nakal boleh tak? Nak kena ni." Hidung Lea ditarik.

"Sakitlah. Tengok haa merah tu." Lea menjulingkan mata untuk melihat hidungnya.

"Seronok tengok korang manja-manja macam ni. Lepas ni giliran aku pulak." Fayyadh ketawa kecil. Saudara mara mula datang memenuhi rumah Fayyadh.

"Zarif, kalau tak kerana kau mungkin aku tak dapat bersama dengan Lea sekarang. Terima kasih banyak." Naufal memeluk bahu Zarif.

"Tak ada apelah, Naufal. Aku ikhlas. Aku kan pernah buat silap dengan kau jadi aku bertekad akan buat apa saja untuk tebus kesalahan aku."

Tema taman bunga lavendar menjadi pilihan Fayyadh dan Reena membangkitkan lagi suasana romantik. Reena dan Fayyadh bagai pinang dibelah dua.

×××××

"Sayang, bangun." Naufal berbisik ke telinga Lea.

"Alaa janganlah kacau. Harini kan hari cuti. Tidurlah balik awak." Lea menarik selimut kembali.

"Suprise!" Naufal menghulurkan sesuatu.

"Apa ni? Pakej percutian bulan madu di Istanbul, 3 hari 2 malam." Lea membaca dalam keadaan mamai lagi.

GEMUK fabulous!Where stories live. Discover now