Fayyadh :
Lea, awak dah tidur? Saya tetap tunggu awak sampai bila-bila. Saya nak awak tahu, saya selalu sayangkan awak.Lea :
Fayyadh, i think i dont want to discuss this matter. Forget about it.Fayyadh :
Bukan mudah saya nak lupakan semua tentang awak. Awak sendiri masih teringatkan 'dia' kan? Samalah macam saya selalu ingatkan awak.Lea :
Enough Fayyadh. Masalah kita tiada kaitan dengan 'dia'Fayyadh :
'Dia' ada kaitan. Disebabkan dia awak tak boleh terima saya. Padahal dia hanya tahu memberi segala sakit dan buat awak derita.Lea :
Watchout your mouth Fayyadh. At least dia pernah buat saya bahagia. Walaupun sekejap. Dah. Saya nak tidur. Bye.Lea geram. Berani Fayyadh mengungkit kisah lama. Kegagalan Lea menerimanya orang lain yang dipersalahkan. Tak dinafikan sedikit sebanyak hatinya masih teringatkan 'dia' tu. 'Dia' yang pernah bahagiakan Lea.
Flashback Start
Apalah nasib aku harini. Masalah Fayyadh. Masalah Reena dan sekarang... Naufal tak sukakan aku sebagaimana aku sukakan dia. Dada Mel terlampau sesak dengan masalah yang dihadapinya.
Tingkap biliknya dibuka sedikit. Angin malam masuk memberikan ketenangan kepada Mel. Kereta itu macam kenal?
"Assalamualaikum. Amelia?"
Mel berlari turun ke bawah sebaik terdengar sesorang memanggil namanya.
"Siapa tu Mel? Malam-malam datang. Cuba tengok." Tanya ibunya.
"Entahlah ibu. Kejap. Mel buka pintu."
Naufal? Apa dia nak datang rumah malam-malam ni? Hish! Cari penyakitlah. Kalau abah nampak macam mana.
"Err ibu... boleh tak Mel jumpa kawan Mel kat depan sekejap?"
"Budak lelaki kan? Tanya abahlah dulu." Ibunya mengalihkan pandangan ke arah suaminya yang sedang duduk mentelaah buku tebal di sofa.
"Pergi je Mel, abah izinkan. Jangan lama-lama. Jiran tengok tak elok."
Mel keluar dengan senyuman yang tipis. Dia menyapa Naufal yang sedang kelihatan gelabah semacam.
"Waalaikumussalam. Kenapa awak datang ni? Kan dah malam?" Mel menegur Naufal sambil berpeluk tubuh.
"Err saya... okay Amelia. Saya tahu ini bukan masa yang sesuai tapi saya nak cakap jugak."
Pelik? Naufal ni dah kenapa?
"Okay, apa yang mustahak sangat sampai kena cakap malam ni jugak?" Mel kembali menyoal Naufal.
"Amelia, saya... saya..."
"Saya apa?!" Mel mengherdik Naufal yang gagap.
"Saya sukakan awak jugak! Haa saya sukakan awak Amelia. Awak tak bertepuk sebelah tangan. Saya pun rasa apa yang awak rasa. Saya sedar perasaan ni wujud sejak pertama kali saya jumpa awak. Saya suka makan coklat dengan awak." Ujar Naufal.
Mel tersentak dengan pengakuan Naufal. Aku mimpi ke ni? Mel cuba mencubit lengannya. Aduh! Sakit. Aku tak mimpi.
"Awak ni mimpi ke Naufal? Ke awak tengah pening-pening?" Mel seakan tidak percaya.
"Tak Amelia. Saya waras. Saya sedar. Saya sukakan awak. Saya cintakan awak. Saya tahu kita masih muda. Saya akan tunggu awak Amelia. InShaaAllah habis belajar saya hantar rombongan meminang awak. Kita ikat dalam setahun dua ke and then kita nikah. Macam mana?"
YOU ARE READING
GEMUK fabulous!
Teen FictionMel atau nama gelarannya Comel. Seorang gadis yang agak gemuk dan happy go lucky. Kehadiran Naufal membuka pintu hatinya. Walaupun sekadar cinta monyet dia cuba mendapatkan Naufal. Halangan terbesarnya Fisya gadis bersaiz S. Satu kejadian memalukan...