"You better stop it, Alexea. Ini bukan negara kau, aku tak campur ye. Aku dah minta maaf dengan Naufal and isteri dia." Zarif jujur selamba saja.
"What? How dare you! Ergh!" Alexea mendengus marah. Rahsianya kini terbongkar. Segala cara yang dia guna untuk rosakkan hubungan Naufal tidak menjadi, semuanya gara-gara mulut Zarif.
"The best selection, aku tak dapat Naufal then isteri dia pun tak akan dapat. Simple! Haha." Alexea mula ketawa jahat. Persis orang hilang akal.
"Are you insane, Alexea! Jangan buat kerja bodoh. Kalau mereka mati, kau akan digantung sampai mati!" Bentak Zarif.
"I dont care, Zarif! Hidup aku dah musnah."
Zarif meninggalkan Alexea ditaman. Alexea semakin gila. Dia terlalu obses dengan Naufal. Zarif mengeluarkan handphone berjenama Samsung. Dia mendail nombor Naufal.
"Kau nak apa ni?" Jawab Naufal kasar.
"Aku cuma nak kau berjaga-jaga. Alexea tengah cari kau. Dia akan buat apa saja untuk pastikan kau dan Lea terpisah. Tolong jaga diri ye? Aku cuba halang dia semampu aku."
Panggilan daripada Zarif terhenti. Naufal mula rasa tidak sedap hati. Gelak tawa Lea diperhatinya lama. Lea membuka penutup bekas bubur. Sebelum menyuap bubur itu ke mulut Naufal, Lea sempat meniup supaya mulut suaminya tidak melecur.
"Siapa yang call tadi?"
"Haa, client. Dia tak tahu saya cuti sakit." Naufal segera berdalih.
"Oh, dah awak kena makan bubur ni. Biar cepat sihat. Nanti dah discharge saya janji, kita akan mula hidup baru." Lea tersenyum manis.
Dalam pada ketawa Naufal berasa risau. Bila-bila masa saja, Alexea boleh datang dan membunuh Lea.
"Sayang, kalau apa-apa jadi pada saya. Awak akan cari pengganti ke?" Soal Naufal tiba-tiba.
"Ish! Apa awak merepek ni? Awak kan dah nak sihat. Dokter pun dah sahkan emosi awak makin stabil. Dont worrylah." Lea menyuapkan lagi bubur kepada suaminya.
"Hello mak nenek. Saya cakap 'kalau'. Banyak pulak potpet dia." Naufal mencuit hidung Lea sehingga merah.
"Oh cakaplah kalau. Em kalau eh, em entahlah. Tak dapat digambarkan. Saya tak pernah bayangkan awak takde. Saya selalu bayangkan kita akan bersama, ada baby ramai-ramai and bahagia sehingga akhir hayat." Jawab Lea sambil berangan lagi.
"Amboi imaginasi. Tinggi sangat tu harapan sayang. Saya pun harap benda yang sama. Lea, kalau saya takde saya nak awak tahu saya akan selalu jenguk dan belai awak. Cuma saya tak mampu nak bahagiakan awak. Naira Amelia, saya sayang awak tau." Hidung Lea dicubit lagi berkali-kali.
Buang tebiat ke suami aku? Dari tadi berkalau-kalau.
××××
"Alexea! No! Jangan buat perkara bodoh! Ingat Tuhan awak." Tangan Alexea dipegang kasar oleh Zarif.
"Tepilah! Aku nak selesaikan apa yang patut. Dont teach me! Let me go!" Alexea seboleh-boleh berusaha meloloskan diri daripada Zafri.
Zafri terleka sedikit saja, Alexea cepat-cepat menyelit masuk ke dalam kereta. Enjin dihidupkan. Alexea terus memecut laju sebaik saja tahu lokasi Naufal dimana. Tanpa berlengah lagi, Zafri juga memecut laju keretanya menahan Alexea.
Semakin laju Alexea memecut, semakin dia gila. Perasaan dendamnya membuak-buak. Zafri berulangkali minta dia berhenti ke bahu jalan namun lansung tidak diendahkan.
YOU ARE READING
GEMUK fabulous!
Teen FictionMel atau nama gelarannya Comel. Seorang gadis yang agak gemuk dan happy go lucky. Kehadiran Naufal membuka pintu hatinya. Walaupun sekadar cinta monyet dia cuba mendapatkan Naufal. Halangan terbesarnya Fisya gadis bersaiz S. Satu kejadian memalukan...