"Lea, esok anak saya akan mula bekerja dengan saya. Saya harap awak mampu tunjuk ajar kepada dia ye." Ujar Dato Nasir.
Anak? Tak lain tak bukan. Mesti Naufal! Macam mana kalau dia kenal aku?
"Dato nak apa jumpa kau tadi?"
"Adelah. Rahsia. Hee."
"Alaa. Kau ni. Dengan aku pun nak rahsia bagai.
"Okaylah. Anak Dato Nasir, esok dah mula masuk kerja. Maksudnya boss baru kitalah."
"Oh! Mesti handsomekan!" Reena teruja.
Handsome? Hati busuk nak buat apa.
×××××
"Naufal dah ready nak masuk pejabat esok? Papa dah minta pekerja harapan papa tunjuk ajar Naufal."
Pekerja harapan? Something like award pekerja terbaik!
"Pekerja harapan? Jangan percaya sangat papa. Boleh jadi dia tu buat perangau belakang papa." Naufal mengesyaki.
"Papa kenal Lea tu macam mana. Dia kerja dengan papa dah dua tahun tapi still rendah diri. Bukan macam pekerja lain. Berlagak. Pangkat naik sikit mulalah hidung tinggi." Jelas Dato Nasir.
Jadi the best worker tu namanya Lea? Interesting.
Flashback Start
"Alexea, takecare. You always be my bestfriend." Kata Naufal sebelum meninggalkan sahabatnya sebaik saja tamat pengajiannya.
"Of course. I'm also gonna miss you, your hot body and hot touch." Alexea mengusap dada Naufal.
Dia mula lagi. Perempuan mat salleh ni benar-benar gila.
"Alexea please, behave yourself. So Naufal, keep in touch yaaa. Dont forget to call us." Pesan Roxanne.
Roxanne memang berbeza dengan Alexea. Dia lebih relax dan penuh sopan santun. Walaupun dia bukan orang islam, maruahnya dijaga. Tepat pilihan Zarif.
"Lepas aku fikirkan haritu, aku rasa aku serius nak memperisterikan Roxanne. Balik Malaysia aku bincang dengan parent aku. Apa-apa aku terus call kau." Ujar Zarif.
×××××
"Ya Allah adik! Sihat? Macam mana perjalanan tadi?" Kak Nuha memeluk tubuh adiknya. Teramat rindu berjauhan dengan adik kesayangan.
"Dah jom balik. Ibu dengan abah dah tak sabar tau nak jumpa adik."
Dalam perjalanan kepoh mulut Lea menceritakan itu ini. Selepas pembedahan Lea, mereka sekeluarga terus balik ke Malaysia. Lea dijaga oleh kakak ipar abahnya Aunty Ross isteri Pakcik Halim.
"Ini rumah kita ke akak? Ya Allah besarnya!" Terbeliak mata Lea memandang sebuah rumah banglo dua tingkat didepannya.
"Ya adik. Ini rumah kita. Jauh bezakan dari rumah lama dulu?" Soal Kak Nuha. Rumah yang hancur akibat kebakaran dulu masih tersimpan begitu banyak kenangan.
"Anak ibu dah balik!" Puan Naimah mendapatkan Lea yang masih teruja melihat sekeliling rumah ini.
"Adik pun rindukan ibu. Rindu sangat." Dahi ibunya dikucup berulangkali.
"Amboi adik bukan main, duduk overseas rambut pun dah karat-karat eh?" Tegur Abang Nazrin. Seorang perempuan berdiri disebelah abangnya.
"Siapa tu abang?"
"Oh ini abang kenalkan bakal isteri abang, Kak Suhaila."
Perempuan itu menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan Lea. Kelihatan akak ini baik.
YOU ARE READING
GEMUK fabulous!
Teen FictionMel atau nama gelarannya Comel. Seorang gadis yang agak gemuk dan happy go lucky. Kehadiran Naufal membuka pintu hatinya. Walaupun sekadar cinta monyet dia cuba mendapatkan Naufal. Halangan terbesarnya Fisya gadis bersaiz S. Satu kejadian memalukan...