"Lea, please. Dengar penjelasan saya pasal semalam. Okay saya minta maaf. Saya geram. Awak still nak bela dia even apa yang dia buat kat awak dulu."
"Dah lah Fayyadh. Saya takde mood nak cerita pasal semalam. Fayyadh, listen here. Awak tunggu lama macam mana pun, saya tetap takkan terima awak. Yes awak memang baik, saya hargai kebaikkan awak. Keikhlasan awak but saya tak sanggup nak rampas awak daripada Reena. She still loves you. Give her a chance. Only one, she really loves you." Jelas Lea.
Butang lif ditekan oleh Lea. Dia malas berbincang dengan Fayyadh. Hatinya masih sama. Tiada ruang untuk Fayyadh.
The truth sekarang ini, Reena masih mencintai Fayyadh. Lea sungguh tidak sampai hati. Dia masih ingat ketika Fayyadh menceritakan perkara sebenar. Alhamdulillah. Penyelamat keadaan.
Flahback Start
"Amelia, awak taknak cakap dengan Fayyadh lagi ke? Dah berbulan awak jauhkan diri dari dia." Naufal menegur Mel. Aiskrim kon coklat dihulurkan kepada Mel.
"No. Biarlah dia. Dia yang timbulkan masalah. Unless... kalau dia ceritakan perkara sebenar kepada Reena and dia pura-pura mengaku dia ada perasaan pada Reena."
"Ish. Tak bolehlah macam tu. Dia tak cintakan Reena. Kan tak elok tipu Reena lagi." Naufal tidak bersetuju dengan cadangan Mel. Mel hanya selamba. Aiskrim kon tadi sudah hampir habis.
×××××
"Hi Fayyadh. Kesian you. Lately ni i tengok you asyik sendiri je. I kan ada." Hana melentokkan tubuhnya sedikit. Tangannya meraba dada Fayyadh yang agak sasa.
"Saya kusut. Masalah dengan Mel and Reena tak settle lagi." Fayyadh mengalihkan kembali tangan Hana yang mula menjalar ke tempat lain. Pipi Fayyadh diusap perlahan.
"Ouh. I tahu. Kalau you tak keberatan. I boleh tolong you. I kan rapat dengan Reena sekarang. Later i advise her. By the way today Fisya's birthday. I hope you can join us. Hana menegakkan kembali tubuhnya. Rambutnya dirapikan.
"Serious?! Awak nak tolong? Thank you Hana. See you tonight. Anything you just call me, okay?" Fayyadh beredar dari situ. Hana mula bangga dia sudah menjalankam misi pertamanya.
"Reena, i ada benda nak cakap sikit ni. You know what? I dapat tahu kan, Mel makin gedik dengan Fayyadh tau. Ada yang nampak dorang pegang tangan. Alah Mel tu mulut je cakap tak, padahal. Gatal." Hana mula menabur fitnah. Hasratnya mahu Reena melenting dan maki Mel.
"Dia memang dah melampau! Makin kita gertak dia, makin dia menjadi. So, apa plan kau?"
"Macam ni, i rasa i akan berdepan dengan dia. Cakap apa yang you tak suka and menyampah dengan perangai dia. Okay?"
"Why not aku je semuka dengan dia?" Reena kembali bertanya.
"Jangan Reena. Biar i je bagi pengajaran sikit dekat perempuan tak tahu malu tu!"
"Hana, come on! We're late. Today is my birthday party, remember?" Fisya mula merasakan Reena sekarang asyik mendapat perhatian sahabat baiknya. Hana semakin dekat dengan Reena berbanding dengannya. Dia tahu apa tujuan Hana dekat dengan Reena. Kalau tak kerana Fayyadh, mana mahu dia berkawan dengan orang seperti Reena. Pakaian saja kolot.
"Oh Reena, you dijemput. Datang jelah." Fisya sempat mengajak walaupun sebenarnya tidak ikhlas.
"Ada Fayyadh. Just come yaa Reena."
YOU ARE READING
GEMUK fabulous!
Teen FictionMel atau nama gelarannya Comel. Seorang gadis yang agak gemuk dan happy go lucky. Kehadiran Naufal membuka pintu hatinya. Walaupun sekadar cinta monyet dia cuba mendapatkan Naufal. Halangan terbesarnya Fisya gadis bersaiz S. Satu kejadian memalukan...