"Makan jelah Reena. Tunggu Fayyadh memang tak jadi kerja. Orang busy kan."
Mata Reena masih tercari-cari susuk tubuh Fayyadh yang berjanji untuk makan tengahari sekali dengan dia dan Lea.
"Sorry korang! Busy sikit. Klien dari Jepun datang. Ada discussion sikit. Jom order makan!"
"Kitaorang dah habis makan Fayyadh. Dah kau order lah." Ujar Reena.
"Alaa. Tak best lah." Fayyadh mencebik.
"Dah kau yang lambat." Lea mencelah.
"Eh korang tahu tak, aku jumpa Hana. Dengan suami dia. Aku hampir tak cam dia. Makin 'ummphh'."
"Apa yang 'ummphh'?" Tanya Lea.
"Makin tembamlah."
"Padan muka dia. Dulu selalu ejek Mel. Sekarang kau rasalah!" Reena mengejek.
"The best part is anak dia tu bukan anak suami dia. Means dia kena rogol and ada lelaki yang sanggup bertanggungjawab."
"What?! Haa padanlah. Balasan." Reena sempat mengejek lagi.
"Reena. Tak baiklah macam tu. You Naufal. Tak baik bukak aib orang. Apa ni?" Suara Lea mulai tegas.
Keadaan Hana sekarang sedikit sebanyak mengingatkan kisah lama berkaitan Fisya. Muslihat Fisya untuk mendapatkan Naufal.
Flashback Start
"Anak siapa?!"
"Tell us the truth sayang."
Fisya masih berdiam diri. Kepalanya memikirkan sesuatu.
"Anak Naufal daddy, mummy."
"Kurang ajar! Takpe. Nanti daddy ajar budak tu!"
"Daddy jangan! Please..." Fisya menarik tangan daddynya yang sedang berang.
Kereta mewah tiba di perkarangan rumah Naufal. Kebetulan Naufal dan keluarganya sedang berehat di ruang tamu.
"Anak Dato dah buat tak senonoh dengan anak perempuan saya! Saya nak Naufal bertanggungjawab. Kahwin dengan Fisya!"
"Bawak bertenang Tan Sri. Benda nikah kahwin jangan dibuat main. Tan Sri yakin ke Naufal yang mengandungkan Fisya? Saya kenal anak saya."
"Siapa nak mengaku kalau dah buat salah?! 3 minggu lagi majlis pernikahan berlansung. Muktamad."
"Tapi Tan Sri, saya tak pernah pegang sikit pun tangan Fisya apatah lagi nak sentuh tubuh Fisya? Ya Allah."
"Saya tak peduli. Fisya dah pun mengandung dan dia cakap itu anak Naufal."
Naufal terduduk. Masalah apa lagi yang datang. Papanya kelihatan tegang.
"Apa susah, kahwinkan jelah Fisya dengan Naufal. Saya memang dah yakin Fisya jodoh Naufal." Datin Liza mencelah.
Fisya berpura-pura menangis. Lakonan yang hebat. Datin Liza menggosok belakangnya.
×××××
Mata Mel meliar mencari Naufal. Lelaki itu sedang duduk di cafe. Buku didepannya diselak laju.
"Awak okay? Macam takde mood je?" Mel menegur.
"Eh, Amelia. Sorry saya tak perasan. Takde apa awak. Biasalah mood pagi kan." Naufal tersenyum memandang Mel. Mel yakin itu senyuman 'bermasalah'.
"Goodmorning future husband! Oh cant wait to be your wifey."
Terbeliak mata Mel mendengar 'future husband'.
YOU ARE READING
GEMUK fabulous!
Teen FictionMel atau nama gelarannya Comel. Seorang gadis yang agak gemuk dan happy go lucky. Kehadiran Naufal membuka pintu hatinya. Walaupun sekadar cinta monyet dia cuba mendapatkan Naufal. Halangan terbesarnya Fisya gadis bersaiz S. Satu kejadian memalukan...