Puas Lea mundar mandir dari tadi. Nurse dan Dokter belum keluar sejak dari tadi. Kenapa dia tak bergerak? Salah aku ke?
Tidak lama kemudian keluarga Lea dan Naufal tiba. Datin Liza yang paling panik. Ibu mendekati Lea. Berulangkali ditanya Lea hanya mampu menggeleng kepala saja.
"Dokter, macam mana suami saya?!" Lea terus menerpa dokter yang baru keluar daripada bilik.
"Not good. Bad depression. I guess before he collapse, he must be really sad or keep blaming hisself. Saya dah suntik ubat penenang. Kita bagi dia rehat dulu." Terang Dokter panjang.
Sedih? Bukan sepatutnya aku yang sedih. Kenapa terbalik pula? Ergh! Lea mendengus. Dalam pada dia marah, masih terselit sekelumit rasa simpati dan risau.
"Apa yang dah jadi ni, Lea?"
Lea masih duduk dan berdiam diri. Dia tak mahu membebankan keluarganya dengan masalah rumahtangga mereka.
"Lea jawablah. Jangan senyap je. Abang nak tahu." Nazrin mendekati adiknya.
"Haa Fayyadh, Reena. Takkan kau tak tahu apa yang jadi? Jujurlah." Abah mula beralih tanya kepada dua orang sahabat baik Lea.
"Saya tak tahu pakcik. Saya cuma tolong bawak Naufal datang sini je. Maaf pakcik." Bohon Fayyadh. Rasanya tak manis buka aib rumahtangga orang.
×××××
"Ish! Mana Naufal ni. Nak lari daripada aku? Berani buatlah!" Alexea mendengus kasar. Handphone mahalnya diletak dengan kasar. Sepatutnya hari ini mereka berjumpa dirumah Alexea.
Telefon Alexea berdering. Pantas saja tangan dia mencapai kembali.
"Hello? Who is this?"
"Hello. Alexea. Its me Roxanne. Sorry my muslim name Raihana. Saya dengan Zarif ada di Malaysia. Can i meet you?"
"Oh sure. Later i text my adress." Alexea menjeling. Dia sejujurnya tidak pernah sukakan Roxanne. Roxanne selalu mengatur apa yang harus dilakukan dia lakukan. Seolah-olah Roxanne menjadi ibu pengantinya di London dulu.
Dingdong!
"Naufal! It must be him! Tunggu sayang. I'm coming." Alexea berlari turun ke bawah membuka pintu.
Roxanne? Ergh! Sucks.
"Hi babes. I miss you so much. By the way, Zarif and me are getting marry next month." Gadis bertudung itu memeluk Alexea tiba-tiba.
"Oh really? Congrats for both of you."
"Sayang, i left my phone!" Roxanne menepuk dahinya.
"Nah kunci kereta. Pergi ambik." Zarif menghulurkan kunci kereta kepada tunangnya.
Alexea dan Zarif saling berpandangan. Masing-masing membatukan diri.
"So, what are you doing here? Cari Naufal?" Zarif meneka.
"Good you know. By the way, thanks tolong i perangkap Naufal. Kalau tak kerana idea kau, aku takkan mungkin bersama Naufal lagi. Walaupun dia tak rosakkan aku lagi."
"Just shut up! What if Raihana dengar?" Suara Zarif mulai tegas.
"Fine. Inikan rahsia kita berdua. Aku takkan bocorkan." Alexea merenung Zarif tajam.×××××
"Lea. Naufal panggil masuk dalam." Arah Dato Nasir.
Langkah Lea perlahan menuju masuk ke dalam bilik Naufal.
YOU ARE READING
GEMUK fabulous!
Teen FictionMel atau nama gelarannya Comel. Seorang gadis yang agak gemuk dan happy go lucky. Kehadiran Naufal membuka pintu hatinya. Walaupun sekadar cinta monyet dia cuba mendapatkan Naufal. Halangan terbesarnya Fisya gadis bersaiz S. Satu kejadian memalukan...