Minsoo pun membuka pintu dan ..
Minsoo : * terkejut *
Buah tangan yang dibawa olehnya terlepas dari tangan dan jatuh ke lantai .
Suho : * terkejut *
Minsoo : * tutup muka *
Minsoo terasa mukanya panas membahang .
Suho masuk ke dalam bilik air semula . Dia tak pkai bajuuu nampak roti gardenia sedap dimakan ok melalut .
Minsoo : awakk ! Cepat la pakai baju .
Suho : Awakk keluar la dulu . Macam mana saya nak pakai baju kalau awak ada kat sini .
Minsoo : okok .. Saya keluar . Cepat pakai baju .
Minsoo pon keluar dari bilik Suho . Suho pon kuar dari bilik air dan bergegas memakai baju yang sudah dikeluarkan oleh Maid 2 .
Selepas sudah memakai baju , Minsoo masuk ke bilik Suho dan menghulurkan buah tangan yang dikirim ommanya ..
Suho : wah ! Gomawo .
Tiba² , Maid 2 menjerit dari bawah .
Maid 2 : Suho , mari turun makan . Ajak kawan kamu tu sekali .
Suho : Nae . Minsoo , jangan nak buad muka anak babun tertelan ubat gegat dah .. Jom turun makan . Saya tau awak mesti tengah lapar , enn ?
Minsoo : macam mana awak tahu ?
Suho : biasa la . Saya kan genius .
Minsoo : * ambik baldi * * muntah *
Mereka turun ke bawah bersama-sama untuk makan .
Keesokan harinya , di dalam kelas ..
Suho sedang membaca komik . Tiba² Chanyeol si telinga capang datang menyergah .
Chanyeol : Bbaahh !
Suho : tak terkejut langsung .
Chanyeol : lahaii . Gurau je . Ha ! Apsal kau tak datang 2 hari ?
Suho : aku jatuh tangga . Pastu , doktor bagi cuti .
Chanyeol : Aku tau , kau mesti tengah chat ngan Minsoo waktu tuh . Enn ?
Suho : Cemana kau tahu ?
Suho minum air kosong yang dibawanya dari rumah .
Chanyeol : Well . Ni kan Chanyeol . Happy Virus yang sentiasa tersenyum , sentiasa ceria , sentiasa gelak , sentiasa kacak , sentiasa comel , sentiasa tinggi dannn ... sentiasa genius !
Suho tersedak lalu air yang ada di dalam mulutnya tersembur ke muka Chanyeol .
S & C : * kaku *
Chanyeol : * marah * heol , kau ni . Habis tersembur kat muka aku yang febeles ni .
Suho : Eleh . Sapa suruh kau puji diri kau tu . Kan aku dah tersembur .
Chanyeol : Kalau ya pun nak sembur , sembur la kat Pak Cik Lay yang tengah kutip sampah tu ke , Minsoo ke . Ni kat aku jugak . Habis muka aku basah . Dah la busuk .
Suho : Dah² . Jangan nak buat muka cemtu . Jom aku temankan kau pergi tandas . Basuh muka kau yang HANDSOME SANGAT tu .
Sengaja Suho menekankan perkataan ' handsome sangat ' itu untuk memujuk si capang .
Chanyeol : Perli nampak ?
Suho : dahla . Jom . Nanti prof masuk , tak boleh pegi tandas dah . Biar muka kau cenggitu jea sampai balik .
Chanyeol dan Suho pergi ke tandas bersama-sama .
Di dalam tandas .
Chanyeol : * basuh muka *
Suho : Ha ! Baru aku ingat . Nasib baiklah tadi kau sebut nama si Pak Cik Lay uh . Aku kena bagitau dia sesuatu .
Chanyeol : apa benda yang kau nak gitau dia ?
Suho : Sorry . I can't tell you . Omma ngn appa aku tak kasi .
Chanyeol : owh . Tak pe la kalau cenggitu .
Chanyeol : Dah . Jom balik kelas . Skang waktu sapa ?
Suho : Prof. Gary .
Chanyeol : Oh . Dah la . Jom balik kelas . Nanti , Prof. tu naik angin pulak .
Suho : jom .
Di dalam kelas , semasa Prof. Gary sedang mengajar . Suho hanyut dalam lamunannya .
Suho : * ckp dlm hati * Sebelum balik , aku kena , wajib jumpa Pak Cik Lay uh . Siann dia aku tengok . Merempat sana sini .
KRINGG !
Saat yang sangat ditunggu-tunggu oleh semua murid sekolah Xoxo Highschool . Mereka mengemas buku dan barang lalu memasukkannya ke dalam bag masing² . Lalu , dengan gembira mereka keluar dari pagar sekolah . Cuma , ada segelintir pelajar yang masih belum mahu balik . Antaranya ialah Suho .
Chanyeol : Kau tak balik lagi ke ?
Suho : dah tu . Sapa yang ada kat depan kau ni ? Hantu ? Vampire ?
Chanyeol : --"
Suho : kau balik la dulu . Aku ada hal . K bye .
Chanyeol : Ok . Jumpa sok . Take care .
Suho : Aku bukan baby la --"
Chanyeol : heheh . Saja je . Kbye . Aku balik dulu . Nanti omma aku membebel pulak .
Suho : kbye .
Setelah selesai Chanyeol balik , Suho pergi ke sebuah pondok dimana Pak Cik Lay sedang berehat di situ .
Suho : Annyeong haseyo , Pak Cik . Cheoneun Suho imnida .
Pak Cik Lay : Annyeong haseyo . Kenapa kmu datang ke sini ? Tempat ni tak sesuai utk kamu . Kamu kan orang kaya . Jauh beza ngan pakcik untuk duduk kat sini .
Suho : Pak Cik jangan cakap camtu . Saya datang ke sini ada benda nak cakap . Ini pelawaan dari appa dan omma saya .
Pak Cik Lay : ape dia ?
Suho : Appa ngn omma saya ajak pak cik duduk di rumah kami bersama - sama . Pak cik duduk sana free jea . Tapi , setiap hujung minggu pak cik kena kemas halaman rumah . Pak cik sudi ?
Pak Cik Lay : err ..
_____
Nadiah_7luhan .
Vote / Comment .
♡
YOU ARE READING
[ C ] anak tong sampah° kjm
Fanfiction+ siapa je suka , hidup dalam kepalsuan ? kalau ada yang suka , meh dm aku thanks