Di rumah . Suho di dalam biliknya . Dia membuka phone . Dan membuka 'message' . Dia nak meet Chanyeol . Malam ni gak !
Cutie Junmyeon :
Weh nak meet tau kat Foodcourt JJ pukul 9 nanti .
Chapangie Yeol :
Apahal lak ?
Cutie Jumyeon :
Alah tunggu je lah .
Chapangie Yeol :
Hem tengoklah .
Suho mengeluh . Hish kawannya ni ..
Pukul 9 malam di Foodcourt JJ .
Suho dah menunggu di sebuah meja . Dia bermain game 'Candy Bae' di hpnya dahulu sementara menunggu Chanyeol . Haraplah Chanyeol datang .
7 minit kemudian . Chanyeol datang dan menarik kerusi lalu duduk . Tetap dengan dinginnya . Salam pun tak bagi heh takde adab betul .
Chanyeol : ha apehal ? Kalau ikutkan hati aku , memang aku taknak datang . Tapi aku ni taklah sekejam yang kau anggap .
Suho tersenyum .
Suho : Sayang jugak kau kat aku eh .
Chanyeol : Cepatlah . Takyah buad lawak . Aku takde masa nak gelak .
Suho tersentap .
Suho : Okay aku tanya ni . Kau ada problem ngan aku ke ? Tetiba block aku kat wassep .
Chanyeol : Pasal tu je kau nak jumpa aku ?
Suho : Weh , kita kawan dah berapa lama dah . Aku tau lah kau ada masalah ngan aku . Bagitau je lah aku . Masalah kau , masalah aku gak . Takkan lah kau nak biar kan friendship yang kita semai dari dulu ni hancur macam tu je ?
Chanyeol : Okay fine ! Aku jeles tgok kau rapat ngan Eunji ! Kau macam anggap aku takde je , kau asyik rapat je ngan Eunji tu . Kau ni memang perampas ! Menyesal aku dapat kawan macam kau ! Tikam kawan dri belakang !
Suho : Weh , takkanlah tu je . Kitorang hanya kerja je . Takde apa apa relationship pun . Tak lebih dari kawan . Kitorang rapat pun just sebab dia tu assistant aku . Itu je . weh . Be matured .
Chanyeol : Malas ah aku layan kau ni ! Sebab tu lah aku taknak jumpa kau ! Blah ah !
Chanyeol berambus dari situ . Suho mengusutkan rambutnya . Chanyeol , chanyeol . Benda kecik dibesarkan . Ergh stressseuuu !
Suho buad keputusan untuk pulang . bila sampai rumah dia terus menghempaskan dirinya di atas katil . Dah lah tu . Kenapa dia asyik perlu menangis ? Masalah tu lah , inilah . Tu lah sebabnya jangan berlakon ngan orang gila huehuehue .
Tetiba omma nya mengetuk pintu .
Pn. Byun : Suho baru balik ?
Suho : Aah .
Pn. Byun : ada masalah ke ?
Suho : mana adalah omma . Suho just penat .
Pn. Byun : oh gwenchana lah kalau macam tu . Kay . Sweet dreams kay . Bye .
Suho : bye .
Dicium pipi ommanya . Hah kurang sikit masalah dia skang . Okay masa untuk tido .
_____
Sebenarnya , cerita ni bukan dirancang pun ^ just type apa yg terlintas je sebab tu lah kekadang merapu bulu penyapu ada dimana-mana. So , beware .
YOU ARE READING
[ C ] anak tong sampah° kjm
Fanfiction+ siapa je suka , hidup dalam kepalsuan ? kalau ada yang suka , meh dm aku thanks