40

149 21 2
                                    

Mereka bergegas ke Hospital Swageu . Keadaan Pn. Byun dah kritikal !

Sesampainya di perkarangan hospital , En. Byun memarkitkan keretanya dan turun manakala Kris pula meletakkan (?) Suho diatas kerusi roda dan menolaknya dengan laju . Nasib baik tak terpelanting si adik tu .

Mereka sampai di depan wad Pn. Byun . Kelihatan Pn. Byun sedang menekupkan mukanya dengan bantal dan badannya meringkuk (?) bagaikan orang yang kesejukan .

Di sudut bilik pula , kelihatan JinKyung duduk di situ smbil merenung ke luar tingkap . Dia menoleh ke belakang apabila mendengar derapan tapak kaki masuk ke dalam wad tersebut .

Suho menolak krusi rodanya sendiri menuju ke katil ommanya .

Dipegang kepala ommanya .

Suho : o-om-ma . Ni suho .

Air mata Suho menitis satu persatu di atas rambut ommanya .

Pn. Byun menoleh . Kelihatan mukanya yang sembab , eyebag yang entah berapa kg . Sebak Suho melihatnya .

Pn. Byun : S-suho .

Pn. Byun bangkit dari pembaringannya dan segera memeluk Suho bersama linangan air mata .

Pn. Byun : Mana Suho pergi selama ni ? Omma rindukan Suho . Hidup omma tak lengkap tanpa Suho .

Suho : omma ~ Suho mintak maaf . Suho dah derhaka kat omma . Suho janji takkan tinggal kan omma dah .

Para 'audience' hanya melihat scene yang tak berbayar tu sambil air mata mengalir di pipi masing² .

En. Byun : Chagiya .

Pn. Byun : Nae ? *lap air mata*

En. Byun : chagi stop jadi macam ni okay ? Chagi tau tak , hidup kami sekeluarga ni macam orang gila bila tengok situasi chagi macam ni . Kami macam takde harapan nak hidup .

Pn. Byun : Mianhae *tunduk bawah*

En. Byun : Nak hug . Dah lama chagi tak hug titewwww . Asyik nangis je . *pout*

Pn. Byun : Ololololo . Meh shini .

Lalu dua pasangan itu berpelukan antara satu sama lain .

Yang lain hanya tergelak kecil . Gedik . Dah tua bangka pun mengada lagi .

Kini keluarga tu kembali bahagia . Pn. Byun dibenarkan keluar selepas 17hari 'menginap' di hospital . Hidup mereka kini hanya ditemani dengan senyuman kegembiraan dan bukan lagi tangisan air mata .

_____


[ C ] anak tong sampah° kjmWhere stories live. Discover now