28

193 32 6
                                    

Suho masuk ke biliknya . Bilik nombor 129 . Dia hanya meletakkan begnya ke mana yang dia nak . Dia pergi ke balkoni .

Suho : aku takkan balik korea . Aku dah susahkan ramai orang . Walaupon aku terpaksa korbankan cinta dan keluarga .

Lalu Suho pergi ke katilnya dan tidur ( tanpa mandi =„= )

Pada masa yang sama . Di rumah keluarga Byun .

Kris : Appa , any news ?

En. Byun : Tch , takde . App call dia tak angkat dari tadi . Apa jadi lah ngan budak tu .

Pn. Byun : *nangis* Suho pergi mana ?

JinKyung : hm apa kata kita guna phone Minsoo . Kot kot boleh umpan dia ke .

Kris : so , biar Kris ngan JinKyung yang pegi rumah Keluarga Shin lah . Okay . Yang lain tunggu sini .

Di hadapan rumah Minsoo .

Ting tong !

Muncul seorang wanita yang boleh dikatakan sebaya dengan Pn. Byun di muka pintu . Dia tersenyum .

Pn. Shin ( Son Na-eun )

Pn. Shin : Kris . Kenapa ?

Kris : boleh tak kami nak jumpa dengan Minsoo ?

Pn. Shin : jap . Btw masuk lah dulu .

Kris : Gomawo .

JinKyung membuntuti Kris masuk ke rumah .

Minsoo turun tangga dan lihat ke bawah .

Minsoo : *bow*

KyungRis : *bow*

Minsoo : Kenapa Kris oppa nak jumpa Min ?

Kris : Pasal Suho . Dia lari dari rumah .

Minsoo : Kenapa ? *terkejut*

Kris menceritakan segala-galanya kepada Minsoo . Minsoo yang mendengar agak terkejut .

Minsoo : Jadi dia kat mana ?

Kris : Tak dapat dikesan oleh radar .

JinKyung : Kami nak mintak tolong . Boleh tak bak pinjam phine Min ? Sebab nak umpan dia . Kot kot dia angkat call ke .

Lalu Minsoo menghulurkan phone nya .

JinKyung mencari nombor Suho .

Lahvly Suho •

JinKyung tersenyum sebentar . Tapi senyumannya tak lama . Dia kembali serious . Dia men-call number Suho .

Nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan . Sila cuba sekali lagi .

Hanya itu yang kedengaran . Suara operator perempuan . JinKyung mengeluh . Dia menggeleng kepada Kris . Kris turut mengeluh . Dah takde cara lain dah .

Minsoo : *urut kepala* tak buat report polis ke ?

Kris : tak boleh . Sebab dia larikan diri pukul 10 pagi cemtu . Tak cukup 24 jam lagi .

JinKyung : Harap tak jadi papelah kat dia . Btw Minsoo jangan risau . Nae ?

Minsoo : hm .

Kris : balik dululah . Gamsahamnida ahjumma , Minsoo . Annyeong !

Lalu KyungRis menaiki kereta untuk pulang .

Dalam kereta .

Kris : chagi rasa , suho kat mana ?

JinKyung : Entahlah . Kenapalah chagi tak jaga je Suho kat Korea time omma ngan appa kat Malaysia ? Kenapalah chagi gedik sangat nak sambung belajar ? Kalau tak benda ni takkan jadi seteruk ni . *tutup muka*

Kris : *pegang tangan JinKyung* chagi tak salah . Ni takdir . Lagipon kita tak sangka benda ni jadi .

JinKyung : *nangis*

_____



[ C ] anak tong sampah° kjmWhere stories live. Discover now