25

201 31 8
                                    

Minggu depan . di rumah family Kim .

Suho : Ramainya . Pakcik Lay pon ada sekali . Wae ?

Pn. Byun : em em .

Kris : Omma just tell him .

Suho : bagitau apa ni ?

Pn. Kim : Suho ..

En. Byun : Hm . Sebenarnya . Suho bukan anak kandung appa dan omma .

Suho : *terkejut* you're kidding me right ?

Pn. Byun : Kami serius . Omma dan appa sebenar kamu ialah Lee Yoona dan Lee Seung Gi .

◎ flashback ◎

Tinggal sebuah keluarga di satu kawasan kampung di tempat yang agak terpencil . Jauh dari bandar . Keluarga Lee yang miskin . Encik Lee hanya bekerja sebagai tukang kutip sampah di tepi jalanan di sebuah bandar yang agak jauh daripada rumah mereka . Manakala isterinya pula hanya suri rumah . Si isteri seorang yang mandul . Tak boleh nak mengandung . Suatu hari ..

Encik Lee baru pulang dari kerjanya pada 7.30 malam bersama sebungkus makanan di tangannya .

Puan Lee sedang menunggu di depan pintu bersama senyuman yang membawa makna tertentu .

En. Lee : Hai chagi . Kenapa senyum kali ni lain macam je ?

Pn. Lee : Masuklah dulu . Nak citer something ni .

Lalu Pn. Lee memimpin En. Lee masuk ke dalam rumah . Dan mereka duduk bersimpuh di atas lantai .

En. Lee : Apa benda ?

Pn. Lee : Sebenarnya ..

En. Lee : ???

Pn. Lee : Sebenarnya .. chagi .. mengandung .

En. Lee : Jinjja ?!

Pn. Lee : Nae .

En. Lee : Wah . Mansae ! But , macam mana chagi tau yang chagi mengandung ?

Pn. Lee : Tadi , jiran kita , Pakcik Lay dengan Hyun Hyo bawak saya pergi klinik lepas diorang nampak saya termuntah waktu saya tengah kemas luar rumah .

En. Lee : Owh . Nasib baik si Hyun Hyo tu ada . But .. tenkiu chagi sebab bagi anak . Tapi , chagi kan mandul . Macam mana boleh mengandung ?

Pn. Lee : *grin* Ketentuan tuhan .

Selepas 9 bulan berbadan dua , kini Pn. Lee kembali berbadan satu . Anaknya namja ! Kyeopta !

Pn. Lee : Yeobo , nak bagi anak kita nama apa ?

En. Lee : hm . Apa kata , Lee Tu Bong .

Pn. Lee : Macam dugong je . Taknak lah . Lagipun anak kita ni comel macam rusa . Tak sama dengan dugong .

En. Lee : Dah tu ?

Pn. Lee : Apa kata , Lee Jun Myeon .

En. Lee : Ha ! Nama tu sedap !

Pn. Lee : Okay . Jun Myeon .

Satu hari . Di rumah Keluarga Lee . Jun Myeon dah berumur 1 tahun .

JM : *nangis*

Pn. Lee : Shhh . Sayang jangan nangis . Nanti appa balik .

JM : Tapi , Myeon nak patung otomen ! Lambat nya appa balik .

Pn. Lee : Tunggu lah . Nanti appa balik bawak patung ultraman besar ! Dah jangan nangis .

JM : Nae .

[ C ] anak tong sampah° kjmWhere stories live. Discover now